Ereksiyon Nasıl Sona Erdirilir?

Ortak yazar: Sarah Gehrke, RN

Bu Makalede:Dikkatini Başka Şeye VermekGeçmesini Beklerken SaklamakSona Ermesini Hızlandırmak16 Referans

Ereksiyon yaşamak doğal bir fiziksel deneyimdir ama talihsiz bir zamana gelirse insanı rezil edebilir. Çoğu zaman en iyi seçenek sadece ereksiyonun geçmesini beklemek olsa da, dikkatini başka şeye vererek, ereksiyonu saklayarak ya da ılık bir duş alarak da bu rahatsızlıktan kurtulabilirsin.

1
Dikkatini Başka Şeye Vermek

  1. 1
    Gevşe ya da kaygıyı lehine kullan. Unutma ki gelişigüzel görünen ereksiyonlar normaldir ve kaygılanmanı gerektirmez. Muhtemelen hiç kimse farkına da varmamıştır. Birkaç derin nefes al ve sakinleş. Ereksiyonuna kafanı takmak dikkatini bu konuya daha fazla vermene yol açabilir ve bu da ereksiyonun sona ermesini zorlaştırır.[1]
    • Bunu demişken, kaygı gerçekten de ereksiyonu sonlandırmakta yararına olabilir. Stres, vücutta bir “kaç ya da savaş” tepkisine yol açar, bu da kanın vücutta yeniden dağıtılarak kollara ve bacaklara gönderilmesine neden olur. Sempatik sinir sistemi aynı zamanda ereksiyonda rol oynar.[2] Kanın cinsel organından uzaklaşması ereksiyonu sona erdirmeye yardımcı olabilir.[3]
    • Yani en iyi öneri, kafanı ereksiyona değil de dikkatini dağıtıp sorununu küçültebilecek diğer şeylere vermek.
  2. 2
    Cinsellikle ilgisiz ve karmaşık bir şeye odaklanmaya çalış. Erkeklerin kan akışının aynı anda ya beyinlerine ya da penislerine yetecek kadar olduğunu söyleyen o eski şakayı sen de duymuş olabilirsin. Fakat zihni başka şeylerle meşgul etmenin penil detümesansa (yani penisin inik hâle geri dönmesine) yol açabildiği görüşü gerçeklik payı içeriyor.[4]
    • Zihnini seks dışında bir konuya odakla ve ereksiyonu düşünmemeye uğraştığını unutmaya çalış. Bir başka deyişle, kendi kendine "Tamam, şimdi futbolu düşünüyorum. Kesinlikle ereksiyonumu düşünmüyorum,” deme. Sen dikkatini başka bir şeye tamamen vermedikçe ereksiyon hâli geçmeyecektir. Kendini, zihinsel bakımdan bir hayli odaklanma gerektiren bir iş yapmaya zorla: bir çalgı çal, kitap oku, egzersiz yap ya da bir matematik problemi çöz.
    • Eğer bir etkinlikle dikkatini dağıtma şansın yoksa o etkinliği kafanda canlandırmaya çalış. Kalabalık bir ortamdaysan ve şüphe uyandırmadan kendi dikkatini dağıtma olanağın yoksa kendini başka bir şey yaparken hayal et. Gitar çalmayı seviyorsan en ince ayrıntıya varıncaya kadar gözünde canlandır: parmaklarını nereye koyuyorsun, tellere nasıl vuruyorsun, şarkı kulağa nasıl geliyor?
  3. 3
    Mekân değiştir. Bazen dikkatini dağıtmanın en iyi yolu, bir süreliğine başka bir yere gitmektir. Eğer ereksiyonu odadaki biri ya da bir şey tetiklediyse odadan çıkana kadar bu durumdan kurtulman zor olabilir. Kendine sakinleşmek için beş dakika ver, sonra azmini toparlayıp geri dön.[5]
    • Cinsel uyaranları görmezden gel. Tahrik edici hiçbir şeyi görme, duyma ya da deneyimleme. Çok dikkat gerektiren şeylere kendini vererek duyularını şaşırt. Eğer yan koltuktaki çekici şahsı görmezden gelemiyorsan kendini önündeki kitaba odaklanmaya zorla.
  4. 4
    Canını hafifçe yak. Hiçbir resmi tıbbi otorite, doğal ve zararsız bir vücut sürecini durdurmak için kendine az ya da çok acı çektirmeni tavsiye etmeyecektir. Ama hafif bir acının ereksiyonu sona erdirebildiği yönündeki geleneksel görüş varlığını koruyor. Canını çok hafifçe (dikkatini dağıtmak amacıyla) yaktığın sürece, bunu denemende bir sorun çıkmayacaktır.
    • Mesela hiç kimseye belli etmeden kendi bacağını çimdikle. Hem saklaması kolaydır hem de çok canını yakmaz ama hafifçe canının yanması, dikkatini dağıtabilir.
    • Gerçekten başka çaren kalmadıysa bazıları pantolonun üstünden bir testisine fiske atmayı öneriyorlar. Ama çok hızlı vurma yoksa kendini yaralayabilirsin!
    • Sakın unutma, bir ereksiyon uğruna asla kendini yaraladığına değmez.

2
Geçmesini Beklerken Saklamak

  1. 1
    Otur. Oturduğunda, pantolonunun kumaşı doğal olarak kasık bölgende toplanır ve ereksiyonun kot pantolonundaki bir kırışık olup olmadığının anlaşılması zorlaşır. Oturmak ayrıca kasık bölgeni bacaklarınla gizlemeni sağlar. Bacaklarını birbirine yaklaştırmak ya da bacak bacak üstüne atmak, ereksiyonun dışarıdan görülmesini daha da zorlaştırır. Bu taktik sana, ereksiyonun doğal yoldan kaybolmasını beklerken yeteri kadar zaman kazandıracaktır.[6]
    • Oturmak, ereksiyonu saklamak için sana daha çok seçenek sunar. Eğer bir masada ya da sırada oturuyorsan, iskemleni masaya yaklaştırarak kasık bölgeni gizleyebilirsin. Ya da ellerini kucağına koyabilirsin.
  2. 2
    Önünü kapat. Eğer ereksiyon geçmiyorsa bir şeyi kuşku uyandırmayacak biçimde kasıklarının önünde tutarak zaman kazanmaya çalışabilirsin. Kasıklarını bir kitapla, dizüstü bilgisayarla ya da gazeteyle örtmeye çalış. Ayaktaysan da bir poşeti, sırt çantasını, evrak çantasını, montu ya da gazeteyi bel hizasında tutmayı deneyebilirsin.[7]
    • Hangisini seçersen seç, belli etme. Önünü kapattığın nesneleri, her şey yolundaymışçasına tut. Yoksa tek yaptığın, gizlemeye çalıştığın yere dikkatleri çekmek olabilir.
  3. 3
    Belindeki lastiğe sıkıştır. Eğer ereksiyon geçmiyorsa hızla ve kimseye belli etmeden elinle düzelt. Sertleşmiş penisini pantolonunun ya da iç çamaşırının bel lastiğine sıkıştır. Bu, penisinin pantolonun birleşim noktasına ya da fermuarına denk gelmesini sağlar ve ereksiyonun fark edilmesini zorlaştırır.[8]
    • Tişörtünü pantolonunun içine sokuyorsan ya da tişörtün beli kısaysa dikkatli ol. Tişört yukarı sıyrılırsa kazara cinsel organını teşhir edebilirsin!
    • Unutma ki bu teknik, ereksiyonunu saklamaya yardım etse de, kumaşın sürtünmesi istemeden de olsa seni daha fazla tahrik edebilir.
    • Bazıları penisi bir bacağa yaslayıp aşağı uzatmayı yeğler. Bu aslında kişisel tercih ve konfor meselesi.

3
Sona Ermesini Hızlandırmak

  1. 1
    Rahatsızlığı gider. Duruma göre, pantolonunun darlığı, ereksiyonu daha beter hâle getirebilir. Kimseye belli etmeden pantolonu gevşetmeye çalış. Bir masaya ya da sıraya otur, sonra kemerini çöz. Eğer gerekirse pantolonunun düğmesini aç ve fermuarını biraz aşağı indir ki ereksiyona “nefes alacak boşluk” kalsın ve basınç azalsın.[9]
    • Nerede olduğunu sakın aklından çıkarma. Yaptığını belli etme. İnsanların seni sapık sanması hiç iyi olmaz.
    • Nispeten gözden uzak bir yerdeysen kasıklarına (elbisenin dışından) bir buz torbası bastırmak rahatsızlığı giderebilir ve ereksiyonun ortadan kalkmasını teşvik edebilir.[10] Eğer soğuk bir yüzme havuzuna girdiysen ya da soğuk bir günde dışarı şortla çıktıysan senin de bileceğin gibi, penis ve testis geriye, vücudun sıcaklığına doğru çekilmeye meyillidir.
  2. 2
    Ilık bir banyo ya da hafif egzersiz yap. Azgın cinsel arzuları “soğutmanın” yolunun genelde soğuk duş almaktan geçtiği sanılsa da, aslında ılık bir banyo, sana ferahlatıcı ve rahat bir ortam sunarak ereksiyonun daha hızlı sona ermesini sağlayabilir.[11]
    • Koşu bandında yürümek ya da basit aerobik gibi hafif egzersizler hem dikkatini dağıtabilir hem de vücuttaki kan dağılımını değiştirebilir.
    • Bu alternatifler çoğu zaman, olası bir priapizm vakasını (biriken kanın penisin şaftında hapsolup kalması) sona erdirmek için ilk kullanılan yöntemlerdir. Sebebi ne olursa olsun, ereksiyon dört saatten fazla sürerse derhal tıbbi yardım almak için başvur. Priapizm derhal tedavi edilmezse aralarında sertleşme bozukluğunun da bulunduğu kalıcı hasarlara yol açabilir.
  3. 3
    İdrarını yap. Ereksiyon hâlindeyken bunu yapmak pek kolay olmayabilir ama idrar yapmak bazen ereksiyonu sona erdirebilir. İdrar yapmak kasık bölgesinde hoş ve rahatlatıcı hisler uyandırır, bu da ereksiyonun daha az "sıkı" ya da "acil" görünmesine yol açabilir.[12]
    • Sabahları ereksiyonla uyanmak her yaştan tüm erkeklerde yaygın görülen bir şeydir. Bu, cinsel bakımdan uyarıcı rüyalar tarafından tetiklenmiş olabilir ya da olmayabilir. Ereksiyon halindeyken hedefi tutturmak her ne kadar zor olsa da, genelde idrar yapmak ereksiyonu çabucak sona erdirebilir.[13]
  4. 4
    Mastürbasyon yap. İşin aslı, ereksiyonu sona erdirmenin en etkili yolu, doğal bir sonuca ulaştırmaktır. Tıbbi bir sorunun olmadığı sürece, boşalmak istisnasız biçimde ereksiyonu sona erdirir.[14]
    • Bulunduğun yerden gizlice ayrıl ve yalnız kalacağın bir yer bul: tuvalet, yatak odası ya da başkalarını rahatsız etmeyeceğinden kesinlikle emin olduğun herhangi bir yer. İşini hallet, temizlen, sonra da rahatlamış bir halde geri dön.
    • Halka açık bir yerde mastürbasyon yapmaktan kaçın. Eğer halka açık bir yerde ereksiyon yaşarsan bunu halletmek için nispeten gözden ırak bir yer bul. Çok ses çıkarmadığın veya ne yaptığını belli etmediğin sürece, kapısı kilitlenen bir tuvalet iş görür. Uluorta mastürbasyon yapmak birçok yerde kanuna aykırıdır ve eğer dikkatli olmazsan insanları rahatsız edebilirsin.[15]

İpuçları

  • Bazen en olmadık zamanlarda ereksiyon yaşamanın normal olduğunu bil. İnsan vücudu böyle programlanmıştır ve bunu yaşayan tek erkek de sen değilsin. Başkaları ereksiyonunu fark ederse onlar da bunun son derece doğal olduğunu bilmeliler.
  • Çekici birini kucaklarken ya da öperken ereksiyon yaşamanın utanılacak bir yanı yok! Bu normal ve doğal bir tepki.

Uyarılar

  • Eğer ereksiyonun dört saatten uzun süredir devam ediyorsa doktora git ve muayene talebinde bulun. Bu, cinsel bir uyarıcı aldığında meydana gelebilir ya da gizli bir tıbbi sorunla ilişkili olabilir.[16]

Makale Bilgisi

Sarah Gehrke, RN bu makalenin ortak yazarıdır. Sarah Gehrke Teksas’da Lisanslı Hemşire’dir. Hemşirelik alanındaki Yüksek Lisansı’nı 2013 yılında Phoenix Üniversitesi’nden almıştır.

Kategoriler: Sağlık | Kişisel Bakım ve Stil

Diğer dillerde:

English: End an Erection, Español: darle fin a una erección, Deutsch: Eine Erektion beenden, Português: Interromper uma Ereção, Italiano: Fermare una Erezione, Русский: избавиться от эрекции, Français: mettre fin à une érection, Bahasa Indonesia: Mengakhiri Ereksi, العربية: التخلص من الانتصاب, Nederlands: Een einde maken aan een erectie, ไทย: หยุดอาการแข็งตัวของอวัยวะเพศ, Tiếng Việt: Dương vật hết cương cứng, 한국어: 발기한 음경을 잠재우는 법, 中文: 终止勃起, 日本語: 勃起を抑える

Bu sayfaya 11.227 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?