Önem verdiğin bir ilişki seni duygusal olarak yıpratıyorsa onu düzeltmek için çaren olmadığını hissedebilirsin. Belki her boş anını partnerin için veya bir sonraki kavganızın ne zaman patlak vereceği konusunda endişelenerek geçiriyorsundur. Bu kadar stresle uğraştıktan sonra cevaplar araman mantıklıdır. İlişkinin olumsuz kalıplarını iyileştirmene yardımcı olabilecek tonlarca ipucu özetledik. Duyguları yıpratan ilişkini nasıl düzeltebileceğini öğrenmek için okumaya devam et.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 13:
Sorunu anla

  1. 1
    İlişkiler kalıplarla tanımlanır, bu yüzden onları tespit etmek önemlidir. Ne zaman yıpranmış hissetmeye başladığını belirlemeye çalış, böylece buna neyin sebep olduğunu belirleyebilirsin.[1] İkiniz için de güvenli hissettiren bir yerde konuşmak için bir zaman belirle. Duygularını, gözlemlerini ve endişelerini, suçu sana ya da karşındakine yüklemeden açıkça ifade et. Unutma, onun da kendi fikirleri olacak, bu yüzden sabır ve anlayışla dinlemeye hazır ol.[2]
    • Belirli bir kavgaya yoğunlaşmak yerine, tartışmanın odağını ilişkinin temaları üzerinde tutmaya çalış.
    • Partnerinle birlikte, devam eden bir sorunu belirlediğinizde karar verdiğiniz çözümün ikiniz için de uygun olduğundan emin olun.
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 13:
Kendine iyi bak

  1. 1
    İlişkide kendinin en iyi versiyonunun sergilemek için ihtiyaçlarına öncelik ver. Yıpratıcı bir ilişki, zamanını ve enerjini çalabilir, bu nedenle yenilenmiş hissetmek için kendine bakım yap. Elinden gelen en iyi şekilde hissettiğinden emin olarak ilişkine daha fazla sabır, anlayış ve çaba gösterebileceksin.[3]
    • Yeterince uyumaya öncelik ver.
    • Her hafta, yapmayı sevdiğin şeylerin tadını çıkarmak için zaman ayır.
    • Sağlıklı, dengeli öğünler planlamak için zaman ayırmaya çalış.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 13:
İhtiyaçların hakkında konuş

  1. 1
    Sağlıklı bir ilişkide her iki taraf da verdiklerini geri almalıdır. Duygusal olarak yıpratıcı bir ilişkide, temel ihtiyaçlarını karşılamadan tonlarca çaba harcıyor olabilirsin.[4]  Birbirinizin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için önce bunları birbirinize ifade etmeniz gerekir.
    • İlişkide mutlu olmak için ihtiyaç duyduğun temel gereksinimlerin bir listesini yap.
    • Bu, sadakat, belirli bir düzeyde fiziksel sevgi, karşılıklı bağımsızlık ve belki de biraz güvence olabilir.
    • Partnerini kendi listesini oluşturmaya teşvik et.
    • Listelerinizi birbirinizle paylaşın. Birlikte, birbirinizin ihtiyaçlarını duygusal olarak sürdürülebilir bir şekilde nasıl karşılayacağınız konusunda beyin fırtınası yapabilirsiniz.
    • Bu şekilde, ilişki üzerinde olumlu etkileri olacak şekilde çaba gösterme olasılığınız daha yüksektir.
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 13:
İlişkinizde uzlaşmayı alışkanlık hâline getirin

  1. 1
    Günün sonunda, yıpratıcı bir ilişkinin her iki tarafta da düzeltilmesi gerekir. Bir kavga sırasında ikiniz de yalnızca kendi çıkarlarınıza odaklanırsanız sorunları çözmek gerçekten zor olacaktır. Kavga ettiğinizde veya olumsuz bir çıkmaza girdiğinizde önce ilişkinizin hedeflerini merkeze almaya çalış. Partnerini de aynısını yapmaya teşvik et.[5]
    • Bulaşık makinesini kimin boşaltacağı konusunda kavga ediyorsanız çıkarlarınızı yarışıyor olarak görme.
    • Biriniz gününün daha yorucu olduğu konusunda ısrar edebilir ve bu yüzden bunu yapmak zorunda olmaması gerektiğini söyleyebilir. Diğeriniz geçen sefer yaptığını, bu yüzden bunu yapmak zorunda olmaması gerektiğini söyleyebilir.
    • Çıkarlarınızı birleştirin ve uzlaşmaya odaklanın. Örneğin, "Bulaşık makinesinin ne olursa olsun boşaltılması gerekiyor. Yorulduğunu anlıyorum, bu yüzden yapacağım. Ama bir dahaki sefere, senden istiyorum, böylece yükü eşit paylaşmış oluruz." diyebilirsin.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 13:
Aynı konular üzerinde çalıştığınızdan emin olun

  1. 1
    İletişim, zorlu ilişkileri düzeltmenin anahtarıdır. Birbiriniz için gerçekten harika olmak istediğinizde, bazen bu hedefin önündeki tek gerçek engel, ihtiyaçların ve beklentilerin yanlış anlaşılmasıdır. Her iki partnerin de ilişkiyle ilgili algıları hakkında bir konuşma başlatmak için aşağıdaki alıştırmayı deneyin.[6]
    • İlişkinizin altı temel parçasını düşünün: iletişim, bağlantı, yatırım, keyif, büyüme, güven.
    • Partnerinle birlikte düşünmek için zaman ayırın. Ardından, ilişkinizin o alanda ne kadar iyi olduğuna bağlı olarak her kategoriye 1-10 arasında bir puan verin.
    • İlişkinizin güçlü ve zayıf yönleri hakkında bir konuşma başlatmak için puanlarınızın benzerliklerini ve farklılıklarını kullanın.
    • Her hafta bir zayıflık üzerinde çalışmaya karar verin ve ikiniz de nasıl hissettiğinizi kontrol edin.
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 13:
Bağlanma tarzları hakkında bilgi edin

  1. 1
    Uyumsuz bağlanma tarzları duygusal yıpranmaya neden olabilir. Bağlanma tarzları güvenli, endişeli veya sakıngan olabilir. Nadir olsa da üç stilden ikisinin bir arada olduğu durumlar da mevcuttur. Bir kişinin bağlanma tarzı, yaşamın erken dönemlerindeki deneyimlerinden gelir, ancak terapi ve sıkı çalışma ile değiştirilebilir.[7]
    • Güvenli bağlanma tarzı, bir bireyin partnerine bağlı hissetme, bu bağlarda kendini güvende hissetme ama bağımsız olma yeteneğini ifade eder.
    • Kaygılı bağlanma tarzı, bir kişinin ilişkilerdeki güvensizliğini ve duygusal açlığını gösterir. Yapışkan, talepkâr veya sahiplenici olabilirler.
    • Sakıngan bağlanma tarzı, partnerle yakınlık kurma korkusunu ifade eder. İlişkilerin önemini görmezden gelirler, duygusal olarak kapanırlar ve yakınlıktan kaçınırlar.
    • Başka kombinasyonlar da mevcuttur ve tarzını İnternet'teki testler, araştırma ve düşünme yoluyla belirleyebilirsin.
    • Bağlanma tarzları, ilişkinizdeki kalıplar hakkında konuşmak için mükemmel araçlar olabilir. Bunlar ayrıca kendi ihtiyaçlarına kafa yormana da yardımcı olabilir.

Yöntem 7
Yöntem 7 / 13:
Mümkün olduğunda kavgaları yatıştır

  1. 1
    Büyük tartışmalardan kaçınabilirseniz ikiniz de duygusal enerjiden tasarruf edersiniz. Sürekli tartışmaların dünyanın sonu olması gerekmez, ancak tartışmalarınızın şiddetini azaltmanın bir yolunu bulamazsanız bu büyük bir duygusal yıpranmaya neden olabilir. Her küçük anlaşmazlık devasa, incitici bir tartışmaya dönüşürse ikiniz de sonunda yıpranırsınız. Kavgalarınızı yatıştırmak için aşağıdaki faydalı ipuçlarını ve püf noktalarını dene.[8]
    • Mizah kullan. Bir kavga çıktığında, iş ciddiye binmesin diye olaya biraz şapşallık katmayı dene.
    • Örneğin, partnerini güldüren bir ifaden varsa bir soruya o sesle cevap ver.
    • Teması dene. Yaklaşıp sarıl, partnerinin eline uzan veya bir kolunu omzuna at.
    • Ara verin. Olayın büyüdüğünü hissediyorsan ayrı odalarda bir dakika sakinleşin. Kısa bir ara bile büyük bir fark yaratabilir!
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 13:
Hatalı olduğunda bunu kabul et

  1. 1
    Kavga ettiğinizde, eylemlerini üstlenmek durumu yatıştırabilir. Bazen, bir tartışmanın ortasındayken yapmak isteyeceğin son şey yanıldığını kabul etmektir. O anda bu daha çok yenilgiyi kabul etmek gibi gelebilir. Ama gerçekte, kavganızı (ve duygusal yıpranmayı) sağlıklı bir şekilde sonlandırmak için, gardını düşürmek anahtardır.[9]
    • İlk olarak, partnerine onu inciten şeyin ne olduğunu anladığını söyle.
    • Ardından, partnerine hislerini anladığını söyle.
    • Ne kadar çok kavgayı hızlı ve olumlu bir şekilde bitirirsen o kadar az duygusal yıpranma hissedersin.

Yöntem 9
Yöntem 9 / 13:
Şikayetleri arka planda tut

  1. 1
    Çok fazla şikayet etmek sağlıklı bir ilişkiye zarar verebilir. Partnerinin seni içini dökebileceği biri olarak gördüğünü bilmek harikadır ancak çok fazla olumsuzluk bir tarafın bitkin hissetmesine ve diğerinin hislerinin arka planda kalmasına neden olabilir. Bir partnerden gelen şikayetler diğerinin sabrını, enerjisini veya dikkat süresini yıprattığında, dinleyen taraf duygusal olarak tamamen yıpranmış hissedebilir.[10]
    • Şikayet etme eğilimindeysen bazı endişelerini gözden geçirmeyi dene. Desteğe ihtiyacın olup olmadığını veya sadece şikayet etmek için şikayet edip etmediğini kendine sorun.
    • Gerçekten yardıma ihtiyacın varsa bunu partnerinle paylaşabilmelisin. Yardıma ihtiyacın yoksa bunun yerine olumlu bir şekilde yorum yap.
    • Dinleyen taraf sensen partnerinin buna gerçekten ihtiyacı olduğunu hissettiğinde yanında olmaya çalış.
    • Öte yandan, her küçük şikayeti abartma. Büyük bir tartışma yaratmadan basit, destekleyici bir açıklama yap.
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 13:
Sevdiklerinle konuş

  1. 1
    Destek sistemleri, insanların desteklendiğini hissetmelerine ve olumlu bir ruh hâlinde kalmalarına yardımcı olur. İlişkin duygusal rezervlerini tükettiğinde seni seven insanlara yaslanmak, anlaşıldığını ve moralinin düzeltiğini hissetmene yardımcı olabilir.[11]
    • Bir ebeveyn, kardeş, kuzen veya arkadaşına ulaş ve ona bir fincan kahve eşliğinde sohbet etmeyi teklif et.
    • Seni anladığını hissettiğin birini seç.

Yöntem 11
Yöntem 11 / 13:
Psikolojik danışmanlık almayı bir dene

  1. 1
    Bir profesyonel, ilişkinin sorunlarını çözmene yardımcı olabilir. İlişkinde zorluklar yaşıyorsan bir uzman görüşü almak asla kötü bir fikir değildir.[12] Yaşadığın yerdeki iyi bir terapiste sevk almak için aile hekimine ulaş veya arkadaşlarından ve ailenden bir tavsiye istemeyi dene. Bir terapiste karar vermeden önce farklı terapistlerle görüşmen faydalı olabilir.[13]
    • Unutma, istersen bunun yerine kendi başına bir uzmana gidebilirsin.
    • Benzer şekilde, partnerinin de terapiye senden daha uzun süre katılmak isteyebileceğini unutma. Bu tamamen normaldir!
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 13:
Birbirinizden uzakta zaman geçirin

  1. 1
    İlişkiye ara vererek sen ve partnerin düşünmek için zaman bulabilirsiniz. Biriyle birlikteyken, ilişkini geliştirmeye çalışırken ve sürekli olarak partnerinin ihtiyaçlarına cevap verirken ilişkinin yürüyüp yürümediğini anlamak gerçekten zor olabilir.[14] İlişkinizden uzaklaşarak, kendi başınıza daha mutlu ve sağlıklı olup olmadığınıza karar verebilirsiniz.[15]
    • Ara başlamadan önce net beklentiler ve sınırlar belirleyin. Bir yanlış iletişim yüzünden kimse zarar görmemelidir.
    • Ara vermenin biraz riskli olabileceğini bil. Ara sırasında senin veya partnerinin ayrılığa yola açan bir aydınlanma yaşama olasılığınız her zaman vardır.
    • Ancak, bazen ilişki sadece yürümüyordur. Arayı ihtiyaçlarını, arzularını ve ilişki kalıplarını gerçekten düşünerek geçirdiğinden emin ol.
    • Tekrar bir araya gelirseniz ilişkinizin daha sağlıklı ve daha güvenli bir temel oluşturacağına güven.

Yöntem 13
Yöntem 13 / 13:
Buna değip değmediğini kendine sor

  1. 1
    Ara vermeden de durumu kafanda netleştirmek için kendine sorular sorabilirsin. Hiçbir ilişki sorunsuz olmaz ve değerlendirmenin bunu yansıttığından emin olmalısın. Ancak aynı zamanda, ilişkinin genel olarak hayatındaki olumsuzluklardan daha fazla olumlu duruma kaynak olmasını sağlamalısın.[16] Aşağıdaki sorulardan bazılarını kullanarak düşünmeye başlamaya çalış.[17]
    • İkinizin de ilişkinin yürümesini yeterince önemsediğini düşünüyor musun?
    • Birbirinize karşı esnek misiniz ve makul beklentiler dâhilinde birbiriniz için değişmeye istekli misiniz?
    • Anlaşmazlıkları genellikle dostane bir şekilde çözebiliyor musunuz?
    • Birlikte geçirdiğiniz zaman mutluluğunuzu artırıyor mu yoksa azaltıyor mu?
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Erkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl AnlaşılırErkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl Anlaşılır?
Nasıl Flört EdilirNasıl Flört Edilir?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Tara Vossenkemper, PhD, LPC
Ortak yazarlar :
Lisanslı Profesyonel Danışman
Bu makaledeki ortak yazarlar Tara Vossenkemper, PhD, LPC. Dr. Tara Vossenkemper, lisanslı bir profesyonel danışman ve Columbia, Missouri'de faaliyet gösteren bir grup danışmanlığı şirketi olan The Counseling Hub, LLC'nin kurucusu ve genel müdürüdür. Kendisi aynı zamanda, terapi kliniği sahiplerine danışmanlık hizmetleri sunan Tara Vossenkemper Consulting, LLC'nin kurucusu ve iş danışmanıdır. Kendisi dokuz yılı aşkın tecrübesiyle, boşanmanın eşiğinde, çatışma yaşayan veya birbirinden kopuk hisseden çiftlerde Gottman Metodu'nu kullanma konusunda uzmanlaşmıştır. Dr. Vossenkemper Saint Louis, Missouri Üniversitesi'nden psikoloji alanında lisans derecesine, Missouri Baptist Üniversitesi'nden Danışmanlık alanında yüksek lisans derecesine ve Saint Louis, Missouri Üniversitesi'nden Danışman Eğitimi ve Denetimi alanında doktora derecesine sahiptir. Ayrıca Gottman Metodu Çift Terapisi yaklaşımında 3. seviye eğitimini tamamlamış ve Evlilik Arifesindeki Çiftleri Hazırlama-Güçlendirme Danışmanlığı yaklaşımı ve çift danışmanlığında PREP Yaklaşımı konusunda resmî olarak eğitim almıştır.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 119 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam