Bir kişinin sağlıklı ve mutlu görünmesini sağlayan dolgun yanakların ayrı bir çekiciliği vardır. Dolgun yanaklara sahip olmana yardımcı olacak tek bir yiyecek olmasa da, belirli yiyecekleri tüketerek dolgun ve pürüzsüz olan sağlıklı bir cilde sahip olabilirsin. Yanakların inceyse veya zayıfsan kilo almak yanaklarını yumuşak ve yuvarlak olacak şekilde doldurmaya da yardımcı olur.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 13:
Aloe vera

  1. 1
    Yüz esnekliğini artırmak için aloe vera ye. Dolgun yanaklara sahip olman garanti olmasa da, Aloe Vera'nın kırışıklıkların görünümünü azalttığı ve kolajen üretimini arttırdığı görülmüştür.[1] Günlük beslenmende yaklaşık 1 çay kaşığı (4,9 ml) yenilebilir aloe vera jeli tüketmeyi dene.
    • Kararlı ol! Yapılan araştırmalar, ciltte fark edilebilir bir değişikliğin gerçekleşmesinin 90 gün sürdüğünü gösteriyor.
    • Aloe vera suyu içebilirsin fakat suyla seyreltildiği için etkisi o kadar belirgin olmayabilir.
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 13:
Et

  1. 1
    Cildinin dolgun ve sıkı görünmesi için vücuduna kolajen yakıtı ver. Protein, cildini oluşturan yağ olan kolajeni oluşturmaya yardımcı olan amino asitlere sahiptir. Her gün bonfile, derisiz tavuk veya hindi gibi yağsız et ve yağsız dana biftek yemeye çalış. Fasulye ve kuruyemişlerden de protein alabilirsin.[2]
    • Et yemiyor musun? Tofu, vejetaryen veya vegan diyeti için harika bir protein kaynağıdır.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 13:
Yumurta

  1. 1
    Yumurta, cildini sağlıklı tutan retinol ve D vitamini açısından zengindir. Yumurta aynı zamanda harika bir protein kaynağıdır ki bu, cildin için de harikadır. Yumurtaları haşlayabilir, yağda veya poşe olarak her gün keyifle tüketebilirsin.[3]
    • Besinlerin çoğu yumurta sarısında bulunur, bu yüzden kendini sadece yumurta akıyla sınırlama!
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 13:
Tam Tahıl

  1. 1
    Yulaf ve kepekli buğday gibi düşük glisemik indeksli (GI) gıdaları tercih et. Beyaz ekmek, makarna ve pirinç gibi beyaz, nişastalı yiyecekler iltihaplanmaya neden olabilir. Bu, cildine zarar verebilir ve kırışmaya veya sarkmaya neden olabilir. Cildini sağlıklı ve dolgun tutmak için düşük glisemik indeksli gıdalar tüket:[4]
    • Tam buğdaylı makarna
    • Tam tahıllı ekmek
    • Kinoa ve darı
    • Esmer pirinç

Yöntem 5
Yöntem 5 / 13:
Süt

  1. 1
    Kilo almak ve yanaklarını dolgunlaştırnak için tam yağlı süt iç. Tam yağlı süt, az yağlı sütten daha fazla kaloriye sahiptir, ancak her ikisi de D vitamini ve retinol içerir. D vitamini cildinin bağışıklık sistemini geliştirerek cildini kırışıklık ve sarkma gibi erken yaşlanma belirtilerinden koruyabilir. Retinol, vücudunun cildin dolgun görünmesini sağlayan yağ olan kolajenden daha fazla üretmesine yardımcı olur.[5]
    • Süt içmekte zorlanıyorsan süte mısır gevreği, smoothie ve yulaf lapası ekle. Yoğurdun da cilde faydaları olduğunu unutma!
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 13:
Protein içecekleri ve smoothieler

  1. 1
    Kilo almak için smoothie veya öğün yerine geçen içecekler iç. Zayıf olduğun için yanakların inceyse fazladan kalori al. Tam yağlı yoğurt, meyve ve kuruyemişler ile bir smoothie hazırla veya kendini bir muzlu sütle ödüllendir. Hatta biraz kilo almak ve yanaklarını dolgunlaştırmak için günlük öğünlerin arasında atıştırmalık olarak sıvı öğün yerine geçen içeceklerden içmek isteyebilirsin.[6]
    • Daha da fazla kalori almak için içeceklerinde tam yağlı süt ürünlerini tercih et.
    • Daha sağlıklı kalori için içeceğine fındık ezmesi veya protein tozu ekle.

Yöntem 7
Yöntem 7 / 13:
Balık

  1. 1
    Balık, cildinin kolajenini koruyan omega-3 yağ asitleri bakımından yüksektir. Dolgun yanaklara sahip olmak için cildini sıkı tutman da gerekir. İşte burada kolajen devreye giriyor! Aslında cildinin büyük kısmı bir protein olan kolajendir. Yanaklarının dolgun görünümünü korumak için kolajeni koruyan ve saklayan yiyecekler yediğinden emin ol. Harika bir omega-3 porsiyonu için aşağıdaki balıklardan herhangi birini dene:[7]
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 13:
Kabuklu yemişler ve ezmeleri

  1. 1
    Kilo almana yardımcı olacak besleyici yağlar tüket. Zayıfsan yanakların ince görünebilir. Neyse ki, sağlıklı bir beslenmeyle kilo almak, yanaklarını doldurmaya yardımcı olabilir. Atıştırmalık yerken badem ezmesi veya fıstık ezmesi gibi kabuklu yemiş ezmelerini tercih et veya akşam yemeğini hazırlarken buharda pişirilmiş sebzelerin üzerine zeytinyağı gezdir.[12]
    • Ceviz, chia tohumu, kabak çekirdeği ve ayçiçeği çekirdeği de cildini rahatlatan ve iltihaplanmayı önleyen harika esansiyel yağ asitleri kaynaklarıdır.[13]

Yöntem 9
Yöntem 9 / 13:
Avokado

  1. 1
    Cildinin elastikiyetini artırmak için avokado ye. Evet, avokadonun kalorisi yüksektir, fakat cildini sağlıklı tutabilecek besleyici yağlarla doludur. Olgun bir avokadoyu dilimleyip salatada veya krakerle birlikte yemeyi dene. Ayrıca guacamole yapmak için avokadoyu ezebilir veya onu sandviçlerde mayonez yerine kullanabilirsin.[14]
    • Yapılan son bir araştırma, diğer yeşil ve sarı sebzelerle birlikte avokado yemenin daha az kırışıklıkla ilişkili olduğunu gösteriyor.
    • Lezzetli bir guacamole sosu yapmak için avokadoyu soğan, kişniş, domates, sarımsak ve öğütülmüş kimyonla karıştır.[15]
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 13:
Sağlıklı yağlar

  1. 1
    Cildini hasardan ve yaşlanmadan korumak için bitkisel yağlar kullan. Yemeklerini ayçiçek ve aspir yağı ile pişir veya servis yapmadan hemen önce yemeğinin üzerine buğday özü yağı gezdir. Bunların hepsi, kırışıklıklar gibi yaşlanma belirtilerini önleyebilen bir antioksidan olan E vitamini için harika kaynaklardır. Zayıf olduğun için yanakların inceyse sağlıklı yağlar kilo almak için de iyi bir yoldur.[16]
    • Tüm yağlar cildine iyi gelmez. Kızarmış yiyeceklerde, hazır yiyeceklerde ve işlenmiş atıştırmalık yiyeceklerde sıklıkla bulunan doymuş veya trans yağları yemekten kaçın çünkü bunlar aslında cildini tahriş eden iltihaplanmaya neden olabilir.

Yöntem 11
Yöntem 11 / 13:
Antioksidan açısından zengin gıdalar

  1. 1
    Cildini hasardan korumak için beslenmene antioksidanlar ve vitaminler ekle. Antioksidan açısından zengin bir beslenme ile yanaklarının en iyi hâlinde görünmesini sağla. Çeşitli taze ürünler yersen muhtemelen faydalarından yararlanırsın, ancak cildin için en iyi meyve ve sebzeleri arıyorsan şunları seç:[17]
    • Kuru erik, kuru üzüm ve kuru kayısı gibi kuru meyveler
    • Domates
    • Narenciye
    • Dolmalık biber
    • Çilek
    • Kivi
    • Brokoli
    • Badem
    • Ay çekirdeği
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 13:
Bakır açısından zengin besinler

  1. 1
    Cildini daha elastik hâle getirmek için dana eti, istiridye ve mantar ye. Bakır değeri yüksek olan yiyecekler, yüzündeki ince çizgileri ve kırışıklıkları da asgariye indirerek yanaklarının dolgun görünmesine yardımcı olabilir.[18] Şu yiyeceklerden bakır alabilirsin:[19]
    • Patates
    • Kaju
    • Yengeç
    • Ay çekirdeği
    • Bitter çikolata

Yöntem 13
Yöntem 13 / 13:
Su

  1. 1
    Yeterince su tüketmek yüzündeki kan akışını iyileştirir. Bu, yanaklarının daha dolgun ve esnek görünmesini sağlayabilir, bu nedenle günde en az birkaç bardak su içmeye çalış. Ayrıca yediğin yiyeceklerden de su alırsın, bu nedenle taze mahsüller açısından zengin bir beslenme hedeflersen iyi edersin![20]
    • Atıştırmalık olarak vücuduna su takviyesi yapan taze mahsül olarak karpuz ve salatalık tercih et.
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Ev Yapımı Şarap Nasıl YapılırEv Yapımı Şarap Nasıl Yapılır?
Şarap Şişesi Tirbuşonsuz Nasıl Açılır?
Tavuk Etinin Bozulduğu Nasıl Anlaşılır?
Baileys Irish Cream Nasıl İçilir?
Kıymanın Bozulduğu Nasıl AnlaşılırKıymanın Bozulduğu Nasıl Anlaşılır?
Votka Nasıl İçilir?
Şampanya Şişesi Nasıl Açılır?
Tavuk Göğsü Nasıl Haşlanır?
Şişe Açacağı Olmadan Şişe Nasıl Açılır?
Avokadonun Bozuk Olduğu Nasıl Anlaşılır?
Etin Bozulduğu Nasıl AnlaşılırEtin Bozulduğu Nasıl Anlaşılır?
Yumurtanın Bozulup Bozulmadığı Nasıl AnlaşılırYumurtanın Bozulup Bozulmadığı Nasıl Anlaşılır?
Kabarmayan Hamur Nasıl Düzeltilir?
Kuru Makarna Nasıl Ölçülür?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

John Burson
Ortak yazarlar :
Sertifikalı Beslenme Uzmanı
Bu makaledeki ortak yazarlar John Burson. John Burson sertifikalı beslenme uzmanı, lisanslı bitki uzmanı ve sertifikalı kişisel antrenördür. John, 25 yılı aşkın deneyimiyle müşterilerinin kilo vermesine ve daha sağlıklı yaşam sürmesine yardımcı olma konusunda uzmanlaşmıştır. John, Grand Canyon Üniversitesi'nden İşletme ve Pazarlama alanında lisans derecesi almış ve yüksek şeref derecesi ile mezun olmuştur. Ayrıca arka arkaya üç yıl Thumbtack Top Pro onurunu kazanmıştır. Bu makale 1.306 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Yemek ve Davetler
Bu sayfaya 1.306 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam