Depresyonla mücadele eden bir arkadaşın varsa muhtemelen ona gerçekten yardım etmek istersin. Birine mesaj atmak desteğini göstermenin bir yoludur ve bir fark yarattığı kanıtlanmıştır. Yapılan bir çalışmada, sık sık destekleyici mesajlar almanın depresyondaki kişilerin ruh hâllerini yükselttiği ve değerli bir destek sağladığı bulundu.[1] Depresyondaki bir arkadaşına gönderebileceğin mesajlar arıyorsan bu makalede onun yanında olduğunu bilmesini sağlamak için söyleyebileceğin şeylerin bir listesi yer alıyor.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 12:
“Bana ihtiyacın olursa buradayım.”

  1. 1
    Bu, arkadaşının sana ulaşmak için daha rahat hissetmesini sağlayabilir.[2] Depresyon yaşayan kişiler genellikle arkadaşlarından ve ailelerinden soyutlanmış hissederler ve ihtiyaç duydukları desteği aramakta zorlanabilirler. Arkadaşına mesaj göndererek her zaman onun yanında olduğunu belirtmen onun daha az yalnız hissetmesini sağlar ve mücadele verirken sana gelebileceğini bilir.[3]
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 12:
“Sana yardımcı olmak için yapabileceğim bir şey var mı?”

  1. 1
    Arkadaşın, ihtiyacı olduğunda bile yardım istemekten korkabilir. Doğrudan ona sor ki kendisi sormak zorunda kalmasın.[5] Bu jest, şu anda yapabileceğin hiçbir şey olmasa bile arkadaşın için çok şey ifade edecektir.[6]
    • Arkadaşının sabah işe gitmek veya bir terapistten randevu almak için yardıma ihtiyacı olabilir. Yardım etmek için, ona her gün bir günaydın mesajı gönderebilir veya randevu almak için telefonla arama yaptığında yanına oturabilirsin.[7]

Yöntem 3
Yöntem 3 / 12:
“Bunun hakkında konuşmak zorunda değiliz, ama fikrini değiştirirsen buradayım.”

  1. 1
    Arkadaşın duyguları hakkında konuşmaya hazır olmayabilir. Onun üzerinde baskı kurmak onu endişeli hissettirebilir, bu yüzden henüz konuşmak zorunda olmadığını bildir.[8] Hazır olduğunda orada olacağını duyması, kendisini çok daha rahat ve anlaşılır hissetmesini sağlayacaktır.[9]
    • Ayrıca, “Kendini yanıt vermek zorunda hissetme, ama konuşacak birini istersen her zaman buradayım.” diyebilirsin.
    • Arkadaşın, hazır olduğunda onu dinleyecek birinin olduğunu bilmekten gerçekten memnun olacaktır.
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 12:
“Şu bulduğum resme bak! Çok eğlenceli bir gündü.”

  1. 1
    Arkadaşına ikinizin iyi vakit geçirdiği bir resmi gönder. Arkadaşın depresyonla mücadele ediyorsa geçirdiği güzel zamanları hatırlamakta zorlanabilir. Ayrıca, bu hiç doğru olmasa bile, arkadaşlarının artık onun arkadaşlığından hoşlanmadığına ikna olmuş olabilir. Bunun gibi bir mutlu anını paylaşarak birlikte geçirdiğiniz zamanlara ne kadar değer verdiğini ona göster.
    • Eğlenceli bir yürüyüş gezisinden ikinizin bir fotoğrafını veya şehirde geçirdiğiniz harika bir zamandan kalma bir şipşak fotoğrafçıya çektirdiğiniz eski bir resmini deneyebilirsin.
    • ”Bunu tekrarlamak için sabırsızlanıyorum!” gibi bir şey ekleyebilirsin. Bu, arkadaşının senin plan yapmaya devam etmek ve gelecekte daha fazla takılmak için heyecanlı olduğunu bilmesini sağlayacaktır.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 12:
“Senin en sevdiğim yanın…”

  1. 1
    Arkadaşının sevdiğin yönlerini bilmesini sağla. Depresyon kendinden çokça şüphe duymayı tetikleyebilir. Arkadaşın benlik saygısı ile mücadele ediyor veya artık onu sevmediğin için endişeleniyor olabilir. Güven verici bir iltifatla senin onu ne kadar sevdiğini bildiğinden emin ol. Bu, arkadaşının yüzüne bir gülümseme getirecek ve ona değer verildiğini hissettirecektir.[10]
    • “Espri anlayışın harika. Geçen gün işte söylediklerine hâlâ gülüyorum haha.” veya “Çok yetenekli bir sanatçısın! Resimlerini görmek beni mutlu ediyor.” yazabilirsin.
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 12:
“Bunu komik bulacağını düşündüm.”

  1. 1
    Ona bir meme, sevimli bir hayvan resmi veya komik bir GIF gönder. Arkadaşının gülmek ve seninle biraz saçmalamak için bir molaya ihtiyacı olabilir. Zorlansa bile, onu gülümsetmek için gösterdiğin çabayı takdir edecektir.[11]
    • Arkadaşının espri anlayışına hitap eden komik bir meme, sevimli bir hayvan resmi (internet sevimli köpek ve kedi yavrusu resimleriyle kaynıyor) veya en sevdiği TV programından bir GIF deneyebilirsin.
    • Göndermeye karar verdiğin şey ne olursa olsun, esprinin hafif ve pozitif olmasına dikkat et.

Yöntem 7
Yöntem 7 / 12:
“Seni sevdiğimi ve takdir ettiğimi bilmeni isterim.”

  1. 1
    Arkadaşına ne olursa olsun onu gerçekten önemsediğini hatırlat.[12] Depresyondayken seni seven insanların olduğunu hatırlamak çok zor olabilir. Arkadaşının bunu unutmasına fırsat vermemek için sık sık hatırlatıcılar gönder.[13]
    • Ayrıca sade bir şekilde, “Seni seviyorum!” veya “Sen bir tanesin. Bunu asla unutma!” diyebilirsin.
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 12:
“Sen harika bir arkadaşsın.”

  1. 1
    Arkadaşın, depresyonunun arkadaşlığınızı etkilediğinden endişelenebilir. Depresyonla mücadele ederken, arkadaşına ulaşmak ve onunla plan yapmak oldukça zor olabilir.[14] Son zamanlarda birbirinizi pek göremiyor olsanız bile, onun arkadaşlığına değer verdiğini bilmesini sağlayarak arkadaşının şüphelerini azalt.
    • Ayrıca, “Her daim benim yanımdaydın. Gerçek bir arkadaşsın." veya "Daha önce senin gibi bir arkadaşım olmadı. Çok şanslıyım!" diyebilirsin.

Yöntem 9
Yöntem 9 / 12:
“Yemek geliyor!”

  1. 1
    Birini rahatlatmak için yemekten daha iyi ne olabilir? Mümkünse arkadaşının en sevdiği restorandan paket servisi gönder. Bu, şu anda takılacak durumda değilse arkadaşının yanında olmanın harika bir yoludur. Bu jesti takdir edecektir ve leziz, ferahlatıcı yiyecekler muhtemelen onun moralini gerçekten yükseltecektir.[15]
    • “Sadece seni ne kadar önemsediğimi göstermek istedim.” veya “Dostumun canı sağ olsun!” gibi başka bir mesaj ekle.
    • Bunun planlandığı gibi işleyeceğinden emin olmak için onun yemeği almak için evde olduğundan emin ol.
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 12:
“Şu anda bunun zor olduğunu biliyorum, fakat sana yardımcı olabilecek kaynaklarım var.”

  1. 1
    Arkadaşının profesyonel yardım alması için teşvik edilmeye ihtiyacı olabilir. Ciddi depresyondan kurtulmak için insanların genellikle bir terapist veya danışman gibi bir ruh sağlığı uzmanıyla konuşması gerekir. Arkadaşına, nazik bir şekilde ağır depresyonunu atlatmasına ve aydınlık tarafa geçmesine yardımcı olacak imkânlar olduğunu hatırlat.[16]
    • Arkadaşının depresyonunun kötüleştiğini fark edersen bu seçeneği dene. Bu, kendisini arkadaş grubundan soyutlamak, onu daha önce mutlu eden şeylere karşı ilgisini kaybetmesi ve intihar düşünceleri şeklinde görülebilir.[17]
    • İşleri kolaylaştırmak için, internetten bir ruh sağlığı uzmanı aramasına yardımcı olmayı veya ilk randevusuna götürmeyi teklif edebilirsin.[18]
    • Kendisine işleri düzeltmek isteyip istemediğini sormayı unutma. Bazı insanlar bunu ister ve bazıları sadece sis dağılana kadar beklemek ister. İnsanların onlara yargılamadan sunacağın şeyleri duymaya hazır olduklarından emin olmak önemlidir.[19]

Yöntem 11
Yöntem 11 / 12:
“Seni arayabilir miyim?”

  1. 1
    Arkadaşının telefonun diğer ucunda kendisini dinlemeye hazır birine ihtiyacı olabilir. Eğer morali çok bozuk görünüyorsa veya biraz teselliye ihtiyacı varsa ona mesaj atarak onunla seve seve konuşabileceğini söyle. Eğer istemezse teklifini takdir edecek ve muhtemelen kendisini daha az yalnız hissedecektir.[20]
    • Alternatif olarak, görüntülü arama yapmak isteyip istemediğini sor. "Görüntülü görüşme yapmak ve birlikte film izlemek istersen bu gece müsaitim 😊" gibi bir şey söyleyebilirsin.
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 12:
“Sana geleyim mi, ne dersin?”

  1. 1
    Arkadaşına onun yanında olmaktan her zaman mutluluk duyduğunu göster. Depresyon, arkadaşlarıyla vakit geçirmek için can atıyor olsa bile insanların plan yapmalarını zorlaştırabilir. Gelip takılmayı teklif ederek bunu arkadaşın için kolaylaştır. Arkadaşın buna hazır olmayabilir, ancak onun için bunu yapmaya gönüllü olduğunu bilmesi kendisini daha iyi hissetmesini sağlayacaktır.[21]
    • “İstemiyorsan ciddi bir şey hakkında konuşmak zorunda değiliz. Aptal bir film falan izlemek bile bana uyar!” gibi bir şey söyleyebilirsin.

Uyarılar

  • Arkadaşın krizdeyse veya intihar etmekten bahsediyorsa ihtiyaç duyduğu yardımı alması için bir kriz hattını ara. Acil Yardım Hattına ulaşmak için 112’yi ara. Durum hakkında güvendiğin bir arkadaşına veya aile üyesine de bilgi ver.[22]
  • Arkadaşına yardım etmeyi çok istesen de, sınırları belirlemen önemlidir. Kendine dikkat et ve ne söyleyeceğini her zaman bilmiyorsan veya bazen biraz uzak kalmaya ihtiyaç duyuyorsan kendine fazla yüklenme.[23]
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Nasıl Flört EdilirNasıl Flört Edilir?
Erkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl AnlaşılırErkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl Anlaşılır?
Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Reklam

Referanslar

  1. https://bmcpsychiatry.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12888-017-1448-2
  2. Jessica George, MA, CHt. Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu. Uzmanla Görüşme. 11 February 2022.
  3. https://psychcentral.com/depression/things-you-should-and-not-say-to-a-depressed-person
  4. Jessica George, MA, CHt. Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu. Uzmanla Görüşme. 11 February 2022.
  5. Jessica George, MA, CHt. Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu. Uzmanla Görüşme. 11 February 2022.
  6. https://www.psychologytoday.com/us/blog/culture-shrink/201507/6-things-you-can-say-support-someone-whos-depressed
  7. https://au.reachout.com/articles/6-ways-to-help-a-friend-with-depression
  8. Jessica George, MA, CHt. Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu. Uzmanla Görüşme. 11 February 2022.
  9. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/depression/in-depth/depression/art-20045943

Bu wikiHow makalesi hakkında

Jessica George, MA, CHt
Ortak yazarlar :
Sertifikalı Profesyonel Uzman Yaşam Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar Jessica George, MA, CHt. Jessica George, sertifikalı profesyonel uzman yaşam koçu ve Glendale, Kaliforniya’da faaliyet gösteren Evolve Therapy Coaching'in kurucu ortağıdır. 20 yılı aşkın tecrübesiyle hibrit terapi ve koçluk hizmetleri, çift danışmanlığı ve klinik hipnoterapi konularında uzmanlaşmıştır. Jessica, Santa Barbara Kaliforniya Üniversitesi'nden lisans derecesine ve Ryokan Yüksek Okulu'ndan Danışmanlık Psikolojisi ve Konuşma Terapisi alanında yüksek lisans derecesine sahiptir. Ayrıca Fowler Academy'den profesyonel yaşam koçu sertifikası ve sonsuz olasılıklar ilişkisi sertifikası aldı. Jessica, Uluslararası Koçlar ve Uygulayıcılar Kurulu (IBCP) üyesidir.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 399 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam