Kan dolaşımını durdurarak damarlarını kolayca belirginleştirebilirsin ama damarlarının her gün çıkmasını istiyorsan bunu başarmak biraz daha zordur. Arkadaşlarını korkutmak da istesen vücut geliştirici gibi görünmek de istesen merak etme, hallederiz.

Yöntem 1 / 2:
Vücut Geliştirici Görünümünü Kazanmak

  1. 1
    Vücut yağ oranını düşür. Bir vücut geliştiricininki gibi belirgin damarlara sahip olmak vücut yağ oranıyla alakalıdır. Belirginleşecek olan damarlar yüzey damarlarıdır. Cildin ve damarların arasında ne kadar az dolgu olursa damarların o kadar belirgin olur. Vücut yağını azaltarak zayıflama odaklı bir beslenme uygula.
    • Erkeklerde %10’un altındaki vücut yağının, çoğu büyük damarın gözükmesini sağlaması gerekir. Vücut yağın ne kadar düşük olursa damarların o kadar görünür olur; özellikle karın kası gibi görünmesi zor yerlerde. Kadınlarda vücut yağının %15 civarında olması gerekir. [1]
    • Bu vücut yağı oranına erişmek için temiz beslen. Bu, bolca taze sebze ve yağsız protein tüketirken abur cuburdan, asitli içeceklerden ve tatlıdan uzak durmak demektir. [2]
  2. 2
    Sodyum tüketimini azalt. Sodyum vücudunun su tutmasına neden olur. Vücudun su tuttuğunda çildin şişer ve damarların gizlenir.
    • İşlenmiş gıdalardan ve neredeyse kendin yapmadığın her şeyden uzak dur. Bir şey senin mutfağında yapılmadıysa muhtemelen tuza boğulmuştur.
    • Günümüzde 2300 mg tuz, günlük önerilen üst sınırdır. Bu yalnızca bir tatlı kaşığı tuzdur. [3] Bunu başarabilmek için, tabağını canlandırmak adına taze otlar ve baharatlar satın alıp kullan.
  3. 3
    Kas geliştir. Belirgin damarları sağlayan türden kas geliştirmek için ciddi kas geliştirme stratejilerine odaklanman gerekir. Bu kaslar antrenman programı için herkesin önerdiği 3’lü setler ve 10’lu tekrarlarla olmaz. Ciddi kas gelişimi ağır kilolarda 3-5 tekrarla gerçekleşir.
    • 5’li tekrarlı 6’lı setler yapmaya başla ama kaldırdığın ağırlığı %25 artır. [4] Kasların büyümesi için zorlanması gerekir.
  4. 4
    Kardiyoyu artır. Kardiyo, yağ yakmak ve zayıflamak için mükemmel bir yoldur. Yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman (HIIT) bunu çok iyi yapar. Yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman, 20-30 dakika boyunca aralarda dinlenerek çok yüksek yoğunluklu kardiyo devreleri yapmaktır. [5]
    • Yoğun, kısa devrelerde hızlı bir şekilde bisiklet sürmek veya aralarda 60 saniye dinlenerek 10 kere 1000 metrelik deparlar atmak yüksek yoğunluklu aralıklı antrenmanlara örnektir.
  5. 5
    Su iç. Yeterince su içmek vücudunun ve kaslarının susuz kalmasını önler. Bu, ödemi azaltmaya yardımcı olur. Gereğinden fazla su içmek fazla suyu vücuttan atabilir; böylece ödemi azaltır. Vücudunda sağlıklı seviyede potasyuma sahip olmak, suyu (sodyumun yaptığı gibi) tutmak yerine atmana yardımcı olur.
    • Çoğu vücut geliştirici yarışma öncesinde vücudunu susuz bırakır. Az su içmek damalarının daha belirgin olmasını sağlayabilir. [6] Bu yöntem önerilmez çünkü çok tehlikelidir. Bu yöntemi uygularsan çok dikkatli bir şekilde uygula.
  6. 6
    Daha az karbonhidrat tüket. Karbonhidratlar, vücudunun tuttuğu sıvı miktarını artırır. Düşük karbonhidratlı bir beslenme uygulamak cildin altındaki ödemin azalmasını sağlayabilir. [7] Düşük karbonhidratlı beslenmeler yağ yakımı da sağlar.
  7. 7
    Ödem atıcıları güvenli bir şekilde kullanmayı düşün. Ödem atıcılar vücudundaki suyu atar ve damarların belirgin olmasına yardımcı olur. [8] Su atıcı ilaçlar satın alabilir veya espresso gibi doğal olanları kullanabilirsin ama su atıcılar aşırı tehlikeli olabilir. Bunları kullanırsan dikkatli ol ve akıllıca kullan.
  8. 8
    Besin takviyelerini dene. Agmatin, arginin amino asidinin yan mamulü bir besin takviyesidir. Agmatin, nitrik oksidin vücudunda yıkılmasını önler ve bu da kaslara daha fazla kan akışı sağlar. Kan akışını artırmak damarlarının belirginliğini artırabilir. [9] Bir nitrik asit besin takviyesi de daha belirgin damarlara sahip olmana yardımcı olabilir. [10] Kreatin de damarların belirginliğine katkı sağladığı düşünülen bir başka besin takviyesidir. [11]
    Reklam

Yöntem 2 / 2:
Damarlarını Geçici Olarak Belirginleştirmek

  1. 1
    Koluna bir şey bağla. Turnike kullanmak damarlarındaki basıncı artırır ve onları doldurarak daha belirgin yapar. [12] Kolunun veya bacağının damarlarının belirgin olmasını istediğin bölümüne bir şey bağla.
    • Sağ elini sol bileğine koyup (veya tam tersini yapıp) bileğini sıkıca kavramak da bir başka yöntemdir.
    • Bu, kan bağışlamaya veya numune vermeye gittiğinde uygulananla aynı mantıkta işler. Hemşire, iğneyi nereye sokacağını bulabilmek adına damarı belirginleştirmek için koluna bir bant bağlar.
  2. 2
    Elini yumruk yap. Bandı koluna bağladıktan sonra elini birkaç kez yumruk yapıp aç. Bunu yapınca turnike kanı damarlarında sıkıştırır bu da damarların belirginleşmesini sağlar. [13]
  3. 3
    Kolunda bir basınç hissedene kadar devam et. Bunun 10-15 saniye sürmesi gerekir. Kolunun veya bacağının oksijene ihtiyacı olduğunu nefesini tutarken olduğu gibi anlayabilirsin. Damarlarının belirginleşmesi gerekir.
    • Uzvunun oksijene ihtiyacı olduğunda elini veya turnikeyi sal. Damarlar, salınmadan sonra yavaşça normale döner.
  4. 4
    Nefesini tutmayı dene. Nefesini tutmak oksijenin vücuda akışına engel olur ve kan basıncını artırır. Ağzını ve burnunu kapatıp sertçe bastır. Vücut geliştiriciler poz verirken damarlarını belirginleştirmek için bazen bu yöntemi kullanır. [14]
    • Bu yöntem tehlikeli olabilir. Damarları bu şekilde belirginleştirmek rüptürlere neden olabilir. Bunlar göz gibi pek ciddi olmayan yerlerde olabileceği gibi beyin gibi ciddi yerlerde de olabilir. Yaklaşık 30 saniye sonra nefes almayı unutma.
  5. 5
    Egzersiz yap. Egzersiz sırasında kütanöz damarlar cilde doğru itilir ve belirginleşir. Bu, düşük vücut yağ oranlarına sahip vücutlarda özellikle belirgindir. [15] Ağırlık kaldırmak, çalıştırılan kaslarda damarların daha belirgin olmasını sağlayabilir. Damarlar egzersizden sonra da daha belirgindir çünkü susuz kalmışsındır. [16]
  6. 6
    Vücut sıcaklığını artır. Vücudun ısındığında kan cildin yüzeyine itilir ve damarların görünümünü artırır. Damarların belirginleşmesini sağlamak için cilde saç kurutma makinesi tutmak bazı vücut geliştiricilerin kullandığı bir numaradır. Vücudunu ısıtmanın güvenli başka bir yolu da tükettiğin gıdalardan geçer. Acı biber yemeyi dene. Bazı gıda takviyeleri de bu gıdaların sağladığı faydaları sağlar. [17]
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Yüzden Nasıl Kilo Verilir?

wikiHow

Meditasyon Nasıl Yapılır?

wikiHow

Kas Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Kalça Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Bir Ayda Nasıl Karın Kası Yapılır?

wikiHow

Sırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

İnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılır?

wikiHow

Büyük Kalça Nasıl Küçültülür?

wikiHow

Nasıl Kas Yapılır?

wikiHow

Nasıl Yüzülür?

wikiHow

Koşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl Geliştirilir?

wikiHow

Nasıl Hızlı Koşulur?

wikiHow

Ters Takla Nasıl Atılır?

wikiHow

Dikey Sıçrama Nasıl Geliştirilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow bir “wiki”dir. Bu, makalelerimizin çoğunun birden fazla yazar tarafından ortaklaşa yazıldığı anlamına gelir. Bu makaleyi oluşturmak için, zaman içinde makaleyi düzenlemek ve iyileştirmek üzere bazıları isimsiz, 22 kişi çalıştı. Bu makale 40.442 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Spor ve Fitness
Bu sayfaya 40.442 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam