Masada oturan ya da uzun süreler direksiyon başında olan kişiler çoğu zaman boyun ve omuz ağrılarından yakınır. Onlara boyun masajı yapmak o gerilimi azaltmak için harika bir yoldur. Masajlar ayrıca kan dolaşımını hızlandırır, baş ağrısını azaltır, kişinin modunu yükseltir ve enerji desteği verir.[1] Bir arkadaşına, sevdiğin birine ya da bir müşteriye güzel bir boyun masajı yapmak müthiş bir hediyedir.

Yöntem 1 / 2:
Oturarak Masaj Yapmak

  1. 1
    Eşinin rahat bir şekilde oturmasını sağla.[2] Önemli olan masaj yapacağın kişinin sırtının rahat bir şekilde düz olmasıdır. Ayrıca kişinin omuzlarına ve sırtının üst kısımlarına ulaşabilmelisin.
    • Sırta tamamen ulaşmana olanak veren bir tabure kullan.
    • Eğer sandalye kullanıyorsan sandalyenin arkasının omuza ulaşabileceğin kadar alçak olduğundan emin ol.
    • Eğer uygun bir sandalye veya tabure yoksa yere rahat bir minder koy. Sen arkasında dizüstü şekilde dururken eşin bağdaş kurarak yere otursun.
  2. 2
    Hafif uzun dokunuşlar kullan.[3] Masaj denince çoğumuzun aklına hemen İsveç masajı gelir. Bu masajda derin doku masajında olduğu gibi yoğun baskı yerine kas yüzeyi boyunca uzun, nazik hareketler kullanılır.
    • Gergin düğümü bulduğunda odaklı baskı uygulayabilirsin.
    • Ancak çoğu kısım için baskıyı yoğun değil sıkı tut.
  3. 3
    Kasları ısıt. Kasları ısıtmadan aceleyle yoğun masaja geçmek dokunuşlarında eşinin daha da gerilmesine neden olabilir. Boynu ve omuzları gevşetip hazırlamak için parmak uçlarını kullanarak yavaşça masaja başla. Bu onları rahatlama moduna sokacaktır.
    • Elinin yüzük, orta ve işaret parmak uçlarını eşinin boynu ile başının birleştiği yere yerleştir. Hafif ama sıkı bir baskı uygula.
    • Eğer bu rahatsız hissettirirse hangi parmak uçlarıyla rahat ediyorsan onları kullan. Sadece işaret ve orta parmağı kullanabilirsin.
    • Parmaklarını ensenin kenarlarından aşağı kaydırarak omuzların üzerine getir.
    • Bu süre boyunca parmaklarını kasların üzerinden geçirirken eşit baskı uyguladığından emin ol.
  4. 4
    Başparmaklarınla gergin kasları yoğur. Önceki adımda, kaslarda sert düğümler hissetmiş olabilirsin. Bu düğümler gerginliği gösterir ve onlara başparmaklarla odaklanmış baskı iyi gelir.
    • Başparmaklarını gergin düğümlerin üzerine yerleştir.
    • Her iki elindeki diğer dört parmağını, baskı uygularken başparmaklarını sabitlemek için eşinin omuzlarının önüne yerleştir.
    • Kaslardaki gerilimi azaltmak için başparmaklarınla yoğuran, dairesel hareketlerle sıkı bir baskı uygula.
    • Bunu omuz kasları boyunca, özellikle de gergin düğümlerde yap.
  5. 5
    Parmaklarını ense üzerinde yukarı-aşağı kaydır. Boynun arka ve kenar kasları da çok fazla stres taşır. Daha odaklı bir ilgi için tek elini boyun kaslarını ısıtmak için kullanacaksın.
    • Başparmağını boynun kenarına ve diğer dört parmağının uçlarını boynun diğer kenarına yerleştir.
    • Sıkı ama nazik bir baskı uygula ve bunu koru.
    • Elini boyun boyunca yukarı-aşağı kaydır.
    • Boynun genişliği boyunca da hareket et. Ensedeki omurganın her iki yanındaki kaslar boyunca kay. Boynun yan taraflarındaki kasları da gevşetmek için elini genişlet.
  6. 6
    Enseyi mıncıkla.[4] Başparmağınla boynun kenarlarına aynı, odaklı baskıyı uygulaman gerekir. Fakat başparmağınla uyguladığın baskıyı sabitlemek için diğer dört parmağına da ihtiyacın var. Tek seferde iki elle çalışmak diğer dört parmağı boğazın önüne doğru sarmaya zorlayacaktır. Bu, eşine ağrı ve rahatsızlık verecektir. Bunun yerine, her seferinde tek elle çalış.
    • Arkasında ve hafifçe sağında dur.
    • Sol elinin başparmağını boynun sağ tarafına yerleştir.
    • Başparmağının baskısını dengelemek için diğer dört parmağını boynunun sol tarafına sar.
    • Tıpkı omuzlarda yaptığın gibi, başparmağınla boyun boyunca yukarı ve aşağı dairesel hareketler yap.
    • Dikkatini, karşılaştığın gergin düğümlere odakla.
    • Eşinin boynunun sağ tarafını bitirdiğinde, hafif sol arka kısmına geç. İşlemi sağ baş parmağınla boynun sol tarafında tekrarla.
  7. 7
    Ellerini boynun yanlarından aşağı doğru kaydır. Eşinin boğazını rahatsız etmeden boynun kenarlarına masaj yapmak zor olabilir. Bunu yapmak için, elini boynun üstünden omzunun önüne doğru aşağı kaydıracaksın. Vücudun sol tarafından başla.
    • Kişiyi sabit tutmak için sol elini onun sol omzuna koy.
    • Sağ elinin parmakları aşağı bakacak şekilde, başparmağını enseye ve kalan parmaklarını da onun yanına yerleştir.
    • Baskı uygulayarak elini aşağı doğru kaydır.
    • Hareketin sonunda başparmağın omzun arkasında ve diğer parmakların omzun önünde olmalıdır.
    • Hissettiğin gerginlik noktalarını parmaklarınla yoğur.
  8. 8
    Kürek kemiklerinin dış kısımlarına baskı uygula. Parmak uçlarını kürek kemiklerine bastır ve sıkı bir baskı uygula. Sırtın üst kısmındaki kasları gevşetmek için ellerinle dairesel yoğurma hareketi uygula.
  9. 9
    Avcunun kökünü kürek kemikleri arasında kullan. Omurga sırtın ortasında olduğu için o bölgeye masaj yapmak zor olabilir. Omurgaya, odaklanmış baskı uygulamak ağrıya neden olur. Bunun yerine, geniş baskı uygulamak için avucunu kullan.
    • Eşinin yanına geç.
    • Onu sabit tutmak için bir elini onun omuzunun önüne koy.
    • Avucunun kökünü kürek kemikleri arasına yerleştir.
    • Bir kürek kemiğinden diğerine doğru uzun, ölçülü bir dokunuşla sıkı bir baskı uygula.
  10. 10
    Hemen köprücük kemiğinin altına masaj yap. Masajın çoğu omuzlara, boyuna ve sırtın üst kısmına odaklansa da göğsün üst kısmına biraz ilgi boyun ağrısını hafifletmeye yardımcı olabilir.
    • Eşinin yanında dururken onu sabit tutmak için elini onun sırtına koy.
    • Parmak uçlarını kullanarak köprücük kemiğinin hemen altını dairesel hareketlerle sıkıca ovala.
    • Ağrıya neden olacağından kemiğin üzerine bastırmamaya dikkat et.
  11. 11
    Üst kollara masaj yap. Kollar, boyun ve omuzlarda hissedilen gerginlikle alakasız görünebilir, ancak değildir. Kol, omuz ve boyun kaslarının tümü kolların hareketinde çalışır. Bu yüzden üst kollardaki gerginliği gidermek boynu da rahatlatacaktır.
    • Nazik ama sıkı bir baskı uygulayarak ellerini onun omuzlarına koy.
    • Bu baskıyı sürdürerek, ellerini omuzlardan üst kollara doğru kaydır, sonra tekrar yukarı çık. Bunu birkaç kez tekrarla.
    • Üst kolları yukarı ve aşağı ovarak bu kasları gevşet.
  12. 12
    Düzensiz bir şekilde bu hareketleri yap. Tek bir masaj hareketiyle bir alana çok uzun süre odaklanırsan eşin bu hisse alışacaktır. Kas grubundan kas grubuna geç ve bu deneyimi kişi için daha keyif verici hâle getirmek için ellerinin hareketlerini değiştir. Hisleri ne kadar az tahmin edebilirse masaj o kadar iyi hissettirecektir.
    • Omuz, boyun, sırt ve kol kasları birbirleriyle yakından ilişkilidir. Ağrıyabilecek birkaç kas yerine geniş bir kas alanına yoğunlaşırsan kas ağrılarını azaltma olasılığın artar.
  13. 13
    Elinin tüm kısımlarını kullan. Birçok amatör masajcı, masaj yaparken sadece baş parmaklarını kullanır. Başparmaklar odaklanmış baskı için mükemmel olsa da, aşırı kullanarak kendi canını yakabilir ve rahatsız hissedebilirsin. Bunun yerine masaj yaparken elinin tüm kısımlarını kullan. Gergin düğümlere odaklanmış baskı için baş parmağını kullan.
    • Daha geniş deri ve kas bölgelerine hafif baskı uygulamak için avuç içlerini kullan.
    • Daha sıkı baskı için parmak uçlarını kullan.
    • Parmak eklemlerini özellikle gergin kaslarda kullan.
  14. 14
    Eşinin kemiklerine masaj yapma. Kemiklere, özellikle de omurgaya baskı uygulamak ağrıya neden olabilir. Sadece kaslara baskı uygula.
  15. 15
    Gerektiği kadar devam et. Bir masajın etkili olması için uzun sürmesi gerekmez. Beş dakikalık hızlı bir masaj dünyalar kadar fark yaratabilir. Ancak, yarım saat ile bir saat arasında uzun bir masaj, eşinin kendisini şımartılmış ve ilgilenilmiş hissetmesini sağlayacaktır.
    Reklam

Yöntem 2 / 2:
Sırtüstü Boyun Masajı Yapmak

  1. 1
    Eşini supine pozisyonuna getir. "Supine" sırtüstü yatma pozisyonudur. İdeal olarak, onun başında bir sandalyeye oturmanı veya ayakta durmanı sağlayacak şekilde uzanması için yüksek bir yüzey bulabilirsin. Yerde yatarsa biraz eğilmen gerekir ve bu sırtını incitebilir.
    • Saçın uzunsa eşinin yüzünü rahatsız etmemesi için saçını için geride bağla.
    • Eğer saçları uzunsa masaj sırasında yanlışlıkla çekmemek için masanın veya yatağın yan tarafına ve geriye bırak.
    • Gömleğini çıkarmasını ya da göğsünün köprücük kemiğinden yukarısını açık bırakacak bir üst giymesini iste.
    • Göğsünü açıkta tutmaktan rahatsız olursa bir havlu veya örtü vermelisin.
  2. 2
    Bir masaj yağı veya losyonu seç. Masaj yağlarını bazen mağazalarda bulabilirsin ama bulamazsan internetten satın alabilirsin.
    • Hindistan cevizi yağı gibi bazı ev yağları da masaj için harika yağlardır.
    • Zeytinyağı, badem yağı ve susam yağı işe yarayabilir, ancak bunlar yoğun ve kalın olabilir. Masaj için bu yağlardan az miktarda kullan.
    • Badem veya susam yağı kullanmadan önce eşinin kabuklu yemiş alerjisi olmadığından emin ol.
    • Ellerini birbirine sürterek yağı veya losyonu yedir. Bu, ürünü ısıtarak onu sürülmesi daha rahat hâle getirir.
  3. 3
    Yavaşça ısıt. Başın arkasında durarak, avuç köklerini boynun yanlarına yerleştir. Boyna ve omuzlara baskı uygulamak için uzun, nazik İsveç dokunuşları kullan.[5]
    • Başparmaklarını boynun altına yerleştir ve işaret parmağının iç kısmını boyunda gezdir. Kulaktan başla ve boynun omuzla buluştuğu yere kadar çalış.
    • Hareketi omuzlarının üzerine de yay. Omuzların önünde orta, yüzük ve serçe parmaklarını kullanabilirsin.
  4. 4
    Boyuna daha odaklanmış bir baskı uygula.[6] Dört parmağını boynun her iki tarafının “altına” yerleştir. Parmaklarını kafatasının dibinden omuza doğru hareket ettirerek sıkı bir baskı uygula.
    • Parmaklarını masa veya mattan yukarı ve dışarı doğru çekerek kasları daha da gevşet. Bunu yaparken, kafası yüzeyden neredeyse kalkacak gibi olmalıdır.
    • Bu hareketi boynun tamamında parmaklarınla tekrarla.
  5. 5
    Başparmaklarınla boynu ve omuzları yoğur. İşaret parmağından serçe parmaklara kadar havaya kaldırarak baş parmaklarını boynun yanlarına, kulakların hemen altına yerleştir. Sıkı bir baskı uygulayarak başparmaklarını boynun kenarlarından aşağı doğru kaydır. Onları omuzların üzerinden, kollarla birleştikleri kenarlara kadar kaydır.
    • Başparmağının sadece ucunu değil tamamını kullan. Bu, odaklanmış baskı yerine yayılmış baskı uygular.
    • Boğazın açıkta kalan ön kısmından uzak dur. Oraya baskı uygulamak çok fazla acıya neden olur.
  6. 6
    Göğse masaj yap. Göğsün ön tarafındaki kaslar, boyundaki kaslarla uyum içinde çalışır, bu nedenle onlara biraz ilgi göstermen önemlidir.
    • Başparmağını hafifçe omuzlarının arkasına yerleştir.
    • Diğer dört parmağını omuzlarının önüne yerleştir.
    • Köprücük kemiğinin altında hem omuzların önüne hem de göğsün üst kısmına baskı uygula.
    • Doğrudan köprücük kemiğine veya herhangi bir kemiğe baskı uygulamadığından emin ol. Bu çok acı verici olabilir.
  7. 7
    Boynun altına yuvarlama şeklinde baskı uygula. İşaret, orta ve yüzük parmaklarını eşinin boynunun her iki tarafının altına yerleştir. Kulaklardan başlayıp baştan uzaklaşarak omuzlara doğru yuvarlama hareketiyle baskı uygula.
    • Sıkı ol ama sert olma. Hareketin omuzları yüzeyden biraz kaldırabilir, ancak onları çekmemesi gerekir.
    Justyna Kareta

    Justyna Kareta

    Sertifikalı Uzman Masaj Terapisti
    Justyna Kareta, Sertifikalı Uzman bir Masaj Terapisti ve San Francisco Kaliforniya’da bulunan bir masaj stüdyosu olan Lush Massage’ın sahibidir. Justyna terapist olarak dokuz yılın üzerinde deneyime sahiptir ve sinir sistemini yatıştıran ve derin iyileşmeyi kolaylaştıran Lomi Lomi Hawai Masajı ve Kraniosakral Terapi konularında uzmanlaşmıştır. Southwest Institute of Healing Arts’tan masaj terapisi eğitimi almıştır, California Massage Therapy Council (Kaliforniya Masaj Terapisi Konseyi) sertifikalıdır ve Associated Bodywork & Massage Professionals (Birleşik Terapi ve Masaj Profesyonelleri) üyesidir.
    Justyna Kareta
    Justyna Kareta
    Sertifikalı Uzman Masaj Terapisti

    Sağ elini sol elinin üzerine koy ve parmaklarını kafatasının tabanına yerleştir. Omurganın kafatasına bağlandığı yere ulaş ve pozisyonu bir ila on beş dakika koru. Bu, sinir sistemini sakinleştirir ve eşini sakin, meditasyona yönelik bir duruma getirir.

  8. 8
    Boynun her iki tarafına odaklan. Boynun yan tarafını görmek için başı yana çevir. Bir elini altına koyarak başını destekle. Boynun bir tarafını bitirdiğinde, başı nazikçe diğer tarafa çevir ve diğer tarafa masaj yap.
    • Boştaki elinle kulak memesinden göğse kadar parmak uçlarınla uzun, sıkı dokunuşlar uygula.
    • Başparmağını kullanarak boynun kenarını küçük daireler yaparak yoğur.
  9. 9
    Boynun yanlarına derin doku basıncı uygula. Derin doku teknikleri ağrıya neden olabilir, bu nedenle bunu yaparken eşinin tepkilerine karşı uyanık olman gerekir. Ancak, kulakların arkasındaki kaslar çok gergin olabilir, bu nedenle düğümleri açmak için oraya daha yoğun baskı uygulaman gerekir. Bu teknik için baş yine, ellerinden biri başı altından kavrayacak şekilde yana çevrilmiş olmalıdır.
    • Boştaki elinle gevşek bir yumruk yap ve yumruğunun yan tarafını boynun yan tarafına, kulağın hemen arkasına doğru it.
    • Yoğun baskı uygula ve yumruğunu çok yavaşça boynunun yan tarafına doğru hareket ettir. Boynun göğüsle buluştuğu yere kadar masaj yap.
    • Elini boyunda çok hızlı hareket ettirirsen yoğun baskı çok acı verici olabilir, bu nedenle ağır hareket et.
    • Acı belirtilerine dikkat et. Derin doku masajı, uzun vadede rahatlatıcı iken, o anda rahatsızlık verebilir.
    • Biraz ara ver ve acı hissederse derin nefes aldır. Hazır olduğunda yeniden başla.
  10. 10
    Parmak uçlarını kulaklarının arkasında dairesel hareketlerle çalıştır. Kulağın arkasındaki, başın boyunla birleştiği yerin hemen altındaki kaslar oldukça gergin olabilir. Bu teknik için eşinin başını dik konuma getir, böylece boynun her iki tarafında da aynı anda çalışabilirsin.
    • Parmak uçlarını bu kasların üzerine yerleştir ve sağlam (ancak ağrıtmayacak) baskı uygula.
    • O bölgedeki gerginliği açmak için parmak uçlarını dairesel şekilde hareket ettir.
  11. 11
    Köprücük kemiğinin hemen üzerindeki kaslara masaj yap. Köprücük kemiğinin hemen üzerinde küçük bir çukur hissedeceksin. Parmak uçlarını kullanarak hem dairesel hareketlerle hem de yoğurma hareketleriyle o bölgedeki kaslara nazikçe masaj yap.
    Reklam

İpuçları

  • Boyun veya omuzlarda yumru veya düğümler hissedersen kaybolana kadar yumruyu 1 veya 2 parmağınla yavaşça yoğur.
Reklam

Uyarılar

  • Asla boynunu veya sırtını çıtlatmaya çalışma. Bunu bir profesyonel yapmalı.
  • Ellerini boynun etrafına dolarken çok nazik ol. Boğaza bastırma.
Reklam

İhtiyacın Olan Şeyler

  • Sandalye
  • Yatak ya da mat
  • Masaj yağı ya da losyonu

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Bir Haftada Kalça Nasıl Büyütülür?
Burundaki Siyah Noktalar Nasıl Temizlenir?
Göğüsler Ameliyatsız Nasıl BüyütülürGöğüsler Ameliyatsız Nasıl Büyütülür?
Enfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi EdilirEnfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi Edilir?
Saç Bir Haftada Nasıl UzatılırSaç Bir Haftada Nasıl Uzatılır?
Baş Vermemiş Bir Sivilceden Nasıl KurtulunurBaş Vermemiş Bir Sivilceden Nasıl Kurtulunur?
Uzamış Saçlar Evde Nasıl Kesilir?
Saça ve Cilde Hindistan Cevizi Yağı Nasıl UygulanırSaça ve Cilde Hindistan Cevizi Yağı Nasıl Uygulanır?
Yüz Şekli Nasıl BelirlenirYüz Şekli Nasıl Belirlenir?
Kasık Kılları Nasıl Tıraş EdilirKasık Kılları Nasıl Tıraş Edilir?
Belirgin Bir Çene Hattına Nasıl Sahip OlunurBelirgin Bir Çene Hattına Nasıl Sahip Olunur?
Bel Nasıl ÖlçülürBel Nasıl Ölçülür?
Mor Şampuan Nasıl KullanılırMor Şampuan Nasıl Kullanılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Justyna Kareta
Ortak yazarlar :
Sertifikalı Uzman Masaj Terapisti
Bu makaledeki ortak yazarlar Justyna Kareta. Justyna Kareta, Sertifikalı Uzman bir Masaj Terapisti ve San Francisco Kaliforniya’da bulunan bir masaj stüdyosu olan Lush Massage’ın sahibidir. Justyna terapist olarak dokuz yılın üzerinde deneyime sahiptir ve sinir sistemini yatıştıran ve derin iyileşmeyi kolaylaştıran Lomi Lomi Hawai Masajı ve Kraniosakral Terapi konularında uzmanlaşmıştır. Southwest Institute of Healing Arts’tan masaj terapisi eğitimi almıştır, California Massage Therapy Council (Kaliforniya Masaj Terapisi Konseyi) sertifikalıdır ve Associated Bodywork & Massage Professionals (Birleşik Terapi ve Masaj Profesyonelleri) üyesidir. Bu makale 1.248 defa görüntülenmiştir.
Bu sayfaya 1.248 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam