Birinin güvenini kaybetmek buna dâhil olan herkes için sancılı olabilir. Her zaman kolay olmasa da, bir kişiyi sana tekrar güvenmeye ikna etmek sabırlı ve özenli olmakla mümkündür. İster bir arkadaşının ister bir aile üyesinin ister sevgilinin güvenini geri kazanmak için yapabileceğin şeyler vardır.

Kısım 1
Kısım 1 / 3:
Etkili Şekilde Özür Dilemek

  1. 1
    Düşüncelerini topla. Zor bir özür dilemek kişinin gözünü korkutabilir. Gergin hissetmek normaldir. Söylemek istediklerini belirlemek ve önceden planlamak için biraz zaman ayır.[1]
    • Asıl meselelerinin bir listesini yap. Bu listede bir özür, sorumluluğun kabulü ve kendini nasıl affettireceğinin ifadesi yer almalıdır.
    • Söylemek istediklerine çalış. Aynaya bakarken özür dilemeyi deneyebilirsin.
    • Konuşmak için vakit iste. "Lamia, bana kızgın olduğunu biliyorum. Bu hafta müsait bir zamanın var mı, oturup konuşsak?" demeyi deneyebilirsin.
  2. 2
    Duygularını ifade et. Eğer birinin güvenini geri kazanmak istiyorsan o kişiyle ciddi bir konuşma yapmak zorundasın. Eğer birine bir haksızlık yaptıysan uygun olan şey özür dilemektir. Nasıl hissettiğini belirterek konuşmana başla.[2]
    • Bir dostluğu yeniden kazanmaya çalışıyorsan arkadaşına ne hissettiğini anlat. "Selma, senin güvenini sarstığım için kendimi çok kötü hissediyorum. Zor olacağını biliyorum fakat dostluğumuzu onarmaya çalışmamızı istiyorum." diyebilirsin.
    • Niyetini belirt. Beraber olduğun kişiyle iletişim kuruyorsan "Birbirimize tekrar güvenebilmemizi istiyorum ve bunun için ne gerekiyorsa yapacağım." demeyi dene.
    • Samimi ol. Özrün sırasında ne söylüyor olursan ol bunda ciddi olduğundan emin ol. Karşındaki kişi yalan söylediğini anlayabilir ve bu da ancak ilişkinizi daha da yaralar.
  3. 3
    Sorumluluğu kabul et. Özür diliyorsan pişman olduğun bir durum var demektir. Bir kişinin güvenini geri kazanmak için yaptığın hatayı bildiğini açıklaman gerekir. Özrünün içerisinde yaptıklarını kabul ettiğini de ifade etmelisin.[3]
    • Hatanı bildiğin konusunda net ol. Eğer profesyonel bir ilişkide güveni geri kazanmaya çalışıyorsan belirli örnekleri kullanman gerekir.
    • "Bu belgeleri dikkatli bir şekilde gözden geçirmemem bir hataydı. Bunun şirketimize bir maliyetinin olduğunu biliyorum." demeyi dene. Bu, yaptığının sonuçlarını anladığını gösterir.
    • Bir arkadaşınla konuşurken belirli örnekler kullanmalısın. Örneğin, "Can, geç saatlere kadar çalışmam gerektiği yalanını söylemem hataydı. Başka arkadaşlarla dışarı çıkacaksam bunu dürüst bir şekilde sana söylemeliyim." diyebilirsin.
  4. 4
    Aktif bir şekilde dinle. Yapıcı bir konuşma birden fazla kişinin dâhil olmasıyla mümkündür. Söylemek istediklerini söyledikten sonra karşındaki kişiye bir şans ver. Dinlediğini göster.[4]
    • Vücut dilini kullan. Karşındaki kişi konuşurken başını salla ve göz teması kur.
    • Asıl meseleleri başka bir şekilde ifade et. Bu, söylenenleri aklında tuttuğunu gösterir.
    • Örneğin, "Bana inancını kaybettiğini ve bu güveni yeniden inşa etmenin zaman alacağını söylemeni anlıyorum."
  5. 5
    Bir mektup yaz. Yüz yüze özür dilemek en iyi seçenektir. Ne yazık ki, bu her zaman mümkün olmaz. Belki o kişiden çok uzakta yaşıyorsundur ya da belki o kişi seninle konuşmak istemiyordur. Eğer durum buysa bir özür mektubu yazmayı deneyebilirsin.[5]
    • Mektubu elinle yaz. Bu, bir e-postadan daha özeldir. Asla mesaj üzerinden önemli bir özür dilememelisin.
    • Mektubunu düzenle. Doğru tonu ve içeriği bulmak için birkaç taslak yazman gerekebilir.
    • Mektubun kısa ve öz olmalı. Mektubu 3 paragraf kadar tutmaya çalış. İlk paragrafında özür dileyebilir, ikincisinde sorumluluğu kabul edebilir ve üçüncüsünde problemi nasıl çözeceğini açıklayabilirsin.
    Reklam

Kısım 2
Kısım 2 / 3:
Güven İnşa Etmek İçin İşe Koyulmak

  1. 1
    Güvenilir ol. Güveni yeniden sağlamaya çalışırken kelimeler çok önemlidir. Fiillerin aynı derecede önemlidir. Davranışlarınla güvenilir biri olduğunu gösterebilirsin.[6]
    • Yapacağını söylediğin şeyi yap. Sürekli geç kalmayı bırakacağına söz verirsen dakik biri olarak değiştiğini göster.
    • Arayacağını söylediğinde ara. Güveni yeniden inşa etmeye çalıştığını unutma. Sadece bir telefon araması olsa bile sözüne bağlı kaldığından emin ol.
    • Güvenilebilir olabileceğini göster. Eğer patronun bazı önemli belgeleri dosyalamanı isterse işi doğru ve zamanında yap.
  2. 2
    Diğer kişiyi biraz rahat bırak. Birinin güvenini zedelediğinde, bu ikinizin de duygusallaşmasına neden olabilir. Kendini suçlu hissediyor olabilirsin ve diğer kişi üzgün ya da kızgın hissediyor olabilir. Onun iyileşmek için biraz uzak kalmaya ihtiyaç duyabileceğini unutma.[7]
    • Durumu hızlı bir şekilde çözmek istemen anlaşılabilir. Fakat diğer kişinin uzak kalma ihtiyacına saygı duy.
    • "Ayşe, gerçekten ilişkimiz üzerinde çalışmaya başlamak istiyorum. Fakat biraz zamana ihtiyacın varsa bunu anlarım." demeyi deneyebilirsin.
    • Sınırlara saygı duy. Eğer biri senden birkaç gün aramamanı isterse o kişiye ihtiyacı olan süreyi ver.
  3. 3
    Üç önemli şeyi yap. Eğer duygusal bir ilişkiyi onarmaya çalışıyorsan o kişiyi ne kadar önemsediğini göstermek için bazı adımlar atabilirsin. Bunlar şefkat, ilgi ve takdir olabilir. Bu duyguları her gün nasıl göstereceğini belirle.[8]
    • Şefkatli olmak için pek çok yol vardır. Örneğin, eşin işten eve geldiğinde ona sarılmaya özen göster.
    • Küçük şeylere dikkat ederek ilgini gösterebilirsin. Eşinin çayının bittiğini gördüğünde hemen ona çay doldur.
    • Karşındaki kişiyi ne kadar takdir ettiğini göstermek için kelimeleri kullan. "Bu kadar ilgili olmanı gerçekten takdir ediyorum." gibi bir şey diyebilirsin.
  4. 4
    Fazla sorumluluk al. Güvenilir olduğunu göstermenin bir yolu da gerekenden fazlasını yapmaktır. Gerek kişisel gerek profesyonel bir ilişkideki güveni yeniden inşa etmeye çalışıyor ol, fazladan sorumluluk almak güveni yeniden inşa etmek için harika bir yoldur. Bu, çok çalışmaya gönüllü olduğunu gösterir.[9]
    • Belki patronunu sana yeniden güvenmeye ikna etmeye çalışıyorsundur. Eğer ay sonu raporu için yardıma ihtiyacı varsa mesaiden sonra kalmaya gönüllü ol.
    • Eğer bir arkadaşlık ilişkisini yeniden inşa etmeye çalışıyorsan hoş bir şey yapmak için çabala. Örneğin, işte yoğun bir gün geçirdiğini bildiğin arkadaşına öğlen yemeği götür.
    • Belki eşinle ilişkiniz üzerinde çalışıyorsundur. Sana söylenmeden bulaşıkları yıkamayı ya da çöpleri çıkarmayı dene.
  5. 5
    Kendin ol. Güveni yeniden inşa etmeye çalışırken değişime hazır olduğunu göstermen önemlidir. Ancak, samimi olduğunu göstermen de önemlidir. Kişiliğini tamamen değiştirmeye çalışma.[10]
    • Çok fazla değişmen samimi gözükmeyecektir. Örneğin, eğer ebeveynlerinin güvenini yeniden kazanmaya çalışıyorsan birdenbire farklı bir çocuk olmuş gibi davranma.
    • Örneğin, belki ebeveynlerin evde daha fazla yardımcı olmanı istiyordur. Bu, arkadaşlarınla takılmayı tamamen bırakman gerektiği anlamına gelmez. Senin yapman gereken dengeyi bulmaya çalışmaktır.
    • Kişiliğini değiştirmeye çalışma. Eğer her zaman arkadaşlarınla şakalaşan biriysen böyle olmayı hemen bırakma. Her zaman tamamen ciddi olmak samimi gözükmeyecektir.
    Reklam

Kısım 3
Kısım 3 / 3:
Hayatına Devam Etmek

  1. 1
    Sabırlı ol. Bu ilişkiye ilk başladığında güven hemen oluşmamıştı. Güven zamanla kazanılan bir şey olmalıdır. Güven zedelendiğinde onu onarmak doğal olarak zaman alacaktır.[11]
    • Bu süreci aceleye getirme. Sana tekrar güvenmeye başlaması için diğer kişinin zamana ihtiyacı olabileceğinin farkında ol.
    • Meramını dile getir. "Bu sürecin zaman alacağını biliyorum. Anlıyorum. İstediğin kadar düşün." demeyi dene.
    • Durumu çok fazla düşünmemeye çalış. Bu önemli fakat özür diledikten ve güveni onarmak için adım attıktan sonra durumu sürekli düşünmene gerek yok.
  2. 2
    Duyguları kabul et. Kişisel bir ilişkiyi onarmaya çalışmak çok karışık bir süreç gibi hissettirebilir. Muhtemelen çok değişik duygular içerisinde olacaksın. Diğer kişinin de duygusal olabileceğini unutma.[12]
    • Suçluluk, keder, üzüntü ve hayal kırıklığı hissetmen normaldir. Çok çeşitli duygular hissetmek için kendine izin ver.
    • Duygularını kabullen ve devam et. Kendine, "Bugün kendimi çok suçlu hissediyorum. Fakat bunu düzeltmek için gerekeni yapıyorum, kendime yüklenmeme gerek yok." de.
    • Arkadaşının da muhtemelen çok farklı duygular içerisinde olduğunu anla. İncinmiş, kızgın ya da üzgün olabilir. Bu normaldir.
  3. 3
    Yeni ilişkiler kur. Güven yıprandığında ilişkiyi onarmak mümkündür. Ancak, dinamiklerin değişebileceğini anlamak önemlidir. Öncekinden daha farklı bir ilişkiye hazırlıklı ol.[13]
    • Belki patronunun güvenini sarstın. İşte bir süre daha az sorumluluk verilmesine hazırlıklı ol.
    • Duygusal ilişkinde güveni zedelediysen daha önceki kadar yakın olamayabilirsiniz. Eşin bir süre samimi duygularında sana güvenmeyebilir.
    • Belki de zedelenmiş bir arkadaşlıkla uğraşıyorsundur. Arkadaşlığının eskisine göre daha yüzeysel olduğu gerçeğini kabul etmek zorunda kalabilirsin.
  4. 4
    Çeşitli sonuçlara hazırlıklı ol. Eğer birinin güvenini zedelersen bunu telafi etme şansına sahipsin. Fakat ilişkinin onarılamayacak kadar zarar görmüş olabileceğini de bilmelisin. Zihinsel olarak çok farklı sonuçlara hazır olmaya çalış.[14]
    • Hayatına devam etmen gerekeceği gerçeğini kabul et. Eğer biri artık seninle arkadaşlık yapmak istemiyorsa onu zorlayamazsın.
    • Hayatında odaklanacak olumlu şeyler bulmaya çalış. Sahip olduğun şeylerin bir listesini yap.
    • Başkalarıyla vakit geçir. Hâlâ sahip olduğun ilişkileri iyileştirmeye odaklan.
    Reklam

İpuçları

  • Acele etme. Güven kazanmanın zaman aldığının farkında ol.
  • Kendine fazla yüklenmemeye çalış. Durumu iyileştirmek için gereken adımları attığının farkında ol.
  • Daima samimi ol. Bu, güveni sağlamak için en etkili yoldur.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Seni Sevmeyen Birini Sevmek Nasıl BırakılırSeni Sevmeyen Birini Sevmek Nasıl Bırakılır?
Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Bir Erkek Nasıl Baştan ÇıkarılırBir Erkek Nasıl Baştan Çıkarılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Rebecca Tenzer, MAT, MA, LCSW, CCTP, CGCS, CCATP, CCFP
Ortak yazarlar :
Klinik Terapist ve Misafir Profesör
Bu makaledeki ortak yazarlar Rebecca Tenzer, MAT, MA, LCSW, CCTP, CGCS, CCATP, CCFP. Rebecca Tenzer, Chicago, Illinois'de özel bir danışmanlık uygulaması olan Astute Counseling Services'in sahibi ve baş klinik tedavi uzmanıdır. Rebecca, ruh sağlığı alanında 18 yılı aşkın klinik ve eğitim deneyimi ile bilişsel davranışçı terapi, psikodinamik terapi, kanıta dayalı uygulamaları bağdaştırarak depresyon, kaygı, panik, travma, keder, kişilerarası ilişkilerin tedavisinde uzmanlaşmıştır. Rebecca DePauw Üniversitesi'nden Sosyoloji ve Antropoloji alanında lisans, Dominik Üniversitesi'nden Öğretim Yüksek Lisans ve Chicago Üniversitesi'nden Sosyal Hizmetler Yüksek Lisans derecesine sahiptir. Rebecca, AmeriCorps'un bir üyesi olarak hizmet vermiştir ve aynı zamanda üniversite düzeyinde bir psikoloji hocasıdır. Rebecca bilişsel davranış terapisti (CBT), sertifikalı klinik travma uzmanı (CCTP), sertifikalı yas danışmanlığı uzmanı (CGCS), klinik anksiyete tedavi uzmanı (CCATP) ve sertifikalı merhamet yorgunluğu uzmanı (CCFP) eğitimleri almıştır. Rebecca, Amerika Bilişsel Davranışçı Terapi Derneği ve Ulusal Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği üyesidir. Bu makale 1.673 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 1.673 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam