Vücudumuz gece boyu 500 gram ila 1 kilo verir. Verilen kilonun çoğu sudur. Bir uyku diyeti sana kilo vermeyle ilgili inanılmaz sonuçlar sağlamayacaktır ama her gece çok iyi uyumak kilo vermeni kolaylaştırabilir.[1]

Kısım 1 / 3:
Günlük Rutinini Yeniden Yapılandırmak

  1. 1
    Güne doğal bir idrar söktürücüyle başla. Kahve ve çay gibi kafeinli içecekler doğal idrar söktürücüdür ve kasılmasını sağlayarak bağırsak kaslarını harekete geçirir. Bu kasılmalar vücudundan suyun ve atık maddelerin atılmasına yardım eder. Sabah ya da gün içinde 1 ila 2 bardak çay ya da kahve içmek bünyeni düzenlemenin yanı sıra daha az şişkinlik hissetmene de yardım edecektir.[2]
  2. 2
    Kuşluk vaktinde sağlıklı bir ara öğün ye. Bazı insanlar öğün aralarında şekerli ya da yağlı atıştırmalıklar yerken bazısı hiçbir şey atıştırmamayı tercih eder. Fakat iki seçeneğin de kilo vermeye faydası yoktur. Atıştırmayı seviyorsan o cazip şekerli, tuzlu ya da yağlı atıştırmalığın yerine seni öğle yemeğine kadar tok tutacak sağlıklı bir atıştırmalık ye. Öğün aralarında bir şey yememeyi tercih edersen öğle yemeğinde aşırıya kaçma riskin yükselir. Öğle yemeğinde aşırı yemeyi engellemek için kuşluk vaktinde iştahını frenleyecek sağlıklı bir atıştırmalık yemen daha iyi olabilir.
    • Sağlıklı atıştırmalıklar arasında bir parça tam meyve, bir bardak yoğurt ya da küçük bir kâse yulaf ezmesi bulunur.[3]
  3. 3
    30 dakikalık bir kardiyo çalışması yap. Kardiyo egzersizi vücuduna birçok açıdan faydalıdır. İlk olarak, egzersiz yapınca terlersin. Terlemek de sudan gelen fazla kiloyu vücuttan atmanın kolay ve etkili bir yoludur. İkinci olarak, egzersiz metabolizmanı hızlandırır. Metabolizman hızlanınca daha fazla yağ yakarsın ve vücudunun su tutmasına neden olan toksinleri atarsın. Son olarak, fiziksel aktivite stresi azaltmanın mükemmel bir yoludur. Kendini stresli hissettiğinde aşırı yiyebilirsin, vücudun su tutabilir ya da gereğinden fazla yağ depolayabilir.
    • Her gün yaklaşık yarım saat spor yap. Yürüyebilirsin, bisiklete binebilirsin, koşabilirsin, yüzebilirsin ya da bir spor programına yazılabilirsin.
    • Yatmadan 2-3 saat önce spor yap. Metabolizma hızın daha yüksek olacağı için gece boyunca yağ yakacaksın.[4]
  4. 4
    Her gün 30 dakikanı stres atmaya ayır. Stresli olduğunda vücudun kortizol hormonu salgılar. Vücudun fiziksel ya da duygusal stres yaşıyorsa kortizol salgılar. Bu hormon vücudunun fazladan yağ ve su depolamasına neden olur. Stres seviyeni azaltarak sistemindeki kortizol seviyesini düşürebilir ve sonuç olarak kilo vermeye başlayabilirsin. Aşağıdaki aktiviteler rahatlamana yardım edebilir:
    • Egzersiz. Hızlı bir yürüyüş yap.
    • Yoga ve veya meditasyon.
    • Sevdiğin müzikleri dinle.
    • Banyo yap.
    • Masaj yaptır.[5]
  5. 5
    Akşam yemeğini erken ye. Yemek yedikten sonra vücudunun besinleri sindirmesi gerekir. Sindirim süreci şişkinlik yaşamana neden olabilir. Sonuç olarak, vücudunu uyurken besinleri sindirmeye mecbur bırakırsan gece kilo verme konusunda güçlük yaşayabilirsin. Şişkinlik yaşarken yatmayı önlemek için akşam yemeğini yatmadan saatler önce ye.[6]
    Reklam

Kısım 2 / 3:
Gece Rutinini Yeniden Yapılandırmak

  1. 1
    Haftada 2 ila 3 kez epsom tuzu banyosu yap. Epsom tuzu, şişkinliğe yol açan toksinleri ve fazla suyu vücudundan doğal yolla atar. Yatmadan önce epsom tuzu banyosunun içinde beklemek, bir gecede kilo verme hedefine ulaşmana yardımcı olacaktır. Küvetini ılık suyla doldur ve içine 2 su bardağı (500 ml) epsom tuzu koy. Banyonun içinde 15 dakika bekle ve bunu her hafta iki ya da üç kez tekrarla.[7]
  2. 2
    Yatmadan önce yeşil çay iç. Yatmadan önce kendine güzel ve ılık bir yeşil çay yap. Doğal bir idrar söktürücü olan yeşil çay, metabolizmanı hızlandırmaya yardım eder. Bu ılık ve rahatlatıcı içecek yatmadan önce içildiğinde gece boyunca daha etkili bir şekilde yağ yakmana yardım eder.
  3. 3
    Rahatlatıcı bir uyku ortamı hazırla. Gece boyu su ve karbon ağırlığından kaybetmek için uyuyor olman gerekir. Hızlı bir şekilde uykuya dalmanı ve gece boyunca deliksiz uyumanı sağlamak için yatak odanı uyumaya ve kilo vermeye yardımcı olacak bir ortama dönüştür.
    • Yatak odanın sıcaklığını 19 dereceye düşür. Soğuk bir odada uyuduğunda vücudun ısınmak için yağ depolarını yakmak zorunda kalır.[8]
  4. 4
    Maruz kaldığın ışık miktarını azalt. Gece ışığa maruz kalmak sadece gece mükemmel bir uyku çekmene engel olmayıp kilo almana da yol açabilir. Pencerelerini karartma perdesiyle kapatarak, gece lambalarını odandan çıkararak, televizyonu, bilgisayarı ve tableti kapatarak ve telefonunu başka bir yere koyarak gereksiz yere maruz kaldığın ışık miktarını azaltabilirsin. [9]
  5. 5
    Yeterince uyu. Uyku, vücudunun ne zaman ve ne kadar yemen gerektiğini belirleyen hormonlarını düzenler ve metabolizma hızını iyileştirir. Uyurken verdiğin nefesle 900 gram kadar su ve karbon kaybedersin. Ortalama bir yetişkinin her gece 7,5 saat uyuması gerekir. 7 ila 8 saat uyumuyorsan bunu sağlamak için programını değiştir.[10]
    • Her gece zaten 7 saat uyuyorsan bu miktarı 30 ila 60 dakika arttırırsan kilonda pek bir fark görmeyebilirsin.
    • Eğer ciddi bir uyku eksikliğin varsa daha fazla uyumaya başladığında kilo vermenin kolaylaştığını göreceksin.
    Reklam

Kısım 3 / 3:
Beslenmeni Değiştirmek

  1. 1
    Daha çok su iç. Vücudun susuz kalınca su tutma ihtimali artar. Bu yüzden, sudan gelen fazla kiloyu gece vermek için gün içinde tavsiye edilen su miktarını içmelisin.[11]
    • Ortalama bir erkeğin her gün 3 litre su içmesi gerekir.
    • Ortalama bir kadının her gün 2,2 litre su içmesi gerekir.[12]
    • Çok miktarda kafein ve alkol almaktan kaçın çünkü her iki madde de vücudunu susuz bırakabilir.
    • Diğer içecekler yeterince sıvı almana yardım edebilir ama çok fazla şekerli ya da yüksek kalorili içeceklerden uzak durmalısın.
  2. 2
    Sodyum alımını azalt. Beslenmende sodyum yüksek olduğunda vücudun su tutar. Fazla su, karnının şişmesine ve bel ölçünün artmasına neden olabilir. Sodyum alımını azaltmak için:
    • Tadı tuzlu olan yiyeceklerden uzak dur.
    • Yiyeceklerine tuz atmaktan kaçın.
    • Tadı tuzlu olmayan ama gizli sodyum içeren yiyeceklerden uzak dur. Bunlar, konserve yiyecekler, işlenmiş etler ve donmuş yemekler olabilir.[13]
  3. 3
    Aldığın şeker miktarını azalt. Şeker miktarı yüksek bir beslenme, vücudunun yağ deposunu arttırır. Gün boyu şekerli yiyecek ve içeceklerden uzak dur. Örneğin:
    • Şekerli gıdalar ve tatlılar
    • Meyve suları
    • Meşrubatlar
    • Alkollü içecekler[14]
  4. 4
    Aldığın karbonhidrat miktarını azalt. Vücudun karbonhidratları sindirirken her bir gram karbonhidrat yaklaşık 4 gram su tutar. Sindirme işlemi tamamlanınca, vücut karbonhidratları şeker ve yağ olarak depolar. Vücudunun depoladığı yağı ve şekeri azaltmanın yanı sıra tuttuğu su miktarını azaltmak için karbonhidrat alımını azaltabilirsin. Güvenli ve düşük karbonhidratlı bir diyet uyguladığında su ağırlığından 4,5 kilo kadar verebilirsin.[15]
  5. 5
    Protein, lif ve potasyum tüketimini arttır. Kilo vermeye çalışırken şekerli atıştırmalıkların ya da bol karbonhidratlı öğünlerin yerine, protein, lif ve potasyum bakımından zengin şeyler ye.
    • Etler ve baklagiller gibi protein bakımından zengin besinler kas inşasını destekler ve metabolizma hızını arttırır.
    • Yeşil yapraklı sebzeler ve tam tahıllar gibi yüksek lif içeren besinler ve muz ve fıstık ezmesi gibi potasyumu yüksek besinler vücudunun yağ yakmasına ve fazla suyu atmasına yardım eder.[16]
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Yüzden Nasıl Kilo Verilir?

wikiHow

Nasıl Yüzülür?

wikiHow

Kalça Nasıl Büyütülür?

wikiHow

İnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılır?

wikiHow

Meditasyon Nasıl Yapılır?

wikiHow

Damarlar Nasıl Belirginleştirilir?

wikiHow

Kas Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Sırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Büyük Kalça Nasıl Küçültülür?

wikiHow

Bir Ayda Nasıl Karın Kası Yapılır?

wikiHow

Nasıl Kas Yapılır?

wikiHow

Nasıl Hızlı Koşulur?

wikiHow

Koşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl Geliştirilir?

wikiHow

Nasıl Daha İnce Bacaklara Sahip Olunur?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow Kadrosu
Ortak yazarlığı yapıldı tarafından
wikiHow Editör Ekibi
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

wikiHow’ın İçerik Yönetim Ekibi, yüksek kalite standartlarımızı sağladığından emin olmak için, editör ekibimizden gelen her çalışmayı dikkatli bir şekilde denetler. Bu makale 2.977 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Spor ve Fitness
Bu sayfaya 2.977 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam