Bu wikiHow makalesi sana, bilgisayarda uzun süre otururken nasıl düzgün duracağını ve ekipmanlarını nasıl konumlandıracağını öğretir. Mükemmel duruş ve ekipman düzenine rağmen arada bir esnemek ve dolaşmak için yine de ayağa kalkman gerektiğini unutma.

Kısım 1 / 2:
Kendini Sandalyede Konumlandırmak

  1. 1
    İdeal duruşla otur. Birçok ofis ve kişisel masa sandalyesinin ayarlanabilir sırtları, koltukları ve hatta bel desteği vardır. Kullandığın sandalye türü değişeceğinden, aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurmaya çalış:[1]
    • Üst bacakların sandalyenin altına yaslanmalıdır.
    • Alt bacakların dizlerde 90 derecelik bir açı oluşturmalıdır.
    • Ayakların alt bacaklarına 90 derecelik düz bir açıda olmalıdır.
    • Sırtın bacaklarına (mümkünse) 100 ila 135 derece olmalıdır.
    • Kolların yanlarına yakın olmalıdır.
    • Omuzların ve boynun rahat olmalıdır.
    • Boynunu veya gözlerini esnetmek, döndürmek veya germek zorunda kalmadan ekranı rahatça görebilmen gerekir.
    Laura Flinn

    Laura Flinn

    NASM Sertifikalı Kişisel Eğitmen
    Laura Flinn National Academy of Sports Medicine (NASM) Sertifikalı bir Kişisel Eğitmen, ABD Olimpik Ağırlık Kaldırma ve Spor Performansı Koçu ve Sertifikalı Fitness Beslenme Uzmanı’dır. Ayrıca TRX Suspension Eğitmeni niteliğine de sahiptir. Laura, San Francisco Bay Bölgesi’nde kendi kişisel eğitim programını yürütmektedir. Kilo verme, kas geliştirme, kardiyovasküler antrenmanlar ve güç antrenmanları gibi konularda uzmanlaşmıştır.
    Laura Flinn
    Laura Flinn
    NASM Sertifikalı Kişisel Eğitmen

    Uzmanımız Şöyle Diyor: Bir bilgisayarın başındayken ayakların yere basacak şekilde, omuzlarını geriye alarak dik otur. Ayakların yere ulaşmazsa altına bir destek koy. Sırtın düz değilse ve sandalyen tarafından desteklenmiyorsa bel desteği kullanmalısın.

  2. 2
    Koltuğunun desteğini ayarla. Koltuğunda bel desteği, özelleştirilmiş bir minder, ayarlanabilir kol dayanakları veya başka herhangi bir özel destek varsa gerektiği gibi ayarla.
    • Duruşunu bozuyorsa kol dayanağı ve minder gibi şeyleri çıkarmanda bir sakınca yoktur.
  3. 3
    Klavyene yakın otur. Klavyen doğrudan vücudunun önünde olmalıdır; bilgisayarına ulaşmak için vücudunu çevirme veya eğme.
    • İdeal olarak, bilgisayarının ekranı senden en az bir kol boyu uzakta olmalıdır.
  4. 4
    Başını yukarıda tut. Boynunu kamburlaştırarak çeneni göğsüne yaklaştırmak isteyebilirsin. Bu; boyun, omuz ve sırt ağrısına yol açacaktır, bu nedenle ekrana alta doğru bakman gerekse bile başını dik tut.
    • Monitörünün yüksekliğini göz yüksekliğinde ayarlamak bunun için olası bir çözümdür.
    Laura Flinn

    Laura Flinn

    NASM Sertifikalı Kişisel Eğitmen
    Laura Flinn National Academy of Sports Medicine (NASM) Sertifikalı bir Kişisel Eğitmen, ABD Olimpik Ağırlık Kaldırma ve Spor Performansı Koçu ve Sertifikalı Fitness Beslenme Uzmanı’dır. Ayrıca TRX Suspension Eğitmeni niteliğine de sahiptir. Laura, San Francisco Bay Bölgesi’nde kendi kişisel eğitim programını yürütmektedir. Kilo verme, kas geliştirme, kardiyovasküler antrenmanlar ve güç antrenmanları gibi konularda uzmanlaşmıştır.
    Laura Flinn
    Laura Flinn
    NASM Sertifikalı Kişisel Eğitmen

    Uzmanımız Şöyle Diyor: Gözlerin ekranının ortasına veya biraz daha yükseğe hizalanmalıdır. Ekran çok alçaksa yukarı kaldırman gerekebilir.

  5. 5
    Derin nefesler al. Otururken kısa nefes almak kolaydır ancak bunu yapmak sonunda başka sorunlara yol açacaktır. Sık sık derin nefes aldığından emin ol; özellikle de baş ağrısı ya da baş dönmesi yaşıyorsan. Her saat başı birkaç derin nefes alıp biraz tutmaya çalış.
    • Kısa nefesler bilinçsizce duruşunu değiştirmene neden olabilirken derin, diyafram seviyesindeki nefesler duruşunu doğru tutmana yardımcı olacaktır.
  6. 6
    Bilgisayarının etrafındaki tüm belgeleri ve ögeleri düzenle. Masanda belgelerini, telefonunu ve diğer aksesuarlarını alacak kadar yerin varsa bunların bilgisayarın etrafına yerleştirildiğinden emin ol; bilgisayarın, masanın merkezindeki öge olmalıdır.
    • Bazı bilgisayar tepsilerinin farklı ögeler için farklı katları vardır (belgeler, klavye, yazı gereçleri gibi).
    • Tamamen ayarlanabilir bir klavye tepsin yoksa iş istasyonunun yüksekliğini ve sandalyenin yüksekliğini ayarlaman veya rahat bir pozisyona geçmek için bir koltuk minderi kullanman gerekebilir.
  7. 7
    Kas gerginliğinin bir kısmını rahatlatmak için iş gününde küçük molalar ver. Çalışmalar, sürekli oturmanın sağlığına çok zararlı olduğunu göstermiştir. Birkaç dakika etrafta dolaşmayı, ayakta durmayı ve esneme hareketlerini yapmayı dene; gün boyu oturmaya engel olabilecek her şey senin için iyidir!
    • Her 20-30 dakikada bir kalkıp 1-2 dakikalık gerinme ve/veya yürüyüş molaları ver. Öğle yemeği molaların veya toplantıların varsa bunları bilgisayarından olabildiğince uzakta yapmaya çalış ve mümkün olduğunca ayakta dur.
  8. 8
    Göz yorgunluğundan kaçın. Gözlerinin, sırtın ve duruşunla pek bir ilgisi yokmuş gibi görünse de göz yorgunluğu kamburlaşmana, bilgisayarına yaklaşmana ve daha pek çok şeye neden olabilir. Her 30 dakikada bir ekranından birkaç saniye uzağa bakman yeterli olacaktır.
    • Göz yorgunluğunu önlemenin iyi bir yolu 20/20/20 kuralını kullanmaktır: Her 20 dakikada bir, 20 saniye boyunca en az 6,1 m (20 fit) uzakta bir şeye bak.
    • Yaklaşık 100 liraya hem göz yorgunluğunu azaltacak hem de geceleri uykunu iyileştirecek mavi ışık filtreli gözlükler (bilgisayar gözlükleri gibi) satın alabilirsin.
  9. 9
    Ellerini çalıştır. Bilgisayar kullanırken gözlerinin yanı sıra ellerin vücudunun en aktif kısmıdır. Karpal tüneli, parmaklarını geriye doğru bükerken bir elinin eklemlerini iterek veya sıkma direnci hareketleri kullanarak (bir tenis topu sıkmak gibi) önleyebilirsin.
    Reklam

Kısım 2 / 2:
Bilgisayar Etkileşimini Ayarlamak

  1. 1
    Duruşuna öncelik vermeyi unutma. Bilgisayarını ve klavyeni duruşuna uyacak şekilde ayarlamalısın; tam tersi olmamalı! Bilgisayar etkileşimini ayarlarken, doğru oturduğundan emin olmak için bu makalenin Kısım 1’ine geri dön.
  2. 2
    Kullandığın bilgisayarın türüne bak. Masaüstü bilgisayarlarda klavyeden ayrı bir monitör bulunurken dizüstü bilgisayarlarda doğrudan klavyeye bağlı bir ekran vardır. Masaüstü bilgisayarlar genellikle ayarlanabilir monitörlere ve klavyelere sahiptir, ancak bir dizüstü bilgisayarı ayarlama konusunda sınırlı seçeneklerin olacaktır.
    • Ayarlanabilir değilse monitörün için bir kaldırıcı veya benzer bir araç satın almayı düşün.
    • Ekranı düz tutarken klavyenin eğimini ayarlaman gerektiğinde dizüstü bilgisayarının üzerine oturabileceği açılı bir destek satın alabilirsin.
  3. 3
    Klavyen ile masanın kenarı arasında 10-15 cm boşluk bırak. Kullandığın bilgisayardan bağımsız olarak, kolların ve bileklerin için doğal duruşu sağlamak için klavye ile masanın kenarı arasında yeterli miktarda boşluk bırakmak en iyisidir.[2]
    • Masan için bu mümkün değilse sandalyeni geri çekmeyi veya hafifçe geriye yaslanmayı düşün.
  4. 4
    Mümkünse monitör yüksekliğini ve eğimini ayarla. İdeal olarak, monitörün göz hizasında durur ama bu, bilgisayarın için mümkün olmayabilir. Benzer şekilde, boynunun ve gözlerinin zorlanmasını önlemek için monitörü yukarı veya aşağı eğmen gerekebilir.
    • Yapabiliyorsan monitörün üst kısmını, oturma pozisyonundaki göz seviyenin yaklaşık 5-8 cm yukarısına yerleştir.
    • Çift odaklı gözlük takıyorsan monitörü rahat bir okuma seviyesine indir.
  5. 5
    Mümkünse klavye eğimini ayarla. Omuzların rahat olmalı ve ellerin; bileklerinin ve ön kollarının doğrultusunda olmalıdır; doğru duruşu korurken bu mümkün değilse klavyeni aşağı doğru eğmen veya genel yüksekliğini azaltman gerekebilir.
    • Oturma pozisyonuna göre bir masaüstü klavyesinin eğimini ayarlayabilirsin: Eğimi ayarlamak için klavye tepsisi mekanizmasını veya klavye ayaklarını kullan.
    • Bu, bir dizüstü bilgisayarda mümkün değildir ancak dizüstü bilgisayarının oturabileceği açılı bir destek satın alabilirsin.
  6. 6
    Bilek sargıları veya yastıkları kullanmaktan kaçın. Klavyen masa seviyenden önemli ölçüde daha yüksekte durmadığı sürece, bilek dayanakları veya yastıklar uygun kol pozisyonunu bozarak yorgunluğa ve sonunda incinmeye yol açabilir.
    • Bilek sargıları ellerine giden kan dolaşımını da engelleyebilir.
  7. 7
    Sık kullanılan tüm ekipmanları yakın ve aynı seviyede tut. Klavyen, faren, kalemlerin, belgelerin ve diğer aletlerin aynı seviyede (örneğin, masa üstü) ve kol mesafesinde olmalıdırlar. Bu, duruşunu bir eşyaya ulaşmak için değiştirmeni önler.[3]
    Reklam

İpuçları

  • Bilgisayarının ekranında parlamaya neden olan güneş ışığı varsa perdeleri kapat veya konumunu ayarla.
  • Gün boyunca susuz kalma. Su alımı, seni duruşundan ödün vermeye teşvik eden fiziksel rahatsızlıkları önleyecektir. Ayrıca su içmek, en azından arada bir tuvalete yürümek için ara vermen gerekeceği anlamına gelir!
  • Koltuğunu boyuna ve masana göre ayarlamak, yeni bir sandalye, ofis düzeni, masa vb. aldığında yaptığın ilk şey olmalıdır.
  • Bazı araştırmalar koltuk olarak şişirilebilir bir yoga topu kullanmanın duruşun için mümkün olan en iyi egzersiz olduğunu göstermektedir.
  • İdeal duruşunu kullanırken bilgisayarın konumundan oldukça uzakta kalıyorsa bilgisayarının metnini ve ekrandaki ögeleri büyütmek bu sorunla mücadeleye yardımcı olacaktır.
  • Yaptığın işler arasında sırtındaki herhangi bir gerilmeyi gidermek için dik açılı gerdirmeyi kullanmak hem sırtını güçlendirecek hem de gün boyunca sırt ağrısını önleyecektir.[4]
  • Her 30 ila 60 dakikada bir bir-iki dakikalık ayakta durma/yürüme molası vermek önemlidir. Uzun süre oturmak pelvik sinir ağrısına neden olabilirken uzun vadede oturmak sağlık sorunlarına (kan pıhtıları, kalp hastalığı gibi) neden olabilir.[5]

Reklam

Uyarılar

  • Bilgisayarın önünde çok uzun süre oturursan kasların sertleşebilir.
  • Bilgisayarından gelen parlak ve mavi ışık baş ağrısına neden olabilir ve bu da ışıktan kaçınmak için duruşundan ödün vermene neden olabilir. Bunu, bilgisayar gözlüğü takarak veya bilgisayarında bir mavi ışık filtresi (Windows Gece Işığı gibi) kullanarak düzeltebilirsin.
  • Bilgisayar iş istasyonunu doğru bir şekilde kurduktan sonra iyi çalışma alışkanlıkları uygula. Ortam ne kadar mükemmel olursa olsun uzun süre hareketsiz durmak kan dolaşımını engeller ve vücuduna zarar verir.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Word'de Boş Bir Sayfa Nasıl Kaldırılır?

wikiHow

Android'de Güvenli Mod Nasıl Kapatılır?

wikiHow

Android'de Telegram Hesabı Nasıl Silinir?

wikiHow

Snapchat Puanı Nasıl Hızlı Arttırılır?

wikiHow

Birisinin Numaranı Whatsapp'ına Kaydettiği Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Google'da Resimli Arama Nasıl Yapılır?

wikiHow

Instagram Nasıl Güncellenir?

wikiHow

Akıllı Saat Android'le Nasıl Eşleştirilir?

wikiHow

Smart TV'ye Uygulama Nasıl Eklenir?

wikiHow

Resim Kullanarak Biri Kolayca Nasıl Araştırılır ve Bulunur?

wikiHow

Hoşlanılan Kişiye Mesaj Nasıl Atılır?

wikiHow

Bilgisayarın Bluetooth Özelliği Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Televizyonun Ölçüsü Nasıl Alınır?

wikiHow

WhatsApp’ta Silinen Mesajlar Nasıl Kurtarılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Laura Flinn
Ortak yazarlar :
Laura Flinn
NASM Sertifikalı Kişisel Eğitmen
Bu makale ortak yazarlar Laura Flinn. Laura Flinn National Academy of Sports Medicine (NASM) Sertifikalı bir Kişisel Eğitmen, ABD Olimpik Ağırlık Kaldırma ve Spor Performansı Koçu ve Sertifikalı Fitness Beslenme Uzmanı’dır. Ayrıca TRX Suspension Eğitmeni niteliğine de sahiptir. Laura, San Francisco Bay Bölgesi’nde kendi kişisel eğitim programını yürütmektedir. Kilo verme, kas geliştirme, kardiyovasküler antrenmanlar ve güç antrenmanları gibi konularda uzmanlaşmıştır.
Bu sayfaya 226 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam