Bir ilişkinin sona ermesi daima zordur, özellikle de sona ermesinin senin hatan olduğunu düşünüyorsan. Fakat hepimiz hata yapabiliriz ve tekrar mutluluğu bulmak kendimize karşı bir borçtur. Berbat ettiğin bir ilişkiyi geride bırakmana yardımcı olmak için buradayız. Hayatındaki özel kişiyi kaybetmeyi kabullenmen ve bu deneyimi olumlu büyümeye dönüştürmen için yol göstereceğiz.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 13:
Bir özür gönder.

  1. 1
    Özürler, sana ve eski sevgiline bir sonlandırma şansı verir. Bu özür, eski sevgilini geri kazanma girişimi değildir; bu, işlerin bu hâle gelmesinden duyduğun pişmanlığı ifade etmek ve ilişkiyi daha iyi bir biçimde geride bırakmak için bir şanstır. Olanlar hakkında detaya girmeye veya fazlaca uzun bir özür yazmaya gerek yok; pişmanlığını ifade eden kısa bir mesaj yeter de artar bile.
    • E-postayla şuna benzer bir özür göndermeyi dene: “Şu anda aramızın pek iyi olmadığını biliyorum, ama bilmeni isterim ki hayatta her şeyin gönlünce olmasını diliyorum. Hatalarım ve seni incittiğim için özür diliyorum. Umarım bir gün beni affedebilir ve o zamana kadar mutluluğu ve sevgiyi bulabilirsin.”
    • Eski sevgilin cevap vermiyorsa endişelenme. İyileşmek için zamana ihtiyacı olabilir, bu yüzden onu biraz rahat bırakmalısın.
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 13:
Eski sevgilinle sosyal medya ve mesajlaşma ile irtibat kurmayı kes.

  1. 1
    Eski sevgilinin neler yaptığını bilmeye ihtiyacın yok, bu yüzden onun sosyal medya hesaplarını takip etmeyi bırak. Bu, istisnasız tüm sosyal medya hesaplarını engellemek anlamına gelir. Onunla iletişim hâlinde olmak için bir gerekçen yoksa (mesela çocuğunuz varsa) telefon numarasını da engelle. Bu zor gelebilir, ancak eski sevgiliyle teması kesmek hayatına devam etmenin en hızlı yoludur.[1]
    • Bu tamamen isteğe bağlıdır, ancak onu öfkeden engellemediğini bildirmek için öncesinde kısa bir not göndermek istiyorsan bunu yapma konusunda rahat ol. “Selam, bence irtibatı kesmemiz ikimiz için de en iyisi olur. Seni sosyal medyada engelleyeceğim ve sen de aynısını yapmalısın. İşlerin bu hâle gelmesinden dolayı üzgünüm; umarım işlerin yolundadır.” gibi kısa bir mesaj göndermeyi dene.
    • Eski sevgilin ilişkide yaptığın hatalar yüzünden seni taciz ediyorsa onu hemen engelle. Suçluluğun seni istismar edildiğin bir duruma düşürmesine izin verme; ne yapmış olursan ol, eski sevgilin tarafından taciz edilmeyi hak etmiyorsun.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 13:
Eski sevgilinin eşyalarından kurtul.

  1. 1
    Evinin ilişkinizin anıtı gibi hissettirmesinin önüne geç. İkinizin birlikte çekilmiş fotoğrafları, seyahatlerinizden hediyelik eşyalar ve eski sevgilinle ilişkilendirdiğin diğer her şey çöpe atılmalı veya asla kontrol etmediğin bir yerde saklanan bir çantaya yerleşmelidir. Bu nesneleri kaldırmak geçmişi geride bırakmana ve evinde yeni anılarla doldurmak için alan açmana yardımcı olacaktır.[2]
    • Evde eski sevgiline ait eşyalar varsa onları geri ver. Eğer teması kopardıysanız onları eski sevgilinin evine gönder veya ortak bir arkadaşına onları senin için bırakmasını rica et.
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 13:
Kendini affet.

  1. 1
    Kendini suçlamaya yol açan olumsuz düşüncelerle savaş. Örneğin, sürekli “keşke şunu şöyle yapsaydım.” gibi düşüncelere saplanıp duruyorsan kendine yalnızca bir insan olduğunu ve tüm insanların hata yapabileceğini söyle. Gerçek şu ki, bu ilişkinin süreceği var idiyse sürerdi. Suçluluk ve kaygı uyandıran düşünceler hayatına devam etmene yardımcı olmayacak, bu yüzden başlamadan onların önüne geç.[3]
    • Kendini affetmen biraz zaman alabilir, ancak nihayetinde suçluluk duygunun üstesinden geleceksindir. Hiçbirimiz mükemmel değiliz ve bunu kabul etmek, hayatına devam etmek ve gelecekte daha iyisini yapmaya çalışmak bir dayanıklılık işaretidir.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 13:
İlişkide neyin yanlış gittiği hakkında günlük tut.

  1. 1
    İlişkinin yürümemesinin nedenlerini keşfet. Günlüğüne ilişkinizin bazı olumsuz taraflarını yaz. İlişkiyi gerçekten mahvettiğini düşünüyorsan bu ilişki ihtiyaçlarını ne açıdan karşılamadı ve bu sonuca yol açtı? Bu, gelecekte daha iyi bir eş bulabilmen için bu ilişkiden ders çıkarmak için harika bir fırsattır.[4]
    • Bazen eski sevgililerimizi toz pembe görürüz (ya da tam tersi, onu hayatımızı mahveden kişi olarak düşünürüz). Ancak işin aslı, hepimizin olumlu ve olumsuz özellikleri vardır ve bir çift olarak ilişkinizi yürütememeniz ikinizin de iflah olmaz kötüler olduğu anlamına gelmez.
    • İlişkinizin sonsuza kadar sürmemesi bunun iyi bir deneyim olmadığı anlamına gelmez. İlişkiler, sonu mutlu biten romantik komediler gibi değildir; sürekli bir çaba gerektirir, bazen bırakması daha iyidir, ama nihayetinde her zaman deneyimlemeye değerdir.
    • İlişkini düşünürken kendini hırpalama! Bunun yerine, yakın bir arkadaşınla konuşuyormuş gibi nazik ve kibar ol.[5]
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 13:
Arkadaşlarınla ve ailenle daha fazla zaman geçir.

  1. 1
    Arkadaşların ve ailen ilişkinin boşluğunu doldurabilir. Bir ayrılıktan sonra, hayatındaki en önemli ilişkilerden biri artık olmadığı için kendini biraz güvensiz hissedebilirsin. Ancak gerek onları telefonla arayarak veya birlikte takılarak arkadaşların ve ailenle daha fazla zaman geçirmek sosyal bağ ihtiyacını karşılayabilir.
    • Arkadaşların ve ailen ayrıca ayrılığından sonra çok kıymetli bir destek sistemidir. Onlara yaşadıklarını anlat; birçoğu geçmişte muhtemelen benzer duyguları yaşamıştır ve hayatının bu döneminde sana yardımcı olabilir.

Yöntem 7
Yöntem 7 / 13:
Zihin dağıtıcı sağlıklı şeyler bul.

  1. 1
    Geçmiş için kendine kızmakla harcanan zaman, boşa harcanmış zamandır. Kendini yeni aktivitelerle meşgul ederek duygularına kapılarak geçirdiğin süreyi kısıtlayabilirsin. Sosyal bir gruba katıl, gönüllü ol, kendi başına veya arkadaşlarınla yeni restoranlar dene veya yeni yerleri ziyaret et. Yoğun bir yaşam, kendini üretken hissetmeni ve anı yaşamanı sağlayacaktır.
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 13:
Öz bakıma odaklan.

  1. 1
    Ne kadar meşgul olursan ol, 30 dakikanı sadece kendin için bir şeyler yaparak geçir. Sana mutluluk veren hangi aktiviteleri yapabilir veya keşfedebilirsin? Bu, resim yapmak, zevk için okumak veya sadece uzun bir banyonun tadını çıkarmak anlamına gelebilir. Burada amaç, seni mutlu edecek aktiviteler bulmak ve partnersiz bile dünyada keyif alabileceğin ne kadar çok şey olduğunu kendine hatırlatmaktır. Mutluluğu ve suçluluk duygusuna kapılmış bir hayat yaşamamayı hak ediyorsun.[6]

Yöntem 9
Yöntem 9 / 13:
Egzersiz yaparak sağlığına dikkat et.

  1. 1
    Yeni bir egzersiz düzeni uygulamak vücudun için yeni bir neşe kaynağı olur. Egzersiz sana daha fazla enerji verir ve hatta depresyonla savaşabilir. Beyninde, memnuniyet duygusu yaratan iç kaynaklı opioidler gibi kimyasalların salgılanmasını sağlar. Sabahları hızlı bir yürüyüş veya spor salonunu ziyaret etmek için yataktan kalkmayı dene; özellikle egzersiz yapmaya alışkın değilsen bunu yapmak ilk başta zor gelebilir, ancak kısa sürede alışırsın.[7] [8]
    • Sağlıklı yaşam sadece egzersiz yapmaktan ibaret değildir. İlişkini sonlandırdıktan sonra üzgün hissetmek normaldir, ancak alkol veya diğer maddelerden medet ummanın olumsuz sonuçları olacaktır. Duygusal olarak çok savunmasız hissettiğin ve kötü alışkanlıklara kapılabileceğin için bir ayrılıktan sonra sağlığına dikkat etmek her zamankinden daha önemlidir.
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 13:
Farkındalık çalış.

  1. 1
    Kendini mutlu bir yerde hayal et ve derin nefes al. Bunu yaparken gözlerini kapat ve bunu her gün birkaç dakika dene. Hayatındaki her şeyi kontrol edemeyebilirsin ama nefesini kontrol edebilirsin ve bunu yapmak oldukça güçlüdür. Bu tür bir farkındalık eğitiminin faydaları sayısızdır ve sana daha büyük bir denge ve rahatlık hissi sağlayabilir.[9]
    • Günümüzde, bazı farkındalık egzersizlerinde rehberlik etmesi için çok sayıda akıllı telefon uygulaması mevcut. Kuşkuların varsa bile, onlara bir şans ver; sonuçlara şaşırabilirsin.

Yöntem 11
Yöntem 11 / 13:
Bekâr olma özgürlüğünün avantajını kullan.

  1. 1
    Restoranlarda yemek ye, sinemaya git ve hayatını dolu dolu yaşa. İlişkideki birçok insan, bekârlığın insana sağladığı özgürlüğü ister, bu yüzden bekârlığın keyfini çıkar. Senin yapmaktan hoşlandığın şeylerle partnerinin yapmaktan hoşlandığı şeyler arasında uzlaşmaya veya programlarınız arasında gezinmeye artık gerek yok.
    • Bir şey yapmak istediğinde onu yap; bekâr olmak sana keyif aldığın şeyleri yapmak için daha fazla fırsat verir, daha az değil.
    • Bekâr olmak heyecan vericidir; şu anda önünde çok fazla fırsat var. Geçmişten ziyade geleceğe odaklan.
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 13:
Hazır olduğunda yeniden biriyle çıkmaya başla.

  1. 1
    Senin için doğru olan çok sayıda insan var. Hemen yeni bir ilişkiye başlamak muhtemelen en iyi seçenek değildir, ancak tekrar denemeye hazır hissettiğinde bazı flört uygulamalarını (tekrar) indir, partilere git ve yeni insanlarla tanışmaya başla. Bekâr olmanın yanlış bir tarafı yok ama bu bir ilişkinin seni yeni bir eş bulmaktan alıkoymasına izin verme.
    • Eski sevgilini aşamadığına dair işaretler, gidip onu görmek için bahaneler bulmak, arkadaşlarınla konuşurken sürekli onu gündeme getirmek veya tekrar bir araya gelme hayalini kurmak gibi şeylerdir. Kendini bunları yaparken buluyorsan biriyle çıkarken işleri resmileştirmemek gerekir.[10]
    • Bir “yara bandı” ilişkiye atlamaktan kaçın; sonunda başka birini incitebilirsin. Düşüncelerinde eski sevgilin baskınlığının kaybolduğunu hissedene kadar kimseyle ciddi olarak çıkma.[11]

Yöntem 13
Yöntem 13 / 13:
Bir profesyonelden yardım iste.

  1. 1
    Bir terapist veya danışman, duygularını işlemen için sana fırsat verebilir. Bazen, bir başkası bize fark ettirene kadar suçluluk veya kendini suçlama gibi olumsuz düşüncelere çekildiğimizi fark etmeyiz. Bir terapistle konuşmak, hayatını yoluna koymaya ve geçmişe dalıp gitmeyi bırakmana yardımcı olabilir.[12]
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Erkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl AnlaşılırErkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl Anlaşılır?
Nasıl Flört EdilirNasıl Flört Edilir?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Lena Dicken, Psy.D
Ortak yazarlar :
Klinik Psikolog
Bu makaledeki ortak yazarlar Lena Dicken, Psy.D. Dr. Lena Dicken Santa Monica, Kaliforniya’da faaliyet gösteren bir klinik psikologtur. Sekiz yılı aşkın deneyime sahip olan Dr. Dicken anksiyete, depresyon, yaşam geçişleri ve ilişki güçlükleri terapilerinde uzmanlaşmıştır. Psikodinamik, bilişsel davranışsal ve farkındalık temelli terapileri birleştiren bütünleştirici bir yaklaşım kullanır. Dr. Dicken, Manoa'daki Hawaii Üniversitesi'nden Bütünleştirici Tıp alanında lisans derecesine sahip olup yüksek lisansını Los Angeles Argosy Üniversitesi'nde Danışmanlık Psikolojisi alanında, psikoloji doktorasını Westwood'daki Chicago Profesyonel Psikoloji Okulu'nda Klinik Psikoloji alanında tamamlamıştır. Dr. Dicken'ın çalışmaları GOOP, The Chalkboard Magazine ve diğer birçok makale ve podcast'te yer almıştır. Kendisi hâlen Kaliforniya eyaletinde lisanslı bir psikologtur.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 57 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam