Güçlü, keskin çene hatları kendine güveni ve otoriteyi yansıtır. Çene hattı birçok bireysel genetik etkene bağlı olmakla birlikte yine de bunu geliştirmek ve olabildiğince belirginleştirmek için yapabileceğin birçok şey vardır. Bu bazıları için çeneyi daha görünür kılmak amacıyla kilo vermeyi, bazıları için ise beslenme düzenini ve hatta gardırobu dikkate almayı gerektiriyor olabilir. İster doğuştan çarpıcı ister daha az belirgin bir çenen olsun, onu mümkün olduğunca etkileyici bir hâle getirmen için sana çene egzersizleri, yaşam şekli önerileri ve kozmetik seçenekler sunacağız.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 16:
Çene kaldırma hareketi yap

  1. 1
    Çene kaldırma hareketleriyle alt çeneni ve boyun kaslarını çalıştır. Sonra dudaklarını kendinden 2 cm yükseklikteki bir şeyi öpmeye çalışıyormuş gibi uzat. Uzatışı her tekrarda 5 saniyeliğine koru, ardından dudaklarını gevşetip birkaç saniye normale dönmelerini bekle. Bu egzersizi istediğin kadar tekrarlayabilirsin ancak 10 kere yapman uygun olur. Bu egzersiz yüz sıkılığını artırmak için harika bir yoldur çünkü yönelme ve uzatma çeşitli yüz kaslarını çalıştırır.[1]
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 16:
Balık yüzü hareketi yap

  1. 1
    'Balık yüzü' hareketi yapman yanaklarını ve çeneni güçlendirmen için harika bir egzersizdir. Yanaklarını ağzının içine çek ve gülümsemeye çalış. Her tekrarda 5 saniye bu şekilde kal ve bunu koruma süresini 30-60-90 saniye şeklinde gittikçe artır. Hafif bir rahatsızlık hissedecek ve her tekrarın sonunda hafif bir yanma hissedeceksin. Bu iyi bir şeydir çünkü kaslarının etkinlikten dolayı gerildiğini gösterir. İyi bir başlangıç egzersizi olarak bunu 10 kere tekrarla ve tekrar sayısını kendine göre artırmaktan çekinme.[2]
    • Balık yüzü gibi egzersizleri yapmayı hatırladığın sürece günlük hayatına dâhil etmen çok kolaydır. Bunları duştayken ya da yatmadan önce yapabilirsin.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 16:
Çene sıkıştırma egzersizi yap

  1. 1
    Çene sıkıştırma ince bir boyun, sağlıklı bir çene ve daha iyi bir toplam duruşa yardımcı olur. Sırtını bir duvara yaslayarak dur. Çeneni duvara doğru çekerek gıdını çıkar. Güçlü bir çene için mantıksız bir hareket gibi görünebilir ancak bu boyun kaslarını gerer ve gerilmiş bir çeneyi rahatlatabilir. Başın ileri ya da geri yatmamalıdır. Bu şekilde 3-5 saniye bekle, sonra serbest bırak.[3]
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 16:
Sakız çiğne

  1. 1
    Sakız, çene belirginliğini artırmanın en kolay ve en bilinen yollarından biridir. Sakız çiğnemenin birçok şaşırtıcı yararı vardır. Doğrudan çene kaslarını çalıştırmasa da çene kemiğini kaplayan yanaklarını çalıştırır.[4] En iyisi de bunun oldukça eğlenceli bir şey olmasıdır, böylece bunu alışkanlık hâline getirmen için çok da uğraşman gerekmez.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 16:
Gün boyunca gülümse

  1. 1
    Gülümseyerek elmacık kemiğinin arkasındaki asıl kası çalıştır. Gülümsemek yüzündeki en az 5 kası çalıştırır.[5] Vücudunun geri kalanında da geçerli olduğu gibi, ne kadar fazla yüz egzersizi yaparsan yüzün o kadar sıkı görünür. Gülümsemek harika bir egzersizdir çünkü psikolojik olarak mutlu olma deneyimiyle bağlantılıdır, bu nedenle bir anda gülümsemeyi düzenli bir alışkanlık hâline getirirsen ruh hâlinde bir düzelme fark etmen olağan dışı bir şey değildir.
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 16:
Dilini damağında beklet

  1. 1
    Doğru dil duruşu çeneni güçlü ve sağlıklı tutar. Dilini dişlerinin arasında tutma. Bunun yerine ön dişlerinin biraz arkasındaki ağız boşluğuna doğru hafifçe bastır. Dişlerini hafifçe ayır ve dudaklarını kapalı tut. Bu dinlenme pozisyonu çeneni rahat bir şekilde tutmana yardımcı olacak ve alt çene eklemine (TMJ) zarar vermeni engelleyecektir. [6] Artı, dil duruşunun çene pozisyonunu ve hizalanmasını iyileştirdiği durumlar bildirilmiştir.

Yöntem 7
Yöntem 7 / 16:
Yüz masajını dene

  1. 1
    Gerilimi rahatlatmak ve çene kası elastikiyetini dengelemek için çene kasına masaj yap. Parmaklarınla hafif baskı uygulayarak başla ve kas düğümlerini ovala. [7] Çalışmalar yüz masajının daha gergin bir yüz görünüşü için cildi gerginleştirmeye ve kırışıklıkları azaltmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor.[8]
    • Çene kası yüzünün yanlarındaki ana kastır.
    • Şakaklarına masaj yapman ve kaşlarını açman yüzündeki kan akışını ve dolaşımı artırmanın iyi bir yoludur. Her iki ellinin iki parmağıyla şakaklarını küçük ve dairesel hareketlerle ov. Bunu her seferde 30 saniye boyunca tekrarla.
    • Şakaklara masaj yapmanın en çok migren ağrılarıyla mücadele etmeye yaradığı bilinir.
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 16:
Rafine karbonhidratları beslenme düzeninden çıkart

  1. 1
    Yüzündeki yağı azaltmak için sağlıklı yiyecekler ye. İşlenmiş karbonhidratlar olarak da bilinen rafine karbonhidratlar bisküvi, makarna, beyaz ekmek ve mısır gevrekleri gibi birçok yiyecekte bulunur. Bu tür yiyeceklerde çok az besin değeri bulunur ve bunlar vücudun yüz de dâhil fazla yağı depolamasına yol açabilir. İşlenmiş karbonhidratlar ve rafine şekerlerin yerine lif bakımından zengin tam tahılları yemeye önem ver.[9] Sağlıklı beslenmen egzersizin sağladığı sonuçları artırır.[10]

Yöntem 9
Yöntem 9 / 16:
Yiyeceklerinde daha az tuz tüket

  1. 1
    Tuzu azaltarak yüzündeki şişliği azalt.Tuz modern bir beslenme biçiminde en bol kullanılan malzemelerden biridir ve cilde çok kötü etkileri olur. [14] Beslenme düzeninde tuzu sınırlamanın (işlenmemiş gıdalara odaklanman ve abur cuburu kesmen de dâhil) yollarını bulmanın cildine birçok olumlu faydası olur. Cildin daha az su taşır, bu da onun şişkinliğini azaltır ve sonuç olarak çene hattının ortaya çıkmasını kolaylaştırır.[15]
    • Birçok alternatif beslenme düzeni tuz alımını kesin surette sınırlama fikrini temel alır. Biraz araştırma yap; sana ve yaşam tarzına en uygun beslenme düzeni planını bul.
    Reklam

Yöntem 11
Yöntem 11 / 16:
Sakal bırak

  1. 1
    Çene hattının daha güçlü görünmesi için sakalının boyun çizgisini belirginleştir. Sakalının boyun çizgisinin nerede olması gerektiğine karar vermek için Adem elmanın üzerine bir parmağını koy. Parmağının Adem elmasının üzerine , boyununla birleştiği yere kaydır. Burası sakalının bitmesi gereken yerdir.[17]
    • Erkeklerin çok sık düştüğü hatalardan biri sakallarının boyun çizgisini çok yüksekten kesmeleridir. Bu, çenenin daha zayıf ve belirsiz görünmesine neden olur.[18]
    • Sakalının boyun çizgisini daha yukarıdan kesme eğilimindeysen çizginin daha belirgin ve oldukça bakımlı olmasına dikkat ederek normalde uzattığından daha fazla uzatmayı dene.
    • Ayrıca yüzünün genel büyüklüğünü de düşün. Sakallar yüzleri normalden daha küçük gösterme eğiliminde olur. Büyük bir yüzün varsa sakal sana bunu eşitlemende yardımcı olabilir.
    • Buna karşılık, yüzün doğuştan küçükse sakalını kısa tutmalı ve kırpmalısın.
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 16:
Yüzüne uygun gömlek yakaları seç

  1. 1
    Gömlek yakaları keskin hatlı bir çene görünümü vermek için yüzünü çerçevelemeye yardım eder. Doğru gömlek yakası çene kemiğine dikkat çekmeye yardımcı olabilir ve boyun bölgene yapı kazandırabilir. Yüz şekline en uygun gömlek yakalarına göz at:[19]
    • Oval yüzlerin en geniş yeri elmacık kemikleridir ve bu yüzler diğer yüz şekillerinden daha uzundur. Oval bir yüzün varsa kendini şanslı say; yüzün çok yönlüdür ve ona çeşitli stiller yakışır.
    • Yuvarlak yüzlü kişiler yüzü daha uzun gösteren kıyafetler seçmelidir. Sıkı yakalı gömlekler bunu başarmanın harika bir yoludur.
    • Köşeli yüzlerin (kutu şeklinde) sorunu yuvarlak yüzlerinkinin tam tersidir; yüzün köşeliyse ona dolgunluk katman gerekir. Açık ve geniş gömlek yakaları bu hususta sana yardımcı olabilir.

Yöntem 13
Yöntem 13 / 16:
Çene çizgini güçlendirmek için makyajı kullan

  1. 1
    Hızlı bir şekilde keskin bir görüntü için çenene kontur ve aydınlatıcı uygula. Kontur ve aydınlatıcı harika bir çene hattının derinlik ve gölgesini oluşturur. Bu teknikler hafif ve incelikli kullanılmalıdır; böylece insan gözü çenenin görünüşünün değişmesi için bir şey yapıldığını fark etmez.[20]
    • Yanağına ve çenene hafif bir bronzlaştırıcıyla kontur yapman çene hattını daha dikkat çekici yapar. Doğal teninden bir ya da iki ton koyu brozlaştırıcıyı aşağı yönlü hareketlerle hafifçe uygula.
    • Çene hattını hafifçe aydınlatman onun şeklini vurgular. Çene hattının hemen yukarısına dik bir çizgi çek. Bu, çene hattının görsel belirginliğini artırır ve yüzüne derinlik katar.[21]
    • Biraz bronzlaştırıcı alıp bunu çenen ve boynun boyunca sür. Hafifçe uygulama yap; bunu sadece konturu dağol cilt tonuna biraz daha iyi yedirmek için yapmalısın.
    Reklam

Yöntem 14
Yöntem 14 / 16:
Cildine kolajen desteği yapan ürünler kullan

  1. 1
    Kolajen ciltteki, cildi sıkı tutan etken içeriktir.[22] Bazı arındırıcılar ve tonikler cildindeki kolajen üretimini artırır, bu nedenle ürün almak söz konusu olduğunda biraz araştırma yapman tavsiye edilir. Kolajen içeren tıbbi iğneler de vardır ancak doğal olmayan yan etkileri son çare dışında önerilmesini zorlaştırır.

Yöntem 15
Yöntem 15 / 16:
Dermal dolguları düşün

  1. 1
    Çenenin keskinliğini artırmak için dermal dolguları düşün. Bir plastik cerrah çenene sert, köşeli bir görüntü vermek için çene hattına dermal dolgular enjekte edebilir. İstediğin sonuca göre 1-4 enjeksiyona ihtiyacın olabilir. Enjeksiyonların etkisi 12-18 ay sürer. [23]
    • Bu yöntem sadece biraz ekstra keskinlik isteen oldukça belirgin çene hatlı kişilerde en çok işe yarar.
    • Dermal dolgular Botox gibi nörotoksinlerle karıştırılmamalıdır. Genellikle vücutta doğal olarak bulunan hyalürönik asit dermal dolgu olarak kullanılır.
    Reklam

Yöntem 16
Yöntem 16 / 16:
Cerrahi yağ aldırma yaptırmayı düşün

  1. 1
    Hızlı bir şekilde sonuç oalmak için bir plastik cerrahla cerrahi yağ aldırmayı konuş.[24] Sindirim molekülleri doğrudan hedef almak istediğin bölgeye enjekte edilir ve pozitif kolajen artışını teşvik ederken fazla yağları yakar. Ameliyat sana olası bir çözüm gibi geliyorsa bir doktorla konuş.[25]
    • Biçimli bir çene hattının olmasını istiyorsan kozmetik ameliyat yararlı ve potansiyel olarak etkilidir ancak maliyet ve olası yan etkiler önce diğer tüm olasılıklar tüketilmedikçe tavsiye edilmesini zorlaştırır.

İpuçları

  • Burun, yanaklar ya da kaşlar gibi vücudunun diğer bölümlerine gerekli ilgiyi göstermenin çene hattının başkaları tarafından algılanması üzerinde dolaylı etkileri olabilir.
  • Sigara içme. Sigara içenlerin dudaklarını büzerek geçirdikleri zaman nedeniyle sigara içmek ağzının etrafında sarkan kışıkıklıklara neden olabilir.[26]
Reklam

Uyarılar

  • İyi görünmenin en önemli kısmının görünüşünü doğuştan sahip olduğun özelliklere göre uyarlamak olduğunu unutma.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Enfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi EdilirEnfeksiyon Kapmış Bir Kulak Deliği Nasıl Tedavi Edilir?
Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Kıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilirKıkırdak Piercing'indeki Şişlikler Nasıl İyileştirilir?
Yüz Şekli Nasıl BelirlenirYüz Şekli Nasıl Belirlenir?
Ayağa Büyük Gelen Ayakkabılar Nasıl GiyilirAyağa Büyük Gelen Ayakkabılar Nasıl Giyilir?
Bir Haftada Kalça Nasıl Büyütülür?
Piercing'in Enfekte Olduğu Nasıl AnlaşılırPiercing'in Enfekte Olduğu Nasıl Anlaşılır?
Nike Ayakkabıların Model Numarası Nasıl BulunurNike Ayakkabıların Model Numarası Nasıl Bulunur?
Mor Şampuan Nasıl KullanılırMor Şampuan Nasıl Kullanılır?
Nasıl Güzel OlunurNasıl Güzel Olunur?
Vans Ayakkabıların Sahte Olup Olmadığı Nasıl AnlaşılırVans Ayakkabıların Sahte Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?
Uzamış Saçlar Evde Nasıl Kesilir?
Yeni Bir Dövmeyle Nasıl Duş AlınırYeni Bir Dövmeyle Nasıl Duş Alınır?
Ten Rengi Nasıl BelirlenirTen Rengi Nasıl Belirlenir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Danny Gordon
Ortak yazarlar :
Sertifikalı Kişisel Eğitmen
Bu makaledeki ortak yazarlar Danny Gordon. Danny Gordon American College of Sports Medicine (ACSM) Sertifikalı bir Kişisel Eğitmen ve San Francisco Bay bölgesinde The Body Studio for Fitness adlı fitness stüdyosunun Sahibidir. 20 yıldan fazla beden eğitimi ve öğretmenliği deneyimiyle, kendi stüdyosunda yarı-özel kişisel eğitime odaklanmıştır. Danny Kişisel Eğitmen Sertifikasını East Bay, California State Üniversitesi ve American College of Sports Medicine (ACSM)’den almıştır. Bu makale 153.750 defa görüntülenmiştir.
Bu sayfaya 153.750 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam