Ayak Tırnağının Hızla Yeniden Uzaması Nasıl Sağlanır?

Ortak yazar: Luba Lee, FNP-BC, MS

Ayak tırnağın düştü ve bir an önce yeniden uzamasını istiyorsun. Öncelikle açıktaki deriyi temiz ve nemli tutarak koruman gerekecek. Tırnaklarını zeytinyağı, portakal suyu, yeşil çay ve başka çözümlerle nemlendirebilirsin. Biyotin takviyelerinin ve bazı başka vitaminlerin, saç ve tırnak uzamasını tetiklediğine (ya da stabil hale getirdiğine) ilişkin kanıtlar var. Ayak tırnağının daha hızlı uzamasını sağlayabilecek basit ev ipuçları için okumaya devam et!

Yöntem 1 / 2:
Tırnağı Korumak

  1. 1
    Sabırlı ol. Tırnağının uzamasını banyolarla ve vitaminlerle bir şekilde hızlandırabilirsin ama yine de tırnağın eski haline dönmesi için beklemen gerekecek. Tırnağını kırdıysan ve tuhaf gözüküyorsa endişelenme: Tekrar uzayacak. Sadece biraz zaman alacak! Tırnağı elleme ve koparma. İşe yaramayan parçaları koparmak cazip gelebilir ama şeytan tırnağı ya da tırnak batması olmadığı sürece ellememelisin.
  2. 2
    Ayaklarını sabun ve suyla temizle. Ayaklarını temiz tutmak ve enfeksiyonu önlemek için ılık sabunlu su kullan. Ayaklarını düzenli olarak yıkamak iyileşme sürecini de hızlandıracaktır. Ayaklarını günde bir ya da iki kez temizlemeyi amaçla.
  3. 3
    Tırnağını koru. Tırnağının altındaki deri açıktaysa gün içinde yara bandıyla kapatmak, gece de nefes almasına izin vermek iyi bir fikirdir. Yara bandı, enfeksiyonu önleyebilir ve hassas derinin çoraba ve ayakkabıya sürtünüp acımasını engelleyebilir.
  4. 4
    Ayağına uyan ayakkabılar giy. Çok küçük (özellikle yüksek topuklu) ayakkabılar giymeye çalışırsan ayak tırnaklarını kolayca yaralayabilirsin. Ayak tırnakların dar bir alanda uzun bir zaman boyunca hareket etmeye çalışacak ve bu, ayak tırnağının yeniden uzama sürecini yavaşlatabilir.
    • Ani durmalardan da kaçın. Örneğin, koşun bitince, giderek yavaşlayıp yürümeye başla, böylece öne doğru fırlamazsın ve ayak parmakların, ayakkabının ucuna çarpmaz.
    Reklam

Yöntem 2 / 2:
Tırnak Gelişimi İçin Banyo Yapmak ve Takviye Kullanmak

  1. 1
    Tırnağına zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı ya da keten tohumu yağı sür. Bu, derinin nemlenmesini sağlar, böylece ayak tırnağın daha hızlı iyileşir. Pamuklu çubuğu yağa batır, sonra da tırnağının uzayan kısmına sür. Alternatif olarak, küçük bir kâseyi zeytinyağı/Hindistan cevizi yağı/keten tohumu yağıyla doldur, sonra da tırnağını 10-15 dakika yağın içinde beklet. Bu ikinci yöntemin yağı etkili bir biçimde kullanamayabileceğinin farkında ol.
    • Uygulamadan sonra bir saat boyunca ya da deri, yağı emene kadar burnu açık ayakkabı giy (ya da hiç ayakkabı giyme). Cildine, nemi emmesi için zaman tanırsan, etkisi daha güçlü olacaktır.
  2. 2
    Ayaklarını yeşil çaya batır. Önce, büyük bir kabı ılık (yakmayacak sıcaklıkta, çok sıcak olmayan) suyla doldur. İçine 1-3 adet yeşil çay poşeti at ve çayın en az beş dakika demlenmesine izin ver. Kabı yere, ayaklarının ulaşabileceği şekilde rahat bir sandalyenin önüne koy. Sandalyeye rahat bir pozisyonda otur, sonra da ayaklarını kaba sok. Yaklaşık on beş dakika ya da su soğuyana kadar otur, sonra da ayaklarını sudan çıkar.
    • Sonrasında ayaklarını kurulamak için elinin altında bir havlu olsun.
    • Bunu, tırnağın tekrar uzarken 2-3 günde bir tekrarla. Yeşil çay, derini rahatlatacak ve tırnağının uzamasını tetikleyecektir.
  3. 3
    Portakal suyu kullan. Tırnaklarını her gün taze sıkılmış portakal suyunda 10 dakika beklet. Sonra, tırnaklarını ılık suyla durula, hafifçe dokunarak kurula ve nemlendirici sür. Bu işlemi, tırnağın tekrar uzayıncaya kadar günde bir kez tekrarla.
  4. 4
    Biyotin takviyesi almayı dene. Beslenme takviyesi olarak biyotin aldığında saçlar ve tırnaklar daha hızlı uzayabilir. Hatta, zayıf ve yavaş uzayan tırnaklar sıklıkla biyotin eksikliğiyle ilişkilendirilir. Biyotin seviyeni, doğal bir kaynak olan jelatin yiyerek de arttırabilirsin.
    • Dikkat: Jelatin ve jelatin içeren takviyelerin idrardaki oksalat miktarını arttırmasıyla bilinir; bu da bazı insanlarda böbrek taşı riskini arttırır.
    Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Tıbbi Değerlendirme Kurulu
Luba Lee, FNP-BC, MS bu makalenin ortak yazarıdır. Luba Lee, Tenesse’de yer alan ve Amerika’da uzmanlıkta daha kalifiye olunduğunu gösteren Board Sertifikası’na sahip bir Aile Hemşiresi’dir. Hemşirelikte Yüksek Lisans derecesini 2006 yılında Tennessee Üniversitesi’nden almıştır.
Bu sayfaya 30.585 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam