Ayağa Büyük Gelen Ayakkabılar Nasıl Giyilir?

Bu Makalede:Kolay YöntemlerDaha Gelişmiş YöntemlerAklında Bulundurman Gerekenler

O hissi hepimiz biliriz: kusursuz ayakkabıyı görürsün ve ayağına denersin ama büyük gelir. Neyse ki ister tek bir noktası büyük gelsin ister genel olarak dev gibi olsun, ayağına büyük gelen ayakkabıları aptal gibi görünmeden giymenin birtakım hileleri vardır.

1
Kolay Yöntemler

  1. 1
    Daha kalın çoraplar (veya birkaç çorap) giy. Belki de büyük gelen ayakkabıların ayağını daha iyi sarması için yapabileceğin en kolay şey kalın çoraplarla ayaklarını “şişirmektir”. Örneğin, tenini-saran ince çoraplar veya külotlu çorap yerine dolgulu soket çorap giymeyi deneyebilirsin. Hatta iki veya üç kat çorabı üst üste giyebilirsin; dolgu ne kadar kalın olursa, ayakkabı ayağını o kadar sıkı sarar.
    • En iyi işe yaradığı ayakkabı: Spor ayakkabılar, botlar.
    • Not: Bu yazın rahatsız edici bir seçenek olabilir, özellikle de ayakların terliyorsa.
  2. 2
    Ayakkabının burnunu doldur. Gerektiğinde ayakkabının burnundaki boşluğu doldurmak için ucuz, kabarık bir materyal (örneğin mendil, tuvalet kağıdı ve hatta ince paçavra) kullanabilirsin. Yürürken ayağının ayakkabının gerisine kaydığını hissediyorsan bu harika bir yöntemdir; ayrıca hemen hemen her yerde yapabilirsin.
    • En iyi işe yaradığı ayakkabı: Topuksuz ayakkabılar, botlar, arkası-kapalı topuklu ayakkabılar.
    • Not: Spor yaparken veya uzun yürüyüşler için iyi bir tercih değildir; “dolgu” materyali sık kullanımdan sonra kirlenebilir ve rahatsızlık verebilir.
  3. 3
    Tabanlık kullan. Tabanlık yastıklama ve destek sağlamak için ayakkabının içine yerleştirilen yumuşak bir dolgudur (genellikle köpük veya jel materyalden üretilir). Tabanlıklar genellikle duruş bozukluklarına veya rahatsızlığa yardımcı olmak içindir ama aynı zamanda ayağa büyük gelen ayakkabılardaki boşluğu doldurmak için de kullanışlıdırlar. Tabanlıklar ayakkabı satılan birçok yerde makul fiyata satılır.
    • En iyi işe yaradığı ayakkabı: Çoğu ayakkabı (topuklular ve ucu-açık ayakkabılar da dahil).
    • Not: Mümkünse, tabanlığı almadan önce rahat olup olmadığından emin olmak için ayağında dene. Dr. Scholl gibi bilindik markaların uzun-ömürlü tabanlıkları vardır ama herhangi bir kaliteli tabanlık markası iş görecektir. Daha pahalı markaların tabanlıkları 50 TL’yi geçebilir ama üstün konfor ve destek sunarlar.
  4. 4
    Ayak parmağı kökünü destekleyen pedler kullan. Bazen ayakkabıya “tam boy” tabanlık koymak onu rahatsız hale getirebilir veya giyerken tuhaf bir his verebilir. Neyse ki tabanlıkların yanında daha ufak yastıklama ürünleri de satılır. Ayağa büyük gelen ayakkabılar için işe yarar bir diğer yöntem de ayak parmağı köküne (ayak parmaklarının başladığı nokta) oturan kısmi pedlerdir. Bu kesik, görülmesi-zor pedler sürtünme ve ince bir destek katmanı sunduğundan tam boy tabanlıkla giyildiğinde rahatsız eden, ayağa “biraz büyük” gelen topuklularla kullanmak için idealdir.[1]
    • En iyi işe yaradığı ayakkabı: Topuklular, topuksuz düz ayakkabılar.
    • Not: Bunların genellikle birçok rengi vardır, böylece istersen ayakkabına en çok uyan renkteki pedi seçebilirsin.
  5. 5
    Topuk bantları kullan. Tabanlık ve ayak parmağı kökü pedlerinin yanı sıra bir diğer “kısmi” dolgu seçeneği “topuk bandı” veya “topuk tutucu” adı verilen ince, dolgu şeritleridir. İsminden de anlaşılacağı üzere bu yapışkan pedler genellikle rahatsız eden, topuğa batan topuklu ayakkabılarda dolgu olarak kullanılır ama şerit-vari tasarımı sayesinde ekstra boşluğu doldurmak için ayakkabının her yerinde kullanabilirsin; başka hiçbir şeyin kâr etmediği, kenara ayırdığın ayakkabılarında kullanmak için mükemmeldir.
    • En iyi işe yaradığı ayakkabı: Çoğu ayakkabı, özellikle ayağını sıkan topuklular.
    • Not: Ayakkabıyı giymeden önce bu pedleri dene, ayrıca bazı kullanıcıların kullanımdan sonra su toplamasından şikayet ettiğini bilmekte fayda var.[2]

2
Daha Gelişmiş Yöntemler

  1. 1
    Ayakkabıları suyla küçültmeyi dene. Bazı ayakkabıları ıslatıp ardından kurumaya bırakarak küçültmeyi deneyebilirsin. Bu işlem doğru uygulanırsa harika sonuçlar elde edebilirsin ama ayakkabılara zarar vermek gibi ufak bir risk taşıdığını belirtmekte fayda var, bu nedenle işleme başlamadan önce ayakkabının içindeki talimatlarını okumalısın. Yöntemi uygulamak için aşağıdaki adımları izle. [3]
    • Öncelikle ayakkabılarını ıslat. Deri veya süet ayakkabılar için sprey şişesi kullan. Günlük/spor ayakkabıları suya batır.
    • Ayakkabıları güneşte kurumaya bırak. Hava güneşli değilse, saç kurutma makinesini "düşük" ayarda çalıştır. Saç kurutma makinesini ayakkabıya fazla yaklaştırmamaya özen göster; polyester gibi bazı kumaşlar yanabilir ve/veya eriyebilir.
    • Ayakkabılar kuruyunca ayağında dene. Ayakkabılar hala çok büyükse bu işlemi birkaç kez tekrarlayabilirsin. Ayakkabılarının fazla çekmesinden endişe ediyorsan, daralırken ayağının şeklini alması için ayağına giyip kurut.
    • Hassas süet veya deri ayakkabıları kuruduktan sonra nemlendir. Nemlendirme kitleri ayakkabıcılarda ve bazen eczanelerde bulunabilir.
  2. 2
    Ayakkabıyı daraltmak için lastik bant kullan. Bu işlem özellikle dikiş tecrüben varsa çok pratiktir. Ayakkabının içine lastik bant dikmek materyali toplar ve daha dar bir kalıp almasını sağlar. Bunun için tek ihtiyacın olan her ayakkabı için kısa bir lastik bant, bir iğne ve ipliktir. Mümkünse sağlam bir lastik kullan.[4]
    • Lastiği ayakkabının içine, arka kısmına yerleştirip gerdir. Topuğun içi bunun için iyi bir noktadır ama bol olan herhangi bir yeri iş görecektir.
    • Lastiği sıkıca gerdirerek dik. Bu noktada çengelli iğne işine yarayabilir.
    • Lastiği bırak. Lastiği bıraktığında ayakkabının materyalini çektirecektir. Bu da “daha küçük” bir kalıp sağlar.
    • Gerekirse bu yöntemi suda çektirme yöntemi veya yukarıdaki işlemlerden herhangi biriyle birlikte uygulayabilirsin.
  3. 3
    Bir ayakkabı tamircisi veya ayakkabı onarım profesyonelinden yardım al. Bütün işlemler başarısız olursa bir profesyonele başvurabilirsin. Ayakkabı tamircileri (ayakkabı onarımında uzmanlaşmış olan kişiler) bir zamanlar çok yaygındı ama bugün sayıları azalmıştır. Ancak internet sayesinde onları bulman daha kolay olabilir. Örneğin, Google Maps veya Yelp’te arama yaparsan tüm büyük şehirlerde birkaç sonuç bulabilirsin.
    • En iyi işe yaradığı ayakkabı: Kaliteli, pahalı ayakkabılar; değerli aile yadigarları.
    • Not: Ayakkabı onarım işlemi genellikle pahalıdır, bu yüzden buna gerçekten değecek ayakkabılar için ayakkabı tamircisine başvur. Şık gece ayakkabılarını ayakkabı tamircisine götürmek iyi bir tercihtir. Günlük tenis ayakkabıların için aynısı söylenemez.

3
Aklında Bulundurman Gerekenler

  1. 1
    Ayağına büyük gelen ayakkabılar giydiğinde duruşuna dikkat et. Ayakkabının içine hangi işlemi uygularsan uygula dış kısmının hala aynı büyüklükte olacağını unutma. Bu da bazen duruş ve yürüyüş bozukluklarına yol açabilir. Ayağına büyük gelen ayakkabılar giydiğinde, “büyük” ayakların için duruşunu korumak önemlidir. Faydalı ipuçları ve tavsiyeler için duruşla ilgili makalemizi oku. Genel bazı tavsiyeler şunlardır:[5]
    • Dik dur. Başını dik tut ve göğsünü öne çıkar. Omuzlarını kollarınla hizalamak için hafifçe geri çek.
    • Topuktan-parmaklara-doğru yürüme hareketini uygula. Adımlarını atarken önce topuğunu önüne koy ve ardından ayak kavisini, ayak parmağı kökünü ve ayak parmaklarını yere bas. Son olarak, kendini it!
    • Yürürken karın ve kalça kaslarını hafifçe sık. Bu destekleyici kaslar omurganı düz tutmanı sağlar ve omurgana destek verir.
  2. 2
    Ayak parmaklarının yere takılmamasına dikkat et. Büyük gelen ayakkabılar genellikle normalde giydiğin ayakkabılardan biraz daha uzundur. Bu da yürürken ayağını yerden kaldırmanın ekstra-önem taşıması anlamına gelir. Ayağını yerde sürürsen, ayak parmaklarının zemine takılması çok kolaydır. Bu da takılıp düşmene veya sendelemene neden olabilir, bu nedenle bu genel soruna dikkat et.
  3. 3
    Ayağına tam oturmayan ayakkabıları uzun süre yürürken giyme. Ayağına-büyük-gelen ayakkabılar için hangi yöntemi uygularsan uygula, hiçbir şey ayağına tam oturan bir ayakkabının yerini tutamaz. Günlük geziler ve doğa yürüyüşlerinde ayağına-büyük-gelen ayakkabılar giymekten kaçın. Büyük ayakkabılarla yürürken ayağını sürümek su toplaması, kesikler ve ezilmeler gibi rahatsız edici durumlara yol açar.
    • Daha önemlisi, zedelenme riskini düşürürsün. Ayağına büyük gelen bir ayakkabı giydiğinde bilek burkulması (acı veren bükülme ve burkulmalar) riski daha fazladır. Bu özellikle spor yaparken geçerlidir.
  4. 4
    Alışık olduğundan çok daha büyük gelen ayakkabıları değiştir. Bu çok bariz görünse de belirtmekte fayda var: yukarıda sıralanan yöntemler ancak bir yere kadar etkilidir. Ayakkabılar ayağına bir veya iki numaradan daha büyükse, hiçbir dolgu işe yaramaz. Bir çift yeni ayakkabı uğruna ağrı ve zedelenme riskini alma. Bu gibi durumlarda ayakkabıyı ayağına-daha-iyi-oturan bir çift ayakkabı ile değiştir; eski, yıpranmış bir çift ayakkabı bile genellikle ayağına çok büyük gelen bir ayakkabıdan daha iyi bir tercihtir.

İpuçları

  • Topuk ve bilek kısmında boyut ayarlama bantlarına bakmayı unutma. Bazı ayakkabılar (genellikle sandaletler ve topuklular ama bazen spor ayakkabılar da) bir çift ayarlanabilir bantla manuel olarak sıkılırlar.
  • Yeni bir ayakkabı almadan önce ayağına uyduğundan emin olmak için her zaman ayağında dene. Sonradan pişman olmaktansa tedbirli davranmak daha iyidir; ayakkabının ayağına uymadığını evdeyken anlamaktansa mağazadayken fark etmek her zaman daha iyidir!

Makale Bilgisi

Kategoriler: Kişisel Bakım ve Stil

Diğer dillerde:

English: Wear Shoes That Are Too Big, Español: usar zapatos muy grandes, Italiano: Indossare Scarpe di Taglia più Grande, Deutsch: Zu große Schuhe tragen, Português: Usar Sapatos Que Estão Grandes Demais, Русский: носить туфли, которые велики, Français: porter des chaussures trop grandes, Nederlands: Schoenen dragen die te groot zijn, ไทย: ใส่รองเท้าที่ใหญ่เกินไป, Čeština: Jak nosit boty, které jsou příliš veliké, Bahasa Indonesia: Mengenakan Sepatu yang Terlalu Besar, 中文: 穿大了的鞋, Tiếng Việt: Mang một đôi giày quá khổ, العربية: ارتداء حذاء كبير للغاية, 한국어: 큰 사이즈의 신발 딱맞게 신는 법, 日本語: 大き過ぎる靴を履く

Bu sayfaya 3.021 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?