Kronik ağrın veya yakın zamanda geçirdiğin bir yaralanmadan kaynaklanan ağrın varsa iyi bir gece uykusu çekmenin zor olabileceğini biliyoruz! Sadece bu değil, kötü uyku ertesi gün ağrıyı daha da kötüleştirebilir. Ağrın olduğunda daha iyi uyumana gerçekten yardımcı olmak istiyoruz, böylece daha iyi dinlenmiş hissedebilir ve durumunu daha iyi yönetebilirsin. Bu nedenle, denemen için bu ipuçları ve tüyo listesini bir araya getirdik.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 15:
Yatmadan önce ağrıyan bölgelere buz tut.

  1. 1
    Bu, iltihabı azaltır ve ağrıyı hafifletir. Ağrıyan bölgeye bir bez veya havlu koy. Yatıp uykuya dalmaya çalışmadan önce bir buz torbasını 10-20 dakika boyunca bölgeye hafifçe bastır.[1]
    • Cildine doğrudan buz veya kimyasal buz torbası koyma. Bu, dokuları oksijenden yoksun bırakır ve cilt hasarına neden olabilir.
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 15:
Karanlık, sessiz bir odada uyu.

  1. 1
    Parlak ışıklar ve sesler, ağrı olmasa bile uykuya dalmayı zorlaştırır. Uyuyacağın zaman yatak odandaki tüm ışıkları kapat. Odanı hoş ve huzurlu hâle getirmek için elektronik cihazları da kapat ve sessize al.[2]
    • Yatakta televizyon izleme veya telefon veya dizüstü bilgisayarını kullanma, zira bu uykuya dalmanı zorlaştırır.
    • Yatmadan en az 30 dakika önce elektronik cihazları kullanmayı bırak.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 15:
Yatakta rahatlatıcı dikkat dağıtan egzersizleri dene.

  1. 1
    Bunlar zihnini ağrıdan uzaklaştırmaya ve uykunu getirmeye yardımcı olabilir. Örneğin, nefes egzersizleri veya meditasyon yapmayı dene. Ya da kendini sakin, huzurlu bir yerde hayal et ve etrafındaki manzarayı hayal etmeye çalış.[3]
    • İnternetten rehberli gevşeme egzersizlerini bulabilir veya başlamana yardımcı olması için bir uygulama kullanabilirsin.
    • Yatmadan önce de rahatlamak için kendine zaman ver. Örneğin, günün stresinden kurtulmak için televizyon seyredebilir veya kitap okuyabilirsin.[4]
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 15:
Uyku hapı al.

  1. 1
    Bu, uykuya dalmana ve gece boyunca uykuda kalmana yardımcı olabilir. Doktorundan ağrı tedavisi planını etkilemeyen bir uyku ilacı önermesini iste. İyi bir gece uykusu çekmene ve daha az ağrı hissederek uyanmana yardımcı olması için yatmadan önce önerilen dozu al.[5]
    • Bir doktorla konuşmadan önce kafana göre ilaç alma. Bu, ağrı kesici kullanıyorsan özellikle önemlidir, çünkü bazı ilaçlar birbirini etkiler.

Yöntem 5
Yöntem 5 / 15:
Yatmadan hemen önce ağrı kesici al.

  1. 1
    Bu, gece ağrısını hafifletebilir ve uyumayı kolaylaştırabilir. Ağrını kontrol etmek için kullandığın reçetesiz veya reçeteli ağrı kesicilerden yatmadan önce bir doz al. Önerilen veya reçete edilen dozu uykuya dalmadan yaklaşık 20-30 dakika önce al.[6]
    • Reçeteli bir ağrı kesici ilaç alıyorsan çok dikkatli ol ve verilen dozdan fazlasını alma. Uyutucu ilaçlara veya başka herhangi bir ilaca bağımlı olmak istemezsin.
    Reklam

Yöntem 7
Yöntem 7 / 15:
Boyun ağrın varsa yan yatarak uyu.

  1. 1
    Bu, boyun ağrısı çeken kişiler için en rahat pozisyondur. Sırt üstü uyumak boynuna daha fazla yük bindirebilir ve ağrıyı daha da kötüleştirebilir. Uykuya dalmaya çalışırken en rahat ettiğin tarafa yat.[8]
    • Senin için en iyi olanı görmek için pozisyonları deneme konusunda rahat ol.
    • Boyun ağrın varsa asla yüzüstü yatma. Bu pozisyon omurga üzerine gerçekten yük olur.
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 15:
Eğer varsa evcil hayvanınla uyu.

  1. 1
    Bir köpek veya kedi ile uyumak ağrıya bağlı kaygıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Rahatlamak ve kendini acıdan uzaklaştırmak için tüylü arkadaşının yatağa girmesine ve sana sarılmasına izin ver. Köpeğini veya kedini sev ya da uykuya dalarken onların arkadaşlığının ve sevgisinin tadını çıkar.[9]
    • Bir hayvanın varlığı, kronik bir ağrı durumuyla uğraşıyorsan, yalnızlık ve sosyal aktivite eksikliği duygularına gerçekten yardımcı olabilir.
    • Eğer evcil hayvanın kendi başına seninle yatağa girmiyorsa onun yatağını oraya yerleştirmeyi dene veya en azından sana yakın uyuması için yatağının yanına yakın bir yere koy.

Yöntem 9
Yöntem 9 / 15:
Gece uyanırsan kalk ve bir şeyler oku.

  1. 1
    Bu, ağrı seni uyandırırsa tekrar uyumana yardımcı olabilir. Yataktan kalk ve düşük ışıklı sessiz bir odaya git. Tekrar uykun gelene kadar okumaktan hoşlandığın bir kitabı oku, sonra yatağına dön ve yat.[10]
    • Gece uyanırsan televizyonu açmaktan veya diğer elektronik cihazları kullanmaktan kaçın. Bunlar tekrar uykuya dalmanı daha da zorlaştırabilir.
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 15:
Düzenli bir uyku programına sadık kal.

  1. 1
    Bu, geceleri yorgun olman için biyolojik uyku saatini ayarlamana yardımcı olur. Her gece aynı saatte yat ve her sabah aynı saatte kalk. Gün içinde şekerleme yapmaktan kaçın, böylece planlanmış yatma saatin geldiğinde yorgun olursun.[11]
    • Alarmın çaldığında uyanmakta zorluk çekiyorsan ve erteleme düğmesine basma eğilimindeysen, birden fazla alarm kurmayı veya alarmını, kapatmak için yataktan kalkman gereken bir yere taşımayı dene.

Yöntem 11
Yöntem 11 / 15:
Her gün yoga yap.

  1. 1
    Yoga, kronik ağrıyı hafifletmeye ve uykunu iyileştirmeye yardımcı olabilir. Lisanslı bir eğitmenden yoga dersleri alarak başla. Özel durumuna yardımcı olacak bazı hareketleri öğrendikten sonra, bunları evde kendi başına uygula.[12]
    • Yoga özellikle kronik sırt ağrısı için faydalı olabilir.
    • Belirli bir yoga pozunda ağrının kötüleştiğini fark edersen eğitmenine bir alternatif önerebilmesi veya pozisyonunu düzeltebilmesi için bunu bildirdiğinden emin ol.
    • Akşamları bir ara yoga yapmak özellikle faydalı olabilir. Eğer akşam yatmadan önce yapamıyorsan onu gün içinde bir yere sığdırmaya çalış.
    Reklam

Yöntem 12
Yöntem 12 / 15:
Akşam uyumana yardımcı olan yiyecekler ye.

  1. 1
    Bazı yiyecek türleri uykuyu artırmaya yardımcı olabilir. Akşam yemeklerinin bir parçası olarak pirinç, meyve gibi glisemik endeksi yüksek olan karbonhidratlar ve süt ve yağlı balık gibi işlenmemiş gıdalar yemeyi dene. Uyumana yardımcı olabilecek diğer gıdalara örnek olarak tavuk, hindi, peynir, kuruyemiş ve çekirdekler sayılabilir.[13]
    • Pek çok işlenmemiş gıda, uyku üreten hormon olan serotoninin üretimine yardımcı olan triptofan adı verilen bir protein içerir.
    • Akşamları uykuya dalmayı zorlaştırabilecek kafein ve alkol gibi uyarıcılardan kaçın.

Yöntem 13
Yöntem 13 / 15:
Akşam kısa bir yürüyüşe çık.

  1. 1
    Yürüyüş yapmak ağrıyı hafifletmeye ve uykunu iyileştirmeye yardımcı olabilir. Akşamları, kaslarını esnetmek ve güçlendirmek için mahallende veya yakındaki bir parkta yürüyüşe çık. Bu ayrıca vücut ısını geçici olarak yükseltir ve tekrar düştüğünde doğal uyku döngünü tetikler.[14]
    • Bu, özellikle iş yerinde uzun saatler bir masada oturuyorsan veya genel olarak çok az egzersiz yapıyorsan faydalı olabilir.
    Reklam

Yöntem 14
Yöntem 14 / 15:
Boyun ağrın varsa boyun desteği olan bir yastık kullan.

  1. 1
    Bu, boynuna binen yükü en aza indirir, böylece daha rahat uyursun. Sırt üstü veya yan yattığında boynunun şekline kolayca uyan kuş tüyü bir yastık veya hafızalı köpük yastık seç. Ertesi gün boyun ağrını şiddetlendirebilecek çok yüksek ve sert yastıklardan uzak dur.[15]
    • Eğer sırt üstü uyumayı tercih ediyorsan bu pozisyonda boynuna daha fazla destek sağlamak için U şeklinde bir boyun yastığı deneyebilirsin.

Yöntem 15
Yöntem 15 / 15:
Eski yatak ve yastıkları değiştir.

  1. 1
    Yeni yataklar ve yastıklar ağrıyı azaltmak için daha fazla destek sağlar. Bozulan yumuşak yastıkları bir yıl civarında değiştir. Elindeki 6 yaşından büyükse yeni, daha destekleyici bir yatak al.[16]
    • Boyun, omuz ve sırt ağrın varsa hafızalı köpük yataklar ve yastıklar iyi bir seçimdir.
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Seni Sevmeyen Birini Sevmek Nasıl BırakılırSeni Sevmeyen Birini Sevmek Nasıl Bırakılır?
Hoşlanılan Kızla Nasıl KonuşulurHoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Bir Erkek Nasıl Baştan ÇıkarılırBir Erkek Nasıl Baştan Çıkarılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Marc Kayem, MD
Ortak yazarlar :
KBB Uzmanı ve Yüz Plastik Cerrahı
Bu makaledeki ortak yazarlar Marc Kayem, MD. Dr. Marc Kayem, Beverly Hills, Kaliforniya’da, uzmanlıkta daha kalifiye olunduğunu gösteren Board Sertifikası’na sahip bir Kulak Burun Boğaz Uzmanı ve Yüz Plastik Cerrahı’dır. Kozmetik hizmetler ve uyku sorunları konularında uzmandır ve bu konularda çalışmaktadır. Tıp alanındaki Doktora derecesini Ottawa Üniversitesi’nden almıştır. Amerikan Kulak Burun Boğaz Kurulu’ndan sertifikalıdır ve Kanada Kraliyet Hekimler ve Cerrahlar Koleji üyesidir
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 74 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam