Ağlayan Kişi Nasıl Teselli Edilir?

Ortak yazar: Klare Heston, LICSW

Bu Makalede:Yardımcı Olmakİhtiyaçlarını DesteklemekYaşadıkları Hakkında Konuşmak7 Referans

Çoğu zaman arkadaşını ya da iş arkadaşını ağlarken veya üzgünken bulabilirsin. Ağlayan birisine yardım etmek isteyebilirsin ama nereden başlayacağını bilmiyorsundur. En önemli şey, onu önemsediğini göstermektir. İhtiyacı olan tüm desteği ver ve destekle. Güvende olduğundan emin olmak ve bir şeye ihtiyacı olup olmadığını anlamak için birkaç soru sor. Genel olarak, ona zaman ayırmaktan çekinme ve aklında ne varsa anlatmasına izin ver. Ancak, seninle konuşması için ona baskı yapma.

Kısım 1
Yardımcı Olmak

  1. 1
    Onun yanında ol. Genellikle onun için gerçekten yapabileceğin ve söyleyebileceğin azdır. Kelimeler yetersiz rahatlatıcılardır. Pek çok durumda en önemli şey, sadece onun yanında olmandır. Fiziksel varlığın ve ayırdığın zaman kişinin zor zamanlarında memnuniyet yaratır. Zaman ayırmaya çalış.[1]
    • Onunla kal ve sadece onun için orada olduğunu ve onu desteklediğini söyle. Çok fazla konuşmana gerek yok, sadece varlığın yeterli, özellikle de o kişi kimsesi olmadığını hissediyorsa.
  2. 2
    Onun kendini güvende hissettiğinden emin ol. Genellikle, insanlar başkalarının önünde ağlamaktan korkarlar, çünkü toplum ağlamayı zayıflık olarak yargılar. Kişi aleni olarak ağlamaya başlarsa, daha özel bir alana gitmeyi teklif et. Bu, hissedeceği utanca yardımcı olabilir. Onu bir banyoya, arabaya veya boş odaya götür. Özel bir alanda olmak, ona kendini güvende hissettirip, hissettiği duygular üzerine yoğunlaşmasına yardımcı olabilir.
    • Kendini rahat hissetmiyorsa, “Daha özel bir yere gitmek ister misin?” diye sor. Onu bir banyoya, otomobile, özel odaya, herhangi bir yere götürebilirsin, ama çok fazla insanın olacağı bir yer olmasın.
    • Halen öğrenciysen, o kişiyi kimsenin ders almadığı bir sınıf gibi gitmemesi gereken bir yere götürme. Ayrıca çıkış yolunu bulabileceğinden emin ol. Başını belaya sokmak istemezsin!
  3. 3
    Bir mendil ver. Bir mendilin varsa veya nereden alınacağını biliyorsan, bir tane almayı teklif et. Ağlayınca yüz ıslanır ve burun akar ve böyle bir durumda bir mendil sunmak, yardım etmek istediğinin bir işaretidir. Yakınlarda hiç mendil yoksa onun için gidip bir tane almayı teklif et.
    • “Sana bir mendil almamı ister misin?” diyebilirsin.
    • Bazen bir mendil vermek, hemen ağlamayı bırakmasını istediğinin bir işaretidir. Özellikle kişi çok üzgün olduğu, ölümle ya da bir ayrılıkla uğraştığı durumdaysa, davranışlarının nasıl algılandığına dikkat et.

Kısım 2
İhtiyaçlarını Desteklemek

  1. 1
    Ağlamasına izin ver. Birisinden ağlamayı kesmesini istemek veya ağladığı her neyse gözyaşlarına değmeyeceğini söylemek asla ona yardımcı olmaz. Ağlamak, bir insanın kendini daha iyi hissetmesini sağlar. Dışa vurulan duygular, içeride kalmalarından daha iyidir, çünkü bastırılmış duygular, depresyon gibi ruhsal hastalıklara yol açar. Eğer birisi ağlıyorsa, bırak ağlasın. Asla “Ağlama!” ya da “Ne kadar basit bir şey, neden ağlıyorsun?” gibi şeyler söyleme. Seninle savunmasız bir anını paylaşıyor, bu yüzden ona nasıl hissetmesi gerektiğini söyleme, bırak ifade edilmesi gereken şeyleri ifade etsin.
    • Ağlayan birinin yanında kendini garip ya da rahatsız hissedebilirsin. Rolünün ona yardımcı olacak bir destek sunmak olduğunu unutma. Odak noktası nihayetinde sen değilsin.
  2. 2
    Neye ihtiyacı olduğunu sor. Kalmanı ve dinlemeni isteyebilir ya da biraz zamana ihtiyacı olduğunu söyleyebilir. Onun ne istediğini bildiğini sanma, çünkü bilmiyorsun. Ne istediğini ve neye ihtiyaç duyduğunu sormak kontrolü karşındaki kişiye verir, sana dinleme ve cevap verme fırsatı tanır. Ne istiyorsa veya neye ihtiyaç duyuyorsa, söylediği şeye saygı duy. [2]
    • “Yardım etmek için ne yapabilirim?” ya da “Sana nasıl destek olabilirim?” gibi sorular sor.
    • Gitmeni istiyorsa, git. “Ama sana yardım etmem için bana ihtiyacın var” gibi şeyler söylemekten kaçın. Sadece “Peki, tamam ama bir şeye ihtiyacın olursa, beni ara ya da mesaj at” de. İnsanlar bazen mesafeye ihtiyaç duyarlar.
  3. 3
    Ona zaman ver. Acele bir işin varmış ya da hemen gitmen gerekiyormuş gibi davranma. Destekleyici olmak, onun yanında olmak ve o kişiye zaman ayırmaktır. Onu rahatlatmak için oradaysan, ona ihtiyaç duyduğu zamanı da ver. Sadece varlığın bile rahatlatıcı olabilir, bu yüzden etrafında olmak ve onun gününe devam edebileceğinden veya daha fazla yardım alabileceğinden emin olmak, en çok ihtiyaç duyduğu şey olabilir.
    • Birkaç dakika uğrayıp, sonra gününe devam etme. Onunla kal ve sana ihtiyacı olursa daha fazla kalacağını bilmesini sağla. Yapman gereken bir işin olsa bile, ona birkaç dakika daha ayırmanın zararı olmaz.
  4. 4
    İstendiği takdirde biraz yakınlık göster. Arkadaşının sarılmayı sevdiğini biliyorsan, ona sarıl. Bununla birlikte, eğer fiziksel temastan hoşlanmıyorsa, sırtına hafifçe dokunabilir veya belki de hiç dokunmayabilirsin. Tanımadığın birine yardım ediyorsan, fiziksel bir dokunuş isteyip istemediğini sormak en iyisidir. Şüphe ediyorsan, sarılmaktan hoşlanıp hoşlanmadığını sor. Fiziksel dokunuş istemiyorsa, dokunma.[3]
    • ”Sana sarılmam da bir sakınca var mı?” diye sor. Arkadaşların ya da ailen yabancılardan daha çok fiziksel dokunuşa ihtiyaç duyabilir. Bunu ona rahatsızlık vermediğinden emin olarak yap.

Kısım 3
Yaşadıkları Hakkında Konuşmak

  1. 1
    Konuşmak için üzerinde baskı hissetmesine izin verme. Kişi şokta olabilir ya da konuşmak istemez. İstekli değilse veya açılmak istemiyorsa, zorlama. Her zaman kendi problemlerini paylaşmak istemeyebilir, özellikle de ona çok yakın değilsen. Söyleyecek bir şey bulmak için zorlanıyorsan, kendini etkileyici bir şeyler söylemek zorunda hissetme. Sadece onun yanında olman ve “Seni desteklemek için buradayım” demen (ya da ima etmen) çoğu zaman yeterlidir.
    • Sana kendisini neyin üzdüğünü asla söylemeyen birini de rahatlatabilirsin. Bunda sorun yok.
    • Sadece, "Sorunun hakkında konuşmak sana kendini daha iyi hissettirir. Eğer konuşmak istersen, ben buradayım " diyebilirsin.
    • Yargılayıcı olma ya da davranma. Böyle davranırsan arkadaşın daha çekingen olacaktır.
  2. 2
    Onu yakından dinle. Dinleme becerilerini geliştir ve ona tüm dikkatini vermeye hazır ol. Ona sorunun ne olduğunu sorduğunda cevap vermiyorsa, sormaya devam etme. Ne söylerse onu kabul et ve destekleyici bir şekilde dinlemeye odaklan.[4] Ona tüm dikkatini ver, ne söylediğine ve nasıl söylediğine dikkat et.
    • Göz teması kurarak ve yargılamadan yanıt vererek dinlemeni geliştir.
  3. 3
    Ona odaklan. “Benim de başımdan böyle bir şey geçti” demenin faydalı olacağını ve onun bir bağlantı kuracağını düşünebilirsin. Ama gerçekte bu, konuşmanın odak noktasını sana çeker, ona değil. Daha da kötüsü, onun hislerini ciddiye almadığını hissedebilir. Onun hakkında konuşmaya devam et. Eğer onu neyin ağlattığından bahsediyorsa, bırak konuşsun, onu durdurma. [5]
    • Onun yaşadığı şeyle gerçekten bağlantı kurmak ya da hayatındaki bir şey hakkında konuşmak isteyebilirsin, ama o istemedikçe bunu yapma. Senin rolün ona yardım etmek ve onu rahatlatmaktır.
  4. 4
    Çözüm oluşturmaya çalışma. Kişi bir durum hakkında ağlıyorsa ve üzülüyorsa, sorunu derhal çözmeyi deneme. Az konuşup çok dinlemek daha önemlidir. Kişi sorununun ne olduğunu bile söyleyemeyebilir, bu da sorun değil. Onun sorunlarını çözmek senin rolün değil.[6]
    • Onun ağlaması problemlerini çözmesinin bir yolu değil, duygularını ifade etmesinin bir yolu. Ona müdahele etmeden bunu yapmasına izin ver.
    • Genelde sen de ağlamaktan kaçınmaya çalışıyorsan bu zor olabilir. Unutma, ağlamak bir zayıflık işareti değildir.
  5. 5
    Daha fazla desteğe ihtiyaç duyduğunda bir terapiste gitmesini öner. Eğer bu kişi sürekli olarak duygularıyla baş etmekte sorun yaşıyorsa, bir terapisti görmesinin zamanı gelmiş olabilir. Onun sorunları seni bunaltabilir veya yaşadığı şeyin bir terapist tarafından en iyi şekilde ele alınabileceğini düşünebilirsin. Tavsiye ederken nazik ol, ancak iyi bir fikir olabileceğini ona bildir.[7]
    • Örneğin, “Yaşadığın şey gerçekten çok zor. Bir terapistle konuşmayı düşündün mü?” diyebilirsin.

Makale Bilgisi

Klare Heston, LICSW bu makalenin ortak yazarıdır. Klare Heston Ohio’da Klinik Sosyal Hizmet Görevlisi’dir. Sosyal Çalışmalar alanındaki Yüksek Lisana derecesini Virginia Commonwealth Üniversitesi’nden 1983 yılında almıştır.

Kategoriler: İlişkiler

Diğer dillerde:

English: Comfort Someone Who Is Crying, العربية: التخفيف عن شخص يبكي, Bahasa Indonesia: Menenangkan Seseorang yang Sedang Menangis, Русский: утешить человека, который плачет, Español: consolar a alguien que está llorando, 中文: 安慰哭泣的人, Français: réconforter une personne qui pleure, Deutsch: Jemanden der weint trösten, Nederlands: Iemand troosten die huilt, Português: Consolar uma Pessoa Chorando, 한국어: 우는 사람 달래는 방법, Italiano: Consolare una Persona in Lacrime, Tiếng Việt: An ủi người đang khóc, ไทย: ปลอบคนที่กำลังร้องไห้, 日本語: 泣いている人を慰める

Bu sayfaya 2.738 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?