İnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılır?

Bu Makaleyi İncele Şakağa Yumruk Atmak Çeneyi Yumruklamak Rakibi Tekmeyle Yere Yıkmak 1 tane daha göster... Daha az göster... İlgili Makaleler Referanslar

Boks, karma dövüş sanatları ve kendini savunma gibi durumlarda, amaç karşındakini olabildiğince çabuk yere yıkmaktır. Söz konusu durumlarda rakibi yere yıkmak, dövüşü sona erdirmenin en hızlı yoludur. Genelde birini yere yıktığında başının bir yana savrulmasını sağlarsın; bu da beynin, kafatasının kenarına çarpmasına neden olarak geçici şuur kaybını tetikler.[1] İster kendini savunmak için olsun isterse dövüşü kazanmak için, işte hasmını tek yumrukta yere yıkacak, işe yararlığı test edilmiş yöntemlerden bazıları.

1
Şakağa Yumruk Atmak

  1. 1
    Pozisyon al. Sağ yumruğunla vuracaksan sol bacağını öne, sağ bacağını geriye at. Dizlerin hafifçe bükülü olmalı.
  2. 2
    Vücudunu gevşetmeye çalış. Momentum kazanırken vücudun mutlaka gevşemiş olmalı. Bu hem momentumu artırır hem de darbenin kuvvetini.
  3. 3
    Şakağa nişan al. Şakak, insanın yüzünün yan tarafında, saç çizgisiyle kaş arasında, göz seviyesindedir. Eğer yumruğunu isabetli biçimde şakağa vurursan beyin hızla sarsılarak kafatası çeperine çarpar ve bu da karşındakinin bilincini kaybetmesine yol açar.[2]
  4. 4
    Yumruğunu sık ve savur. Bazen vurmak için avuç içi kullanmak daha kolaydır ama bu durumda yumruk daha isabetlidir. Birinin suratının yanını hedeflemek ve kuvvetlice vurmak, sadece avucunu kullanıyorsan inanılmaz derecede zordur.
  5. 5
    Kuvvet almak için yalnızca kollarını değil kalçanı da kullan. Hedefine doğru hareket ederken kalçalarını döndürerek daha fazla kuvvet üretebilirsin. Eğer hareketinle daha fazla kuvvet elde etmek istersen kollarının yanı sıra kalçalarını da kullandığından emin ol.

2
Çeneyi Yumruklamak

  1. 1
    Sol bacağını öne çıkar. Eğer sağ elinle vuracaksan sol bacağın sağ bacağından önde olmalı. Dizini hafifçe kır, sağ bacağını geride tut. Duruşunda hafif bir yaylanma olmalı.
  2. 2
    Belden dönme alıştırması yap. Sağ dirseğini vücuduna yapıştır, yumruğunu vuracakmışçasına sıkılı tut. Bedenin sağa bakıyor olmalı. Şimdi vücudunun belden yukarısını hasmına doğru döndürme alıştırması yap. Bu, yumruklarının daha kuvvetli olmasını sağlayacaktır.
  3. 3
    Vücudunu gerginleştir. Yumruğu atmadan hemen önce vücudunu sık. Nefes almayı unutma. Bu, bedenini odaklayacak ve adalelerini kasmak daha fazla güç verecektir. Ayrıca sakin olmanı sağlar ki mücadelenin uzaması durumunda bu çok işe yarar.
  4. 4
    Çeneye ya da çenenin ortasına nişan al. Rakibinin çenesine ya da çenesinin ucuna vurursan onu yere yıkma olasılığın artar.[3] Çeneye vurmanın iki yolu vardır:
    • Aparkat. Yumruğunu yan hareketi en aza indirgeyecek biçimde, dosdoğru yukarı savurup çeneye vurmaktır. Yumruğu yiyenin başını doğrudan geriye atmak içindir.
    • Yan yumruk. Bunda yumruğunu çeneye yandan vurursun. Amaç, yumruğu yiyenin başını yana savurmak ve böylece kısa süreli şuur kaybına uğratmaktır.
  5. 5
    Kuvvet almak için yalnızca kollarını değil kalçanı da kullan. Hedefine doğru hareket ederken kalçalarını döndürerek daha fazla kuvvet üretebilirsin. Beyzbol oyuncuları da sopayı sallarken daha fazla kuvvet uygulayabilmek için bu stratejiden yararlanırlar.
  6. 6
    Yumruğun devamını kolunla getirmen gerektiğini unutma. Amacın, rakibin çenesine alttan ya da yandan vurmak. Eğer yan vuruş yapacaksan hareketinin biraz kavisli olmasına dikkat et. Yani yumruğun doğrusal değil, dairesel bir yol izlemesi gerekiyor.

3
Rakibi Tekmeyle Yere Yıkmak

  1. 1
    Sağlam bir duruş al. Ayaklarını omuz genişliğinde açıp yere sıkıca bas.
  2. 2
    Yüzünü koru. Dirseklerini kır ve kilitli tut. Yumruklarını da yüzünü koruyacak biçimde yukarı kaldır.
  3. 3
    Sağ bacağını yukarı kaldır. Sağ bacağını hasmının suratına, tam çenesinin altına isabet edecek biçimde savur.
  4. 4
    Rakibinin başının geriye savrulmasına ve dengesini yitirip düşmesine hazırlıklı ol. Bunun karşındaki kişinin şuurunu yitirmesine yol açabileceğini sakın unutma.

4
Gırtlağa Parmakları Batırmak

  1. 1
    Unutma ki gırtlağa parmakla vurmak insanı ciddi biçimde yaralayabilir. Bu yöntem karşındaki kişinin soluk borusuna çok ciddi hasar verebilir. Bunu yalnızca son çare olarak ya da kendi canını kurtarmak için uygula.
  2. 2
    Pozisyon al. İşaret ve orta parmağını bıçak gibi kullanarak rakibinin gırtlağına "saplarcasına" vurman gerekiyor. Parmaklarını uygun konuma getirmek için, aynı elinin iki parmağıyla zafer işareti yap. Sonra da parmaklarını birbirine değecek biçimde birleştir. Sonra da parmaklarını sımsıkı tutup vurmaya hazırlan.
  3. 3
    Parmaklarınla, saldırganın gırtlağını hedef al. Daha açık olmak gerekirse boynunun altında, sol ve sağ köprücük kemiğinin ortasındaki çukuru.
  4. 4
    Parmaklarını bıçak gibi rakibin gırtlağına batır. Parmaklarını hızla rakibinin gırtlağına vur. Bu, saldırganın soluk borusunu ezerek nefes almasını önler.

İpuçları

  • Gırtlağa parmak batırmak çok tehlikeli ve acı vericidir; bunu yalnızca ölüm kalım meselelerinde kullan. Hareketlerinin sorumluluğunu kabullenmeye de hazır ol.
  • İlk sen saldıracaksan rakibin gözlerini kolla ve göz kırptığı anda hamleni yap. Bir milisaniyelik göz kırpması, dövüşü çabucak bitirmen için gereken avantajı sağlayabilir.
  • Bu numaraları mankenler üzerinde dene. Özgüvenini artıracaktır.
  • Yumrukları daima arka arkaya at.
  • Dikkatini hasmına yoğunlaştır. Gözünü ondan ayırırsan kaybedersin.
  • İlk saldırıyı rakibin yaparsa diye daima karşılamaya ve kendini savunmaya hazırlıklı ol.
  • Kendi vücudunun ve vuruşunun mekaniklerini öğren. Bu çok güçlü vuruşlar yapmanı sağlayacaktır!
  • Eğer savuşturabileceksen bırak ilk hamleyi rakibin yapsın. İnsanın en savunmasız anı bir saldırıdan toparlanma anıdır. Bu sayede kendini savunduğunu da söyleyebilirsin.
  • Rakibin kaçıyorsa üstüne gitme ve orayı derhal terk et.
  • Düşmanının böğrüne, göğüs kafesinin hemen altına başparmağının çıkıntısıyla sertçe vur. Bu, saldırganı yere yıkmasa da sana kaçma fırsatı tanıyacak kadar sersemletir.

Uyarılar

  • Yumruğun momentumu, doğrudan fizik kurallarına bağlıdır. Kütle ile hızın çarpımıdır. Yeterince kütleye sahip değilsen bunu hızla telafi et. Tabii en iyisi ikisine de sahip olmak.
  • Bunu yalnızca başka çaren yoksa yap.
  • Dördüncü yöntemi yalnızca fiziksel olarak başka çaren yoksa uygula. Bunun için çok az kuvvet yeterlidir.
  • Unutma ki sonuç ne olursa olsun buna katlanmak zorunda kalacaksın.

Makale Bilgisi

Kategoriler: Spor ve Fitness

Diğer dillerde:

English: Knock Someone Out with One Hit, Français: mettre quelqu'un KO en un seul coup, Italiano: Stendere Qualcuno con un Colpo Solo, Español: noquear a alguien con un golpe, Deutsch: Jemanden mit einem Schlag K.O. schlagen, Português: Nocautear Alguém com Um Só Golpe, Русский: нокаутировать кого либо одним ударом, Bahasa Indonesia: Mengalahkan Seseorang Dengan Satu Pukulan, ไทย: ต่อยคนสลบในหมัดเดียว, Nederlands: Iemand met één klap neerslaan, Tiếng Việt: Hạ gục đối phương bằng một đòn duy nhất, العربية: إصابة شخص بالإغماء بضربة واحدة, 日本語: 相手を一撃でノックアウトする

Bu sayfaya 170 defa erişilmiş.
Bu makale işine yaradı mı?