Konu ilişkiler olduğunda, kavgalar şaşırtıcı bir biçimde yaygındır. İki insanın her zaman iyi geçinmesi imkânsız ya da nadirdir. Partnerinle yeni çıkmaya başladıysan tartışmak için biraz erken olduğunu hissedebilirsin. Bu makale, romantik ilişkilerdeki kavgalar hakkında daha fazla bilgi edinmene yardımcı olmak için burada. İlk büyük anlaşmazlıkların ne zaman ortaya çıktığı (umduğundan daha erken olabilir) hakkında bazı bilgilerin yanı sıra saygılı, sağlıklı bir şekilde nasıl tartışılacağına dair bazı ipuçlarımız var. İlişkindeki çatışma konusunda endişeleniyorsan her ihtimale karşı dikkat etmen gereken bir tehlikeli işaretler listemiz de var.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 5:
Bir ilişkinin başında çok kavga etmek normal mi?

  1. 1
    İlişkilerde bazı kavgalar normaldir ve bu kötü bir işaret olmayabilir. Hepsi olmasa da çoğu çift bir noktada kavga eder. Eğer ilişkinde beklediğinden daha erken kavga ediyorsan bu, ikinizin de kendinden emin ve dediğim dedik (nihayetinde olumlu nitelikler) olduğu anlamına gelebilir. Anlaşmazlık sırasında birbirinize nasıl davrandığınıza dikkat et. İkiniz de empatinizi koruduğunuz ve anlayışlı kaldığınız sürece, ilişkinin başlarında kavga etmek pek de kötü bir şey olmayabilir.[1]
    • Alternatif olarak, sen veya partnerin birbirinize hakaret ediyorsanız veya kötü davranıyorsanız ya da ihanet veya yalan söyleme gibi büyük sorunlar yüzünden kavga ediyorsanız bu bir tehlike işareti olabilir.
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 5:
Çiftler normalde ne zaman kavga etmeye başlar?

  1. 1
    Cicim ayları bittikten sonra kavga etmeye başlamak yaygındır. Her çift farklıdır ancak bir ilişkide bu dönem genellikle 3 ay ile 2 yıl arasında sürer. Cicim aylarında beyinde daha yüksek seviyelerde dopamin ve oksitosin salınır.[2] Bu kimyasallar genellikle o tutkulu, baskın aşık olma hissinden sorumludur. Birbirinizi tanıdıkça, bu tutku azalabilir ve farklılıklarınızı fark etmeye başlayabilirsiniz.
    • İlk kavganızı 3 aydan önce yaptıysanız bu, ilişkinizin bitmeye mahkum olduğu anlamına gelmez. Sadece birbirinizi dinlediğinizden, diğerinin bakış açısına anlayışla yaklaştığınızdan ve çözümler bulduğunuzdan emin olun.

Yöntem 3
Yöntem 3 / 5:
İlk kavgadan ne beklemeliyim?

  1. 1
    Partnerin hakkında sevmediğin şeyleri fark edebilirsin. İlişkinin cicim aylarında, partnerinin daha az bağışlanabilir niteliklerini genellikle hoş görürsün. Bu farklılıkları fark etsen bile, onları görmezden gelebilirsin (o muhteşem, eğlenceli ve zeki biri; arkasını toplamaması kimin umurunda?). İlk kavganızdan sonra partnerini sadece kusurları vs. olan bir insan olarak görebilirsin.[3]
    • Eğer bu kusurlar senin için vazgeçme nedeni değilse o zaman onları göz ardı etmeye çalış ve partnerinin güzel yanlarını hatırla. Kendine senin de kusurlarının olduğunu hatırlat ve onu olduğu gibi kabul et.
    • Belki de bu kusurlar vazgeçme nedenidir (sadakat eksikliği veya yalan söyleme oldukça büyük nedenlerdir). Bu durumda, endişelerini saygılı bir şekilde dile getir ve davranışlarının değişip değişmediğine bak.
    • “Eski sevgilinle arkadaş olduğunu anlıyorum ama onunla görüştüğün zamanlarla ilgili bana karşı dürüst olursan memnun olurum.” diyebilirsin.
  2. 2
    Dürüst olmak ileriye dönük olarak seni daha rahat hissettirebilir. İlk çıkmaya başladığınızda, hâlâ birbirinizi tanıyor olursunuz. Onu korkutmak istemediğin için endişelerini dile getirmeye veya sınırlarını belirtmeye hazır hissetmeyebilirsin. İlk kavganızdan sonra, ikiniz çatışmayı atlatabileceğinizi ve hâlâ birlikte olmak istediğinizi görürsünüz. Bu, kendiniz olma ve ihtiyaçlarınızı dile getirme konusunda daha rahat hissetmenize yardımcı olur.[4]
    • Sadece birkaç aydır çıkıyor olsanız bile, ilişkideki sınırlar ve ihtiyaçlar konusunda açık ve dürüst ol. İlişkinin ilk evreleri, senin için neyin uygun olup olmadığını belirlemek için harika bir fırsattır.
    • “Bazen biraz hassas olabiliyorum. Olur da bir anlaşmazlık yaşarsak sesimizi yükseltmemek ya da birbirimize bağırmamak benim için önemli.” diyebilirsin.
    • Çok uzun süre açıkça konuşmamak küskünlük ve yanlış anlamalara yol açabileceğinden ilişkinize kavgadan daha çok zarar verebilir.
  3. 3
    İkiniz birbirinizin çatışmayı nasıl ele aldığını öğreneceksiniz. Herkes anlaşmazlıkları farklı şekilde ele alır. İlk kavganız, senin ve partnerinin nasıl kavga ettiğini ve ikinizin de bu alanda öğrenip gelişmeye açık olup olmadığınızı görmek için bir fırsattır.[5]
    • Örneğin, partnerine kızgınken onu dinlemekte zorlandığını fark edebilirsin. Bu konuda kendini hırpalamak yerine, bunu büyümek için bir fırsat olarak görmeye çalış ve ileride partnerini dinlemeye çalış.
    • Öfken dindikten sonra partnerinle kavganız hakkında konuşmayı düşünebilirsin. “Biraz hararetlendik gibi hissediyorum ve bunun için üzgünüm. Bir daha fikir uyuşmazlığı yaşadığımızda sakin kalmak için elimden geleni yapacağım.” gibi bir şey söyleyebilirsin.
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 5:
Sağlıklı bir şekilde nasıl kavga edilir?

  1. 1
    Partnerinin bakış açısına empatiyle yaklaş. Aynı fikirde olmasanız bile, kendini partnerinin yerine koymaya çalış.[6] Söylediklerini onun bakış açısından gör ve onun bakış açısına saygı duyduğunu ifade et.[7]
    • “Beni o filmi izlemeye davet etmediğin için biraz üzüldüm, ama biraz yalnız vakit geçirmeye ihtiyacın olduğunu anlıyorum.”
    • “Mesajına cevap vermediğim için kırılmanı anlıyorum. Bu benim de duygularımı incitirdi.”
  2. 2
    Partnerinin söyleyeceklerini dinle. Bir anlaşmazlığı çözmeye çalışırken telefonunu kapat ve tüm dikkatini partnerine ver. Nasıl bir karşılık vereceğine odaklanmak yerine, onun söylediklerine ve seninle paylaştığı konuya dikkat et.[8] Söylediklerini netleştirmek için onun söylediklerini kendi kelimelerinle yeniden ifade etmeye çalış. Bu, yanlış anlamaları önlemeye ve hemfikir olmasanız bile onun bakış açısını anlamak için çaba sarf ettiğini göstermene yardımcı olabilir.[9]
    • “Sanırım anlıyorum. Buluşmalarımızı planlamak için daha çok çaba göstermemi bekliyorsun.”
    • “Anladım. Telefonda çok vakit harcamamdan hoşlanmıyorsun.”
  3. 3
    Partnerinin bakış açısını anlamıyorsan sorular sor. Bu, olaylara onun bakış açısından bakmak için çaba sarf ettiğini gösterir.[10] Bu ayrıca, gelecekte bu anlaşmazlıktan kaçınabilmen için partnerin hakkında daha fazla şey öğrenmene yardımcı olabilir.[11]
    • “Sana yeterince zaman ayıramamamın seni hayal kırıklığına uğrattığını biliyorum. Seni daha iyi hissettirecek ne yapabilirdim?”
    • “Biraz kafam karıştı ve anlamak istiyorum. Seni gücendirecek ne söylediğimi bana söyler misin?”
  4. 4
    İşler daha da hararetleniyorsa ara ver. Belki de ikiniz bu konuyu konuşuyordunuz ve bu, daha fazla üzülmenizden başka bir işe yaramadı. Bu durumda, konu hakkında konuşmaya devam etmeden önce sakince partnerine bir ara vermen gerektiğini söyle. Birkaç dakika müsaade iste veya sorunu çözmek için günün ilerleyen saatlerinde buluşun. Bu, pişman olacağın şeyler söylemeni önlemeye yardımcı olabilir ve gevşemen için sana biraz süre verir.[12]
    • “Seninle bu meseleyi ele almak istiyorum ama sanırım rahatlamak ve sakinleşmek için biraz zamana ihtiyacım var.”
    • “Şu anda nasıl hissettiğimi ifade etmekte zorlanıyorum. Konuşmaya devam etmeden önce bunu düşünmek için birkaç dakikaya ihtiyacım var.”
  5. 5
    Bir orta yol bul. Anlaşmazlığı geride bırakmak için ikinizin de iyi hissettiği bir çözüm bulmaya çalış. Daha iyi hissetmek için her birinizin neye ihtiyacı olduğu hakkında konuşun ve ardından ileriye dönük değişim için bir plan yapın. Bu şekilde, ikiniz eğlenmeye ve birbirinizin arkadaşlığından zevk almaya geri dönebilirsiniz.[13]
    • Belki partnerin bütün gün mesajlaşmayı seviyor ama sen telefonda vakit geçirmekten hoşlanmıyorsundur. Bir uzlaşma olarak günde 1-2 kez mesajlaşarak görüşmeyi kabul edebilirsin.
    • Belki de dışarı çıktığınızda her zaman hesabın sana kalmasından bıkmışsındır. Bundan sonra hesabı bölüşme veya ödemeyi sırayla yapma konusunda anlaşın.
  6. 6
    Durum bunu gerektiriyorsa özür dile. Herkes bazen işleri berbat eder, bu yüzden eğer kavga senin yaptığın bir hatanın sonucuysa kendine bu kadar yüklenme. Partnerinden samimi bir şekilde özür dile, bundan sonra davranışlarını değiştireceğine söz ver ve kendini affet.[14]
    • “Seni işten almayı unuttuğum için özür dilerim. Bugün zihnim çok dağınıktı, ama bu bir mazeret değil. Bir dahaki sefere mutlaka geleceğim.”
  7. 7
    İlerlemek istiyorsan affetmeye çalış. Herkes hata yapar ve ilişkide ilerlemeye devam etmek için partnerini affetmek gereklidir. Ancak eğer partnerin ciddi bir şey yaptıysa veya seni gerçekten incittiyse bunu bir süre düşünmende bir sakınca yok.[15]
    • Eğer partnerini affetmek istiyorsan ancak bunu yapmakta zorlanıyorsan meseleyi onun açısından görmeye çalış veya kendine işleri berbat ettiğin bir zamanı hatırlat. Bu, affetmeyi biraz daha kolaylaştırabilir.
    • Partnerini yaptıklarından dolayı affedemeyeceğine karar verebilirsin. Bu durumda, ilişkiden uzaklaşmanın zamanı gelmiş olabilir. Bu acı verici olabilir, ancak dışarıda sana davranılmasını istediğin gibi davranacak başka insanlar olduğunu unutma.
    Reklam

Yöntem 5
Yöntem 5 / 5:
Dikkat Edilmesi Gereken Tehlike İşaretleri

  1. 1
    Değerler gibi önemli şeyler hakkında kavgalar. Değerler, bir ilişkide aradığın bağlılık düzeyi, siyasi ve dinî görüşlerin veya evlilik gibi kurumlara olan inancın olabilir. Farklı kişisel inançlara sahip biriyle birlikte olmak tamamen mümkün olsa da, bunun gibi temelde farklı görüşler için erkenden kavga etmek birbirinize uygun olmadığınızı gösterebilir.
    • Belki biriniz tek eşli bir ilişki içinde olmak isterken diğeri özel bir şey istemiyordur. Bu konuda kavga etmek aynı şeyi aramadığınız anlamına gelebilir.
    • Empati ve uzlaşma yoluyla farklılıklarınızı çözmeniz de mümkün. Sadece ilişkide kalmak için değerlerini veya ihtiyaçlarını görmezden gelmediğinden emin ol.
  2. 2
    Bir çift olarak geleceğiniz hakkındaki tartışmalar. Başlangıçta ilişkinizin geleceği hakkında temelden farklı fikirlere sahip olmanız büyük olasılıkla değişmeyecektir. Partnerinle birlikte gelişmek ve zamanla daha ciddi bir ilişki istediğini anlamak tamamen mümkün olsa da, biriyle şu anda olduğu hâlini kabul ederek (ve değişmesini beklemeyerek) çıkmak en iyisidir.[16]
    • Belki partnerin çocuk sahibi olmak istiyordur ama sen bir aile kurmayı düşünmüyorsundur.
    • Belki nihayetinde yeni bir şehre taşınmak istiyorsundur ancak birlikte olduğun kişi bulunduğunuz yerde kalmak istiyordur.
  3. 3
    Aldatma veya yalan söyleme gibi büyük hatalar. Herkes hata yapar, ancak bu sorunlar ilişkinin başlarında tehlike işareti olabilir. Partnerin veya sen sadık kalmakta veya doğruyu söylemekte zorlanıyorsanız bu, ilişkinizin sağlam bir zeminde başlamadığı anlamına gelebilir.[17]
    • Partnerini affetmeye karar verip vermemek tamamen senin kararın. Bazı çiftler sadakatsizliğin üstesinden gelerek bağlarını eskisinden daha güçlü hâle getirebiliyor.
    • Partnerini affetmeye karar verirsen ve bu tekrar olursa çekip gitmenin zamanı gelmiş olabilir.
  4. 4
    Sürekli eleştiri, kötü muamele veya istismar. İlişkinin başlarında duygusal ve fiziksel istismar büyük bir tehlikenin işaretidir ve ilişki devam ettikçe daha da ciddi hâle gelmesi olasıdır. Partnerin seni aşağılıyorsa, sınırlarına aldırmıyorsa veya seni fiziksel olarak tehdit ediyor veya incitiyorsa çekip gitmek her zaman doğru karardır. İstismar için uyarı işaretleri şunlardır:[18]
    • Sana hakaret eder ve hiçbir şeyi doğru yapamıyormuşsun gibi hissettirir
    • Aşırı kıskançtır veya seni arkadaşlarından ya da ailenden uzaklaştırmaya çalışır
    • Yalan söyler, manipüle eder ve psikolojik üstünlük kurar
    • İlişkiye girmek veya yapmak istemediğin şeyleri yapman için sana baskı yapar
    • Seni herhangi bir şekilde tehdit eder veya incitir
    Reklam

İpuçları

  • Eğer bir çözüme ulaşamıyor gibiyseniz fakat birlikte kalmak da istiyorsanız bir çift danışmanıyla konuşmayı düşünebilirsiniz. Bu kişiler sorunlarınız üzerinde çalışmanıza yardımcı olabilir ve size bazı iletişim stratejileri verebilirler.[19]
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Nasıl ÖpüşülürNasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl AnlaşılırBir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?
Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl BaşlatılırKonuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?
Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl BaşlanırBir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?
Nasıl Tutkulu ÖpüşülürNasıl Tutkulu Öpüşülür?
Telefon Seksi Nasıl YapılırTelefon Seksi Nasıl Yapılır?
Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBirinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Doğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık VerilirDoğum Gününü Kutlayan Birine Nasıl Karşılık Verilir?
Bir Kızı Kendine Nasıl Aşık EdebilirsinBir Kızı Kendine Nasıl Aşık Edebilirsin?
Fransız Öpücüğü Stilinde Nasıl Öpüşülür?
Bir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl AnlarsınBir Erkeğin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?
Erkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl AnlaşılırErkek Arkadaşının Eşcinsel Olup Olmadığını Nasıl Anlaşılır?
Nasıl Flört EdilirNasıl Flört Edilir?
Hoşlandığın Kızı Nasıl Elde EdersinHoşlandığın Kızı Nasıl Elde Edersin?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Connell Barrett
Ortak yazarlar :
Flört Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar Connell Barrett. Connell Barrett, bir İlişki Uzmanı ve 2017 yılında New York dışında kurduğu kendi ilişki danışmanlık işletmesi olan Dating Transformation’ın Yöneticisi’dir. Connell müşterilerine kendi A.C.E. (Sahicilik, Netlik ve İfade Etme) Flört Sistemi’nden yola çıkarak tavsiyelerde bulunur. Flört uygulaması The League’de de flört koçudur. Çalışmaları Cosmopolitan, Oprah Magazine ve Today’de yer almıştır.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 151 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam