İnsanların çok hızlı kilo vermek istemelerinin çeşitli nedenleri vardır. Yakında deniz kıyısında tatile çıkacak olabilirsin ya da önemli bir tarih yaklaşıyor olabilir. Kısa zamanda çok kilo vermek mümkün olmasa da 500 gram ila 1 kilo vermek makul olabilir.[1] Ayrıca fazla sudan kaynaklanan kiloyu vermene yardımcı olması için beslenmende değişiklik yapabilirsin. Bu, vücutta biriken suyu azaltıp kendini daha ince hissetmene yardım edebilir.[2] Dikkatlice kısıtlanmış bir diyet, egzersiz ve birkaç yaşam tarzı değişikliği kilo vermene ve kendini o özel olay için daha hazır ve iyi hissetmene katkıda bulunabilir.

Kısım 1 / 3:
İki Günlük Bir Diyet Planlamak

  1. 1
    Karbonhidratı sınırlandır. Kilo vermenin ve ödemi azaltmanın kolay bir yolu, her gün tükettiğin karbonhidrat bakımından zengin yiyeceklerin miktarını sınırlandırmaktır. Çalışmalar bunların vücudundaki su moleküllerine tutunduğunu, bunun da kilo artışına ya da şişkinliğe yol açabildiğini göstermektedir.[3]
    • Karbonhidratların bulunduğu yiyecekler arasında şunlar vardır: süt ürünleri, meyveler, nişastalı sebzeler ve baklagiller.
    • Bu besinlerin hepsini yemeyi kesmek önerilmez. Genel olarak bu tür yiyecekleri azalt ve pek besin değeri taşımayan karbonhidratları kesmeye odaklan. Örneğin, karbonhidratı meyvelerden ve tahıllardan değil de sebzelerden ve süt ürünlerinden al. Hem sebzeler hem de süt ürünleri, beslenmen için gereken birçok gerekli besin maddesi içerir.
    • Kiloda, şişkinlikte ve karın bölgesinin genel olarak boyutunda bir azalma görmenin en hızlı yolu budur.
  2. 2
    Çoğunlukla proteine ve sebzelere odaklan. Hem kaloriye hem de karbonhidratlara dikkat ederken öğünlerden ve atıştırmalıklardan maksimum fayda sağlaman gerekiyor. Yağsız proteinleri ve nişasta içermeyen sebzeleri dene.
    • Protein içeren ve nişasta içermeyen sebzeler beslenmenin çok değerli bir parçasını oluşturur. Bu iki yiyecek grubunu azaltmak sağlıklı ya da akıllıca değildir. Her iki grubu da bütün ana ve ara öğünlere dâhil et.
    • Düşük karbonhidratlı, yüksek proteinli ve sebze içeren yemek fikirleri arasında şunlar vardır: peynirli ve ıspanaklı omlet, yanında kara lahana salatasıyla ızgara somon, biberli tavuk sote, soğan ve bezelye, bademle birlikte yağsız yoğurt ya da iki adet haşlanmış katı yumurta.
  3. 3
    Gaz yapan sebzeleri kes. Gaz yapan belirli sebzeleri kesmek kilo vermene yardım etmese de şişkinliği azaltabilir.[4]
    • Gaz yapan sebzeler arasında şunlar vardır: fasulyeler, brokoli, karnabahar, Brüksel lahanası, lahana ve soğan.[5]
    • Şunlar gibi az lifli sebzeleri ye: yeşil fasulye, biber, patlıcan, pancar, havuç, enginar, domates, mantar ya da salatalık.
  4. 4
    Daha az tuz tüket. Tuz, vücudunun su tutmasına, kilonun artmasına ve şişkinliğinin kötüleşmesine neden olabilir. Daha az tuz kullanarak sodyumdan kaynaklanan su tutulumunu azalt ve tuzlu gıdalardan uzak dur.
    • Sodyum vücuttaki suyu kendine çeker ve tutar. İşte bu yüzden tuzlu bir yemek yedikten sonra kendini şişmiş hissedersin.
    • Şu tür tipik tuzlu yiyeceklerden uzak dur: işlenmiş etler, donmuş yemekler, konserve gıdalar, hazır yemekler ya da restoran yemekleri, çok tuzlu çeşniler (örneğin, ketçap, salata sosu ya da salsa) ve hazır gıdalar.
    • Yemeklerine eklediğin ya da yemek pişirirken attığın tuzu sınırlandır ya da kes.
  5. 5
    Kalorileri takip et. Beslenmene dikkat ettiğin bu birkaç günde kaloriler çok önemli olacaktır. Amacına ulaşmanı sağlamak için epey sıkı bir şekilde takip edilmeleri gerekecektir.
    • Herkesin kalori hedefi yaşına, cinsiyetine, kilosuna ve aktivite seviyesine göre değişir.
    • İşe günde 500 kalori keserek başlayabilirsin. Bu çoğunlukla güvenli olarak kabul edilir ve makul bir kilo kaybı sağlayabilir. Diyet ve egzersizle birleştirince sadece birkaç günde inceldiğini hissedebilirsin.[6]
    • Ek olarak asla günde yaklaşık 1200 kaloriden daha az alınmaması tavsiye edilir. Daha az kalori alırsan beslenme yetersizliği, bitkinlik ve kas kütlesinde kayıp yaşayabilirsin.[7]
    Alyssa Chang

    Alyssa Chang

    Beslenme Koçu
    Alyssa Chang, San Francisco Körfez Bölgesi'nde yaşayan bir beslenme koçu ve antrenördür. Danışanlarının iyileşmek, hedeflere ulaşmak ve acısız hareket etmek amacıyla beyinleri ve bedenleri ile kurdukları bağlantıları geliştirmelerine yardımcı olmak için beyin temelli sinir bilimi alanındaki engin tecrübelerini kullanmaktadır. Doğu Körfezi'nde bulunan Kaliforniya Eyalet Üniversitesi'nin Kinesiyoloji ve Egzersiz, Beslenme ve Sağlık bölümünde lisans derecesine sahip olmanın yanı sıra, Precision Nutrition, Z-Health Performance ve National Council for Strength and Fitness (Ulusal Güç ve Kondisyon Kurulu) tarafından verilen sertifikaları vardır.
    Alyssa Chang
    Alyssa Chang
    Beslenme Koçu

    Aşırı miktarda kalori azaltmaktan kaçın. Hızlı bir şekilde kilo vermek mümkün olsa da bunun metabolizmanın sağlığını, vücudunun sıcaklığını dengeleme, yiyecekleri metabolize etme ve enerji üretme kabiliyetini bozabileceğini unutma. Gelecekte kilonda dalgalanmalar ve yiyecekle ilgili saplantılı düşünceler gibi uzun vadeli sonuçlar da görebilirsin.

    Reklam

Kısım 2 / 3:
İki Günde Kilo Vermek İçin Egzersiz Yapmak

  1. 1
    Egzersizlerini aynı tempoda sürdür. Kalorileri ya da belirli yiyecekleri azaltıyor olabilirsin ama günlük egzersiz rutinini düzenli bir şekilde sürdürmen önemlidir.
    • Egzersiz, kilo vermeyi desteklemenin harika bir yoludur ve vücuttaki fazla sıvının ter yoluyla atılmasına da yardım eder. Bu, kendini daha ince hissetmen ve şişkinliğinin azalması için faydalı olabilir.
    • Günde 10.000 adım yürü. Genel olarak doktorlar tarafından tavsiye edilen aktivite miktarı budur. Günde genellikle kaç adım yürüdüğünü bilmiyorsan bir adımsayar al ve bunu gün boyu tak.
  2. 2
    Sıkılaştırıcı egzersizler yap. Büyük olayın olacağı gün ya da öncesinde hafifçe güç antrenmanı yapmak da fit görünmeni ve hissetmeni sağlayabilir.[8]
    • Daha belirgin ve sıkı bir görünüm için karın kasları, kollar ve bacaklar için de egzersiz ekle. Bu egzersizleri bulunacağın etkinlikten önceki gün yap. Vücudunun kısa vadede o belirgin görünümü koruduğunu fark edeceksin.
    • Deneyebileceğin egzersizler: mekik, barfikste bacak kaldırma, öne adım, çömelme, biseps bükme, kolları yana açma ve triseps dalma. Bu egzersizler temel kas gruplarını kapsar ve hatırı sayılır bir sıkılaşma sağlar.
    • "Özel gününde" belirli bir şey giyeceksen vücudunun hangi bölgelerinin görüneceğini düşün. Örneğin, kolsuz bir elbisede kolların gözükecekse bu bölgeyi sıkılaştırmaya diğerlerinden daha çok önem verebilirsin.
  3. 3
    Aralıklı antrenmanı diyetinin birinci gününe dâhil et. Aralıklı antrenman, çok fazla kalori yakan yüksek yoğunluklu bir kardiyo egzersizidir. Aşırı suyu terle atmana ve daha hızlı kilo vermene yardımcı olur.[9]
    • Aralıklı antrenman şunlardan biri olabilir: bir dakika boyunca deparın ya da çok hızlı koşmanın ardından 3 dakika yavaş tempolu koşmak. Bu döngüyü toplamda 15-20 dakika olacak şekilde birkaç kez tekrarla.
    • Aralıklı antrenmanın metabolizmayı hızlandırdığı ve egzersizi bitirdikten sonra 24 saate kadar vücudunun kalori ve yağ yakma kabiliyetini arttırdığı gösterilmiştir. Bu yüzden, bunu diyetinin birinci gününe dâhil etmek harikadır.[10]
    Reklam

Kısım 3 / 3:
Yaşam Tarzında İki Günlük Değişiklikler Yapmak

  1. 1
    Sakızı ve gazlı içecekleri bırak. Sakız, düzenli olarak daha fazla hava yutmana neden olur. Bu, şişkinliğe neden olabilir ya da şişkinliği kötüleştirebilir. Gazlı içecekler de şişkinlik hissetmene neden olabilir.
    • Sakız yerine, nane şekerini dene ya da nefesini tazelemek için dişlerini fırçala veya ağız çalkalama suyu kullan.
    • Gazlı içecekler yerine içebileceğin gazsız ve su ihtiyacını gideren sıvılar şunlar olabilir: su, aromalı su, kafeinsiz kahve ya da kafeinsiz çay.
  2. 2
    Yeterince uyu. Yeterince dinlenmek de hızlı sonuçlar için çok önemlidir. Her gece en az 7 ila 9 saat uyumayı hedefle.[11] Uyku, vücudun stresini alıp enerjisini yenilemekle kalmaz, aşırı karbonhidrat isteğini yok etmeye yardım eder.
    • Her gece erken yat. Bütün ışıkları, elektronik cihazları ve dikkat dağıtıcı ses çıkaran her şeyi kapat. Bunları yapmak deliksiz ve dinlendirici bir uyku çekmeni sağlayabilir.[12]
    • Uyku da gevşemene ve stresini atmaya yardım eder. O yüzden, o olay hakkında gergin ya da stresliysen yeterince uyumak duygularını daha iyi kontrol etmene yardımcı olabilir.[13]
  3. 3
    Stresi azalt. Sadece birkaç günde fazla kilolarını vermeye çalışıyorsan biraz stresli ya da endişeli olabilirsin. Ama, stresin artması kendini daha yorgun ve bitkin hissetmene ya da muhtemelen stresten yemek yemeye daha yatkın olmana yol açabilir.[14]
    • Kortizol stresli olduğunda salgılanan bir hormondur. Bu hormon vücudundaki düzeyi düşükse kilo vermede daha çok zorlanabilirsin.[15]
    • İki günlük diyetinin her gününde kendin üzerine düşünmek ve dinlenmek için zaman ayır. Birkaç dakika rahatlatıcı bir müzik dinle, kitap oku, meditasyon yap ya da dinlendirici bir yürüyüşe çık.
    Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Yüzden Nasıl Kilo VerilirYüzden Nasıl Kilo Verilir?
Damarlar Nasıl BelirginleştirilirDamarlar Nasıl Belirginleştirilir?
İnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılırİnsan Tek Vuruşta Nasıl Yere Yıkılır?
Meditasyon Nasıl YapılırMeditasyon Nasıl Yapılır?
Kalça Nasıl BüyütülürKalça Nasıl Büyütülür?
Nasıl Yüzülür?
Daha Güçlü ve Daha Kalın Bileklere Nasıl Sahip Olunur?
Koşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl GeliştirilirKoşu Hızı ve Dayanıklılığı Nasıl Geliştirilir?
Sırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi EdilirSırtta Oluşan Spazm Nasıl Tedavi Edilir?
Damarlı Kollara Nasıl KavuşulurDamarlı Kollara Nasıl Kavuşulur?
İnce Bacaklar Nasıl Kalınlaştırılırİnce Bacaklar Nasıl Kalınlaştırılır?
Büyük Kalça Nasıl Küçültülür?
Nasıl Kas Yapılır?
Kas Çekilmesi Nasıl Tedavi EdilirKas Çekilmesi Nasıl Tedavi Edilir?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Alyssa Chang
Ortak yazarlar :
Beslenme Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar Alyssa Chang. Alyssa Chang, San Francisco Körfez Bölgesi'nde yaşayan bir beslenme koçu ve antrenördür. Danışanlarının iyileşmek, hedeflere ulaşmak ve acısız hareket etmek amacıyla beyinleri ve bedenleri ile kurdukları bağlantıları geliştirmelerine yardımcı olmak için beyin temelli sinir bilimi alanındaki engin tecrübelerini kullanmaktadır. Doğu Körfezi'nde bulunan Kaliforniya Eyalet Üniversitesi'nin Kinesiyoloji ve Egzersiz, Beslenme ve Sağlık bölümünde lisans derecesine sahip olmanın yanı sıra, Precision Nutrition, Z-Health Performance ve National Council for Strength and Fitness (Ulusal Güç ve Kondisyon Kurulu) tarafından verilen sertifikaları vardır. Bu makale 6.662 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Spor ve Fitness
Bu sayfaya 6.662 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam