Üzgün birini rahatlatmaya çalışmak, kendini çaresiz hissetmene neden olabilir. Çoğu zaman, kişiye yardım etmek için fiziksel olarak hiçbir şey yapamazsın. Ancak, sadece ulaşılabilir olmak ve dinlemeye istekli olmak, atabileceğin en önemli adımdır.

Kısım 1 / 3:
Ne Söyleneceğini Bilmek

  1. 1
    Sohbeti aç. Kişinin üzgün olduğunu gördüğünü ve dinlemeye hazır olduğunu bilmesini sağla. Kişiyi çok iyi tanımıyorsan neden yardım etmeye çalıştığını belirtebilirsin. [1]
    • Örneğin, kişiyi tanıyorsan "Şu anda zor zamanlar geçirdiğini görüyorum. Bunun hakkında konuşmak ister misin?" diyebilirsin. Yanında olmanı istemiyorsa hiç sorun değil. Yanında olmanı istemiyorsa onu yanında olmaya zorlamamalısın.
    • Eğer kişiyi çok iyi tanımıyorsan "Merhaba, benim adım Can. Burada öğrenciyim ve ağladığını gördüm. Yabancı olduğumu biliyorum ama istersen seni neyin üzdüğünü dinlerim.” diyebilirsin.
  2. 2
    Olduğu gibi söyle. Yani, neyin yanlış olduğunu zaten biliyorsan konuya girmemek isteyebilirsin. Kişinin sevdiği biri ölmüşse veya değer verdiği birinden ayrılmışsa o kişiyi daha fazla incitmek istemediğin için sorunun ne olduğunu söylemek istemiyor olabilirsin. Bununla birlikte, kişi sorunun ne olduğunu biliyor ve muhtemelen durumu zaten düşünüyor. Açık bir şekilde sormak, konuyu önemsediğini ve sorunun üstünü örtmeden halletmeye istekli olduğunu gösterir, bu da muhtemelen bir rahatlama sağlar. [2]
    • Örneğin, "Babanın öldüğünü duydum. Bu gerçekten zor olmalı. Bunun hakkında konuşmak ister misin?" gibi bir şey söyleyebilirsin.
  3. 3
    Nasıl hissettiğini sor. Sohbeti devam ettirmenin bir yolu da kişiye nasıl hissettiğini sormaktır. Kişi herhangi bir durumda, üzücü olanlarda bile birden fazla duyguyu hissedecektir, bu yüzden tüm duygularını açmasına izin vermek ona yardımcı olabilir. [3]
    • Örneğin, uzun ve karmaşık bir hastalıktan sonra ebeveynlerinden biri öldüyse elbette üzülür. Ama aynı zamanda hastalığın sona ermesi konusunda biraz rahatlama ve bunun da ötesinde, hissettiği rahatlama için biraz suçluluk hissediyor olabilir.
  4. 4
    Dikkati onun üzerinde tut. Geçmişte yaşadıklarını onun yaşadıklarıyla karşılaştırmak cazip gelir. Ancak, birisi üzüldüğünde, senin neler yaşadığını duymak istemez. Şu anda neler olduğu hakkında konuşmak ister. [4]
  5. 5
    Sohbeti anında olumlu hâle getirmeye çalışma. Kişinin olumlu yöne bakmasını sağlayarak kendini daha iyi hissetmesine yardımcı olmak doğal bir eğilimdir. Ancak, bunu yaptığında, sorunu gözden kaçırdığını hissedebilir; yani, duygularının önemli olmadığını hissedebilir. Onu, olayların olumlu yönlerini göstermeye çalışmadan dinle. [5]
    • Örneğin, "En azından hâlâ hayattasın," "Her şey kötü değil." veya "Neşelen!" gibi şeyler söylememeye çalış.
    • Bunun yerine, bir şey söylemen gerekiyorsa "Kendini kötü hissetmen sorun değil; zor bir dönemden geçiyorsun." gibi ifadeler dene.
    Reklam

Kısım 2 / 3:
Dikkatle Dinlemeyi Öğrenmek

  1. 1
    Kişinin dinlenmek istediğini anla. Çoğu zaman, ağlayan veya üzülen insanlar sadece birinin onları dinlemesine ihtiyaç duyar. Onlarla konuşmaya ve çözümler sunmaya çalışma. [6]
    • Konuşmanın sonuna doğru çözümler sunabilirsin ancak başlangıçta dinlemeye odaklan. [7]
  2. 2
    Anladığını göster. Dikkatle dinlemenin bir yolu, kişinin söylediklerini tekrar etmektir. Yani, "Arkadaşın sana ilgi göstermediği için üzgün olduğunu söylüyorsun." diyebilirsin.
  3. 3
    Dikkatin dağılmasın. Konuşmanın onun hakkında sürmesini sağla. TV'yi kapat. Gözlerini telefonundan uzaklaştır. [8]
    • Odaklanmanın bir kısmı da hayallere dalmamaktır. Ayrıca, orada oturup daha sonra ne söylemek istediğini düşünmeye çalışma. Onun söylediklerini anla.
  4. 4
    Dinlediğini göstermek için beden dilini kullan. Yani kişi ile göz teması kur. Söylediklerine başını salla. Doğru anlarda gülümse veya kaşlarını çatarak endişeni göster. [9]
    • Ayrıca vücut dilini açık tut. Yani, kollarını bağlama, bacak bacak üstüne atma ve karşındaki kişiye dön. [10]
    Reklam

Kısım 3 / 3:
Sohbeti Bitirmek

  1. 1
    Çaresizliğini kabul et. Çoğu insan, zor bir dönemden geçen bir arkadaşıyla yüz yüze geldiğinde çaresiz hisseder. Bu doğal bir duygudur ve muhtemelen o kişiye ne söyleyeceğini bilemeyeceksin. Bununla birlikte, sadece bu gerçeği kabul etmek ve o kişiye yanında olduğunu söylemek çoğu zaman yeterlidir. [11]
    • Örneğin, "Bunu yaşadığın için çok üzgünüm. Bunu daha iyi hâle getirmek için ne söyleyeceğimi gerçekten bilmiyorum ve hiçbir sözcüğün bunu yapamayacağını biliyorum. Ama bilmeni isterim ki bana ihtiyacın olduğunda yanındayım.” diyebilirsin.
  2. 2
    Sarılmayı teklif et. Bunu yaparken kendini rahat hissediyorsan kişiye sarıl. Yine de önce sormak her zaman daha iyidir, çünkü bazı insanlar, özellikle de bir tür travma geçirmişlerse fiziksel temas konusunda rahat olmayabilir. [12]
    • Örneğin, "Sana sarılmak istiyorum. Bunu ister misin?" diyebilirsin.
  3. 3
    Sonraki adımları sor. Bir insanı rahatsız eden şeyin her zaman bir çözümü olmasa da bazen sadece bir plan yapmak onun daha iyi hissetmesine yardımcı olabilir. Bu nedenle, eğer herhangi bir fikri yok gibi görünüyorsa nazikçe çözüm sunmanın zamanıdır; eğer fikri varsa onu daha sonra yapmak istediklerini konuşmaya ve planlamaya teşvik et. [13]
  4. 4
    Terapi konusunu aç. Arkadaşın çok şey yaşıyorsa bir danışmanla görüşmeyi düşünüp düşünmediğini sormanda bir sakınca yoktur. Ne yazık ki, bir danışmanla görüşmeye karşı büyük bir toplumsal ön yargı vardır ama arkadaşın bir süredir sorun yaşıyorsa profesyonel olarak ne yaptığını bilen biriyle konuşmaya değebilir. [14]
    • Elbette, bir danışmanla görüşme konusundaki ön yargı haksızdır. Hatta arkadaşını bir danışmanla görüşmekte sorun olmadığına ikna etmen gerekebilir. Arkadaşına, biraz yardıma ihtiyaç duysa bile onu yine aynı kişi olarak göreceğini söyleyerek onun bu ön yargıyla savaşmasına yardımcı olursun.
  5. 5
    Bir şey yapıp yapamayacağını sor. Birisi ister haftalık olarak konuşmak ister arada bir brunch için dışarı çıkmak istesin, ona yardımcı olabilirsin. Sevdiği biri için ölüm belgesi alması durumunda kişiye destek olmak gibi zor görevlerde destek sunarak da yardım edebilirsin. Kişinin özellikle bir şeye ihtiyacı olup olmadığını görmek için sohbet açman yeterli olur.
    • Kişi senden yardım istemek konusunda kararsız görünüyorsa somut önerilerde bulun. Örneğin, "Yardım edebilmeyi çok isterim. Bana ihtiyacın olursa seni arabamla bir yere götürebilirim veya örneğin yiyecek getirerek yardım edebilirim. Neye ihtiyacın olduğunu bana söylemen yeter." diyebilirsin.
  6. 6
    Dürüst ol. Herhangi bir tür destek veya yardım teklif ediyorsan yerine getirmeye istekli olduğundan emin ol. Örneğin, "İstediğin zaman beni arayıp konuşmaktan çekinme." dersen konuşmak için o anda yaptığın şeyden vazgeçmeye istekli ol. Benzer şekilde, kişiyi terapiye götürmek gibi bir şey yapmayı teklif ediyorsan randevuyu kaçırma. [15]
  7. 7
    Tekrar kontrol et. Çoğu insan yardıma, özellikle duygusal yardıma ihtiyaç duyduğunda bunu birinden istemekte güçlük çeker. Bu nedenle, zaman zaman kişiyle görüşmeyi unutma. İhtiyaç duyarsa hazır olmak önemlidir. [16]
    Reklam

Uyarılar

  • İstemeyen birini konuşmaya zorlama. Kişinin önce birine açılmaya hazır olması gerekir.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Konuşacak Bir Şey Olmadığında Sohbet Nasıl Başlatılır?

wikiHow

Nasıl Tutkulu Öpüşülür?

wikiHow

Birinin Seni Gerçekten Sevdiğini Nasıl Anlarsın?

wikiHow

Telefon Seksi Nasıl Yapılır?

wikiHow

Bir Kadın Nasıl Hamile Bırakılır?

wikiHow

Bir Erkeğin Senden Hoşlandığı Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Bir Erkek Nasıl Baştan Çıkarılır?

wikiHow

Bir Kadın Nasıl Baştan Çıkarılır?

wikiHow

Hoşlanılan Kızla Nasıl Konuşulur?

wikiHow

Bir Kızla Sohbet Etmeye Nasıl Başlanır?

wikiHow

Erkek Arkadaşının Seni Gerçekten Sevdiği Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Bir Erkeğin Kalbi Nasıl Çalınır?

wikiHow

Eski Sevgilinin Özleyip Özlemediği Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Eski Sevgili Nasıl Geri Kazanılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Trudi Griffin, LPC, MS
Ortak yazarlar :
Trudi Griffin, LPC, MS
Lisanslı Profesyonel Danışman
Bu makale ortak yazarlar Trudi Griffin, LPC, MS. Trudi Griffin Wisconsin’de Lisanslı Profesyonel Danışman’dır. Yüksek Lisans derecesini 2011 yılında Marquette Üniversitesi’nden Klinik Zihinsel Sağlık Danışmanlığı alanında almıştır.
Kategoriler: İlişkiler
Bu sayfaya 421 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam