Zaman zaman üzgün veya mahsun hissetmek son derece normaldir, fakat duygularını etraflıca konuşmak onları daha da hızlı geride bırakmaya yardımcı olabilir. Bir kişinin attığı mesajdan nasıl hissettiğini anlamanın biraz zor olabileceğini biliyoruz, fakat duygularını ifade etmek için yapabileceğin bir çok şey var. Keyifsiz hissettiğinde kullanabileceğin bir sürü örnekle birlikte mesajına neleri ekleyeceğin konusunun üzerinden geçeceğiz.

Yöntem 1
Yöntem 1 / 10:
Hissettiğin duyguları dile getir.

  1. 1
    Aklından geçenleri tam olarak söyle ki kişi taraf bunu net olarak anlasın. Bir mesajdaki ton bazen gerçekten kafa karıştırıcı olabilir, bu nedenle mesajın hemen başında nasıl hissettiğini söyle. Kişiye üzgün hissettiğini bildir ve bu ruh hâline neyin sebep olduğuna dair kısa bir açıklama yap. “Mutsuz”, “üzgün”, “yalnız”, “canı sıkkın” veya benzeri kelimeler kullanmayı dene. Birkaç örnek verecek olursak:[1]
    • “Son zamanlarda ayrılık konusunda oldukça üzgün hissediyorum.”
    • “Artık dansa gidemeyeceğim için üzgünüm.”
    • “Arkadaşlarımı özlüyorum, bu yüzden biraz canım sıkkın.”
    Reklam

Yöntem 2
Yöntem 2 / 10:
Seni neyin üzdüğünü ifade et.

  1. 1
    Belirli bir konuda üzgünsen bunu ayrıntılı olarak açıkla. Senin canını sıkan durumu gözden geçir. İstediğin kadar çok veya az ayrıntıya girebilirsin, ancak diğer kişiye duygularını anlamasına yetecek kadarını anlat. Başkasının niyetini okumak yerine, gerçekte ne olduğuna dair gerçeklere bağlı kal. Söyleyebileceğin bazı şeyler şunlardır:[2] [3]
    • “Ayrılık bana çok ağır geldi. İşlerin gerçekten iyi gittiğini sanıyordum ama sonra dün gece aniden bitirdi.”
    • “Yeterli olduğum yönünde bir izlenimim vardı ve terfi almak üzereydim, ancak bugün patronum o pozisyon için başka birini işe aldı.”
    • “Geçen yıl arkadaşlarımla yüz yüze görüşemedim ve onlarla vakit geçirmeyi gerçekten özledim.”

Yöntem 3
Yöntem 3 / 10:
“Ben”li ifadeler kullan.

  1. 1
    “Ben” ile başlamak başka birini suçlamanın önüne geçer. Eğer bir cümleye “sen” ile başlarsan bu, kişisel olarak diğer kişiye saldırıyormuşsun gibi anlaşılabilir. Bunun yerine, o anda nasıl hissettiğine odaklan ve bunun seni neden üzdüğünü açıkla. Eğer seni üzen kişiyle doğrudan konuşuyorsan kendisini suçlanıyormuş gibi hissetmeden davranışlarının seni nasıl incittiğini anlayacaktır. Gönderebilecek iyi mesajlara şunlar örnek olabilir:[4]
    • “Diğerleri gibi davet edilmediğimde gerçekten üzgün ve dışlanmış hissettim.”
    • “İş yerinde çok çaba gösterdim ve terfi için değerlendirilmediğim için üzgünüm.”
    • “İyice bunalmış durumdayım çünkü görüşlerimin dikkate alınmadığını hissediyorum.”
    Reklam

Yöntem 4
Yöntem 4 / 10:
Birkaç üzgün emoji ekle.

  1. 1
    Emojiler ve ifadeler, mesajının tonunu daha kolay iletmeye yardımcı olur. İnsanlar genellikle bir konuşmanın tonunu beden dili aracılığıyla belirler, ancak metin üzerinde bunu kaybedersin. Mesajın olumlu veya olumsuz olarak algılanabiliyorsa mesajının bir yerine üzgün surat emojisi koy ki nasıl hissettiğin net bir şekilde anlaşılabilsin. Gönderebileceğin bazı mesajlar şunlardır:[5]
    • “Annem ziyarete geliyor :(“
    • “Keşke babam bunu görebilseydi :’( Çok severdi.”
    • “Bugün okuldan sonra evde kalmak zorunda kaldım 😞”

Yöntem 5
Yöntem 5 / 10:
İhtiyaçların konusunda dertleş.

  1. 1
    Kendini daha iyi hissetmene yardımcı olması için tam olarak neye ihtiyacın olduğunu söyle. Seni neyin üzdüğüne ve durumlarla nasıl başa çıkmayı tercih ettiğine bağlı olarak herkesin biraz farklı bir şeye ihtiyacı vardır. Kişiyi en iyi kendisi tanır, bu yüzden neyin moralini düzelteceğini veya devam etmene yardımcı olacağını düşün. Yol almana yardım etmeye devam etmesi için o kişiye mesajında ihtiyacın olan her şeyi anlattığından emin ol.[6] [7]
    • “Kafamı boşaltabilmem için biraz yalnız kalmaya ihtiyacım var.”
    • “Ben içimi boşaltırken birinin beni dinlemesini istiyorum.”
    • “Düşüncelerimi toparlamama yardımcı olması için bir ara versem gerçekten iyi olur.”
    Reklam

Yöntem 6
Yöntem 6 / 10:
Eğer yapabileceği bir şey varsa o kişiye bunu söyle.

  1. 1
    Kendisini meselenin içinde hissetmesi için o kişinin nasıl yardımcı olabileceğini bilmesini sağla. Seni üzen kişi olup olmadığına bakmaksızın birinden bir şey yapmasını isteyebilirsin. Sana yardımcı olacak işe yarar bir yolu olması için kişinin neler yapabileceğini tam olarak açıkla. Herkesin ihtiyaçları farklıdır, bu nedenle istediğin şey oldukça durumuna özel olacaktır. Şunları söylemeyi deneyebilirsin:[8]
    • Kişinin artık seninle konuşmamasına üzgünsen: “Arada bir benim hâlimi sorsaydın çok memnun olurdum.”
    • “Biraz takılmak ister misin? Şu an biriyle birlikte olmaya ihtiyacım var.”
    • Kişinin yaptığı bir seçimden dolayı üzgünsen: “Bir dahaki sefere bir karar vermeden önce bana fikrimi sorabilir misin?”

Yöntem 7
Yöntem 7 / 10:
Konuşmanın öneminden bahset.

  1. 1
    Diğer kişinin ciddiye alması için konunun senin için önemli olduğunu söyle. Konuştuğun kişi neler yaşadığını bilmiyorsa bu konuda konuşmanın senin için ne kadar önemli olduğunu açıkça belirt. Bu şekilde, arkadaşın veya aile üyesi bu konuyu dalgaya almaması gerektiğini bilecek ve söyleyeceklerine karşı daha anlayışlı olacaktır. Şu gibi mesajlar göndermeyi deneyebilirsin:[9]
    • “Bu benim için oldukça ciddi bir mesele ve sana bu konuyu açacak kadar güveniyorum.”
    • “Son birkaç gün benim için gerçekten zordu, bu yüzden benimle sohbet edebildiğin için gerçekten minnettarım.”
    • Eğer mesajlaştığın kişi seni üzen kişiyse: "Arkadaşlığımıza gerçekten değer veriyorum ve yakın olmamızı istiyorum, bu yüzden aklımdan geçenleri söylemem gerekiyor.”
    Reklam

Yöntem 8
Yöntem 8 / 10:
Sana ulaştıysa ve yanıt vermediysen özür dile.

  1. 1
    Sana önce o ulaştıysa onu görmezden gelmediğini bildir. Kendini kötü hissediyorsan mesajlara hemen cevap verecek enerjin yoksa sorun değil, ama nihayetinde cevap vermelisin. Cevap vermediğin için üzgün olduğunu söyle ve kendini çok iyi hissetmediğini açıkla. O kişi duygularını işlemek için biraz zamana ihtiyacın olduğunu anlayacak ve kendini hazır hissettiğinde sana ulaşacaktır. Gönderebileceğin bazı mesajlar şunlardır:[10]
    • “Benimle iletişime geçtiğin için çok teşekkürler. Cevap veremediğim için üzgünüm ama şu anda konuşacak enerjim yok. Sadece bir süreliğine yalnız kalmaya ihtiyacım var.”
    • “Üzgünüm, şu an konuşacak havada değilim. Bana ulaştığın için teşekkür ederim ve kendimi daha iyi hissettiğimde dönüş yapacağım.”
    • “Çok özür dilerim, senden kaçmaya çalışmıyorum! Son zamanlarda biraz üzgün ve keyifsizim ve bununla başa çıkmaya çalışıyorum. Yine de yakın zamanda buluşalım.”

Yöntem 9
Yöntem 9 / 10:
Üzgün ​​hissettiğin zaman içini dök.

  1. 1
    Çok geçmeden açıkça konuşmak daha fazla strese girmeni veya üzülmeni engeller. Duygularını kendine saklarsan zamanla bunalmış hissetmeye başlayabilirsin. Seni bir şey üzdüğünde, mümkün olan en kısa sürede biriyle konuşmak sakinleşmene yardımcı olacaktır. Herhangi bir sorunla yüzleşmen gerektiğinde nasıl hissettiğini hemen paylaş.[11]
    • Birinin yaptığı bir şey yüzünden üzgünsen veya canın sıkkınsa duygularını daha fazla incitmemesi için nasıl hissettiğini fark ettiğin anda ona söyle.
    Reklam

Yöntem 10
Yöntem 10 / 10:
Güvendiğin biriyle konuş.

  1. 1
    Bu kişi, anlayışı duygularını doğrulamana yardımcı olabilecek bir arkadaş veya aile üyesi olabilir. Seni küçümseyen veya seni dinlemeye istekli olmayan birine gitmekten kaçın. Bunun yerine ebeveyn, akraba veya bir dost gibi gerçekten yakın olduğunu ve zorlu bir sohbete açık olduğunu bildiğin birini ara. Sözünü kesmeden seni dinlemesini sağla ve dilersen ondan tavsiye iste.[12]
    • Duygularına kırılgan bir cam parçası gibi davran. Sadece ilgileneceklerini düşündüğün insanlara içini aç ve duygularını paylaş.
    • Daha empatik olacağı için benzer bir deneyim yaşamış birini bulmak yardımcı olabilir.

İpuçları

  • Nasıl hissettiğin ve neden böyle hissettiğin konusunu gerçekten netleştirmek için biraz zaman ayır. Duyguları mesajla ifade etmek zordur ve mümkün olduğunca açık olursan bunu yapmak sana yardımcı olabilir.[13]
  • Mesajlaştığın kişi şu anda o konu hakkında konuşmak istemiyorsa onunla konuşmak için başka bir zaman bulmaya çalış.[14]
  • Üzüntüyle başa çıkmanın başka yollarını da ara. Derin nefesler alabilir, duygularını günlüğe yazabilir veya en sevdiğin müzikleri dinleyebilirsin.[15]
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

Snapchat Puanı Nasıl Hızlı ArttırılırSnapchat Puanı Nasıl Hızlı Arttırılır?
Birisinin Numaranı Whatsapp'ına Kaydettiği Nasıl AnlaşılırBirisinin Numaranı Whatsapp'ına Kaydettiği Nasıl Anlaşılır?
Resim Kullanarak Biri Kolayca Nasıl Araştırılır ve BulunurResim Kullanarak Biri Kolayca Nasıl Araştırılır ve Bulunur?
AirPod Pil Durumu Nasıl Kontrol EdilirAirPod Pil Durumu Nasıl Kontrol Edilir?
iPhone'da Emoji Nasıl GüncelleniriPhone'da Emoji Nasıl Güncellenir?
Nasıl Hack Yapıyormuşsun Gibi GörünülürNasıl Hack Yapıyormuşsun Gibi Görünülür?
Android'de Güvenli Mod Nasıl KapatılırAndroid'de Güvenli Mod Nasıl Kapatılır?
Akıllı Saat Android'le Nasıl EşleştirilirAkıllı Saat Android'le Nasıl Eşleştirilir?
SIM'den Telefon Numarası Nasıl ÖğrenilirSIM'den Telefon Numarası Nasıl Öğrenilir?
Grand Theft Auto (GTA) V'te Kız Arkadaş Nasıl BulunurGrand Theft Auto (GTA) V'te Kız Arkadaş Nasıl Bulunur?
Word'de Boş Bir Sayfa Nasıl KaldırılırWord'de Boş Bir Sayfa Nasıl Kaldırılır?
Android'de Spotify Çalma Listeni Kimin Takip Ettiği Görülür Mü (2021)Android'de Spotify Çalma Listeni Kimin Takip Ettiği Görülür Mü (2021)?
Hoşlanılan Kişiye Mesaj Nasıl AtılırHoşlanılan Kişiye Mesaj Nasıl Atılır?
Birinin WhatsApp'ta Çevrim İçi Olduğu Nasıl AnlaşılırBirinin WhatsApp'ta Çevrim İçi Olduğu Nasıl Anlaşılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Ashley Smith, PhD
Ortak yazarlar :
Lisanslı Klinik Psikolog
Bu makaledeki ortak yazarlar Ashley Smith, PhD. Ashley Smith, lisanslı klinik psikolog ve Peak Mind: The Center for Psychological Strength'in kurucu ortağıdır. On yılı aşkın tecrübesiyle, Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) kullanarak anksiyete ve obsesif-kompulsif spektrum bozukluklarının tedavisinde uzmanlaşmıştır. Dr. Smith, The Washington Post ve Thrive Global gibi çeşitli medya yayınlarında yer almıştır. Ayrıca Journal of Anxiety Disorders ve The Behavior Therapist dâhil olmak üzere çok sayıda hakemli dergide yazıları yayımlanmıştır. Dr. Smith, Central Arkansas Üniversitesi'nden Psikoloji alanında lisans derecesine ve Lincoln, Nebraska Üniversitesi'nden Klinik Psikoloji alanında yüksek lisans ve doktora derecelerine sahiptir.
Bu sayfaya 277 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam