Arka azı dişlerini fırçalamaya çalışırken de gelse diş hekimi çürükleri kontrol ederken de gelse öğürme refleksi ağız hijyenini hoş olmayan bir durum hâline getirebilir. İnternet'te kişiler bu refleksi bastırmak için birçok farklı fikir paylaşıyor ama diğerlerine kıyasla öne çıkan birkaç fikir var. Öğürmeye son vermek için damağını uyuşturmak veya tat alma cisimciklerini uyarmak gibi hızlı çözümler kullan. Zamanla öğürme refleksini hissizleştirmek için diş fırçanı kullanabilirsin veya refleksi hızlıca yatıştırmak için yeniden odaklanma tekniklerini deneyebilirsin.

Yöntem 1 / 3:
Hızlı Çözümler Kullanmak

  1. 1
    Başparmağını sık. Sol başparmağını sol elinle sararak elini yumruk yap. Başparmağını diğer parmaklarının altında konumlandır. Canını fazla yakmadan iyice sık.[1]

    Not: Bu numara, avuç içinin öğürme refleksini kontrol eden bir noktasına basınç uygular.

  2. 2
    Diline biraz sofra tuzu koy. Parmağının ucunu biraz ıslat, biraz tuza bandır ve tuzu diline değdir. Tuz, dilinin önündeki tat alma cisimciklerini etkinleştirir ve öğürme refleksini geçici olarak bastıran bir zincir reaksiyon başlatır.[2]
    • Bunu yapmanın bir diğer yolu da şudur: Bir bardak suya bir tatlı kaşığı tuz koy ve ağzını bununla çalkala. Tükürmeyi unutma!
  3. 3
    Yumuşak damağını uyuştur. Bir nesne yumuşak damağına değince öğürme refleksini tetikleyebilir. Yumuşak damağını hissizleştirmek için Xylocaine gibi bir boğaz uyuşturucu sprey kullan. Alternatif olarak pamuklu çubuk kullanarak benzokain içeren bir topikal analjezik de uygulayabilirsin. Etkiler yaklaşık bir saat sürecek, damağın daha az duyarlı hâle gelecektir.[3]
    • Boğaz uyuşturucu spreylerin yan etkilere neden olması nadirdir. Ama kusma, bulantı, baş dönmesi, uyuşukluk ve/veya mide krampı yaşıyorsan spreyi kullanmayı bırakmalısın.[4]
    • Benzokain ilacını dikkatli kullan. Pamuklu çubuk kısma veya boğulma refleksini tetikleyebilir. Diğer muhtemel yan etkiler de yorgunluk, güçsüzlük, kulak çevresinde cilt tahrişi, dudaklar ve parmak uçlarında cildin morarması ve nefes darlığıdır.[5]
    • Benzokaine alerjin varsa bu ilaçtan tamamen uzak durmalısın. Diğer ilaçlarla, vitaminlerle/besin takviyeleriyle veya bitkisel ilaçlarla etkileşimini doktoruna veya eczacına sor.
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Öğürme Refleksini Hissizleştirmek

  1. 1
    Öğürme refleksinin nerede başladığını bul. Bunu dilini fırçalamak için diş fırçanı kullanarak yapabilirsin. Öğürmene neden olan, dilinin ön kısmına en yakın olan nokta odaklanman gereken yerdir.[6]
    • Parmaklarını ağzına sokma. Bu seni kusturabilir.

    Not: Günün erken saatlerinde öğürmen daha olasıdır. Öğürmene neden olan aktiviteleri öğleden sonraya veya akşama bırakmayı dene.

  2. 2
    Dilinin öğürmenin başladığı yerini fırçala. Evet, öğüreceksin ve bu hoş olmayacak ama uzun da sürmeyecek. Bu bölgeyi fırçalayarak (ve öğürerek) yaklaşık on saniye geçir. Ardından yatağa git.[7]
    • Sonraki birkaç gece bu işlemi tam olarak aynı yerde tekrarla. Öğürmenin her yaptığında kademeli olarak azalması gerekir.
  3. 3
    Fırçaladığın alanı büyüt. Diş fırçanı ilk başlama noktasına öğürmeden değdirebilir hâle geldikten sonra fırçayı daha geri götürmenin vakti gelmiştir. Önceden öğürmenin başladığı yerden 6-12 mm arkasını fırçalamayı dene. Bu işlemi ilk bölgede yaptığın gibi tekrarla.
  4. 4
    Fırçayı daha geriye götür. Ön kısımda küçük bölgeleri hissizleştirmede her ilerleme kaydettiğinde bunu yap. Dilinin görünebilir en uzak noktasına ulaşana kadar fırçanı geri götürmeye devam et. Diş fırçan yumuşak damağına önceki adımlarda değmediyse de şimdi değer.
  5. 5
    Her gün hissizleştirme uygula. Kararlı ol. Bu işlemin tamamlanması yaklaşık bir ay sürer. Bundan sonra doktora boğazının arkasından öğürmeden sürüntü verebilirsin. Yapmazsan refleksin geri gelebileceğinden bu işlemi arada bir tekrar etmen gerekebilir.[8]
    • Dilini düzenli olarak fırçalamak, hissizleşmeyi devamlı hâle getirmek için iyi bir yoldur. Bu öğürme refleksini bastırmakla kalmaz, nefesini de tazeler!
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Odak Noktanı Yeniden Yönlendirmek

  1. 1
    Bir tür meditasyon yap. Randevun esnasında, kullanacağı ekipmanın sesini bastırmak için kulak tıkacı takıp takamayacağını doktora sor. Bu, sakinleştirici düşüncelere odaklanmanı ve boğazının çevresinde süren aktiviteyi unutmanı sağlar. Uyuyakalabileceğini düşünüyorsan çeneni açık tutmak için bir ısırma bloku iste.[9]
  2. 2
    Mırıldan. Mırıldanmak, nefes almaya devam etmeni sağlar ki bu sakinleşmek için gereklidir. Aynı anda hem mırıldanıp hem de öğürmek de zordur. Röntgen çektirirken veya dişlerinin kalıbını aldırırken bunu diş hekiminin muayenehanesinde dene.[10]
  3. 3
    Bir bacağını hafifçe kaldır. Diş hekimi koltuğunda otururken veya uzanırken bunu yap. Bacağını kalkık tutmaya odaklan. İlk kaldırdığın bacağın yorulursa bacaklarını değiştir. Bu numara ağzında ve yumuşak damağının çevresinde yapılan işlere odaklanmamanı sağlar.[11]

    Uyarı: Bir bacağını diğerinin üstüne koyarsan bu numara pek işe yaramaz.

  4. 4
    Müzik dinle. Dişlerini temizletirken veya dolgu yaptırırken MP3 çalarını çalıp çalamayacağını diş hekimine sor. Zihnini uzaklara götüren şarkılar veya dikkatinin tamamını gerektiren ilginç İnternet yayınları çal. İki türlü de diş hekiminin yaptığı şeye odaklanamayacak kadar sese odaklanmakla meşgul olacaksın.[12]
    Reklam

İpuçları

  • Öğürmene neden olan yiyecekler yemeyi dene. Öğürmeye devam edersen bu yiyecekten uzak dur.
  • Öğürme refleksini tetikleyen aktiviteden hemen önce yemek yeme. Bu, kusma riskini en aza indirir.

Reklam

Uyarılar

  • Öğürme refleksini bir diş fırçası ile geçirirken çok geriden başlama. Önce öne yakın bir noktayı halletmeden dilinin arkada bulunan bir noktasını hissizleştirmek mümkündür. Yapmak istediğin şey bu değil.
  • Öğürme refleksinin, vücudunun seni boğulmaktan korumasının yolu olduğunu unutma. Yumuşak damağını tamamen hissizleştirmeye çalışmaktan kaçın.
  • Aşırı öğürme, miden ve içindeki asit seviyesiyle ilgili olan gastroözofageal reflü gibi daha ciddi bir hastalığın belirtisi olabilir. Ayrıca midenden asit gelirse veya miden yanarsa/ekşirse doktoruna görün.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

wikiHow

Bitkisel Yöntemlerle Penis Nasıl Büyütülür?

wikiHow

Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır?

wikiHow

Vajinal Enfeksiyonlar İlaçsız Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Regl Dönemi Nasıl Erken Bitirilir?

wikiHow

Sol Koldaki Ağrının Kalpten Olup Olmadığı Nasıl Anlaşılır?

wikiHow

Vajinadaki Koku Hızlıca Nasıl Giderilir?

wikiHow

2 Hafta İçinde Göbek Yağı Nasıl Eritilir?

wikiHow

Penisteki Mantar Enfeksiyonu Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Ayaktaki Su Toplaması Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Kasık Mantarı Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Koronavirüs (COVID‐19) Nasıl Tedavi Edilir?

wikiHow

Evde Ateş Nasıl Düşürülür?

wikiHow

Tat Alma Duyusu Nasıl Geri Kazanılır?

wikiHow

Âdet Nasıl Başlatılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

wikiHow Kadrosu
Ortak yazarlar:
wikiHow Editör Ekibi
Bu makale editörler ve araştırmacılardan oluşan, makalenin doğruluğu ile kapsamlılığını onaylayan, eğitimli bir ekip tarafından ortaklaşa yazılmıştır.

wikiHow’ın İçerik Yönetim Ekibi, yüksek kalite standartlarımızı sağladığından emin olmak için, editör ekibimizden gelen her çalışmayı dikkatli bir şekilde denetler.
Kategoriler: Sağlık
Bu sayfaya 449 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam