Çekim yasası, düşüncelerinle ve eylemlerinle hayatına olumlu veya olumsuz şeyleri çekebildiğini ileri sürer. Bu, her şeyin enerjiden oluştuğu, bu nedenle yaydığın enerji türünün sana geri döneceği teorisine dayanır. Evrene ne istediğini söylemek için çekim yasasını kullanmaya hazırsan pozitif enerji gönderebilmen için pozitif bir düşünce yapısı oluşturarak başla. Ardından, hedeflerine yönelik harekete geç ve karşılaştığın aksiliklerle iyi bir tavırla yüzleş.

Yöntem 1 / 3:
Pozitif bir Düşünce Yapısı Oluşturmak

  1. 1
    Hayallerinin gerçekleştiğini gözünde canlandır. Gözlerini kapat ve istediğin hayatı yaşadığını hayal et. Hayalindeki işi yaptığını, yeteneklerini gösterdiğini veya yeni arabanla gezdiğini hayal et. Niyetlerini kuvvetlendirmek ve onları gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaşmak için bunu her gün yap.[1]
    • Her zaman başarılı olduğunu hayal et. Örneğin, sadece gündelik faaliyetlerinde bulunduğunu hayal etmekle kalma, iş yerinde terfi aldığını hayal et. Sadece işi almak değil, onda çok iyi olmak da istiyorsun.
  2. 2
    Hayatında eksik olan şeylere değil, istediğin şeylere odaklan. Eski, bozuk arabanı düşünme. Bunun yerine, kendini yeni bir araba sürerken hayal et. Bu, kurtulmak istediklerinden ziyade hayatına getirmek istediklerine odaklanmayı sağlar. Bu, evrene iyi şeylerin olmasını beklediğin mesajını gönderir![2]
    • Bunun arkasındaki fikir, düşündüğün şeyin hayatında istediğin şey olduğudur. Yani, “Keşke sürekli bozulmayan bir arabam olsaydı.” diye düşünüyorsan hâlâ yenisine değil eski arabana odaklanıyorsun demektir.
    • Başka bir örnek olarak, “Umarım bu dönem başarısız olmam.” yerine “İyi bir not almak için çok çalışıyorum.” diye düşün.
  3. 3
    Olumlu terimler kullanarak arzularını ifade et. Ne istediğini belirtmek için, “İşimi kaybetmek istemiyorum.” gibi olumsuz kelimelere dayanan ifadelerden kaçınmak önemlidir. Benzer şekilde, yanlış şeyi çekmekten kaçınmak için istediğin şeylerle ilgili kelimeleri ekle. Örneğin, “Kaybetmek istemiyorum.” cümlesi “kaybetmek” kelimesini gönderirken, “Kazanmak istiyorum.” cümlesi “kazanmak” kelimesini gönderir.[3]

    İpucu: Çekim yasası, evrenin, kullandığın kelimelerin arkasındaki niyeti değil, kelimelerin kendisini kavradığını öne sürer. Bu, evrenin “borç yok” ifadesini “borç” olarak görebileceği anlamına geliyor.

  4. 4
    Sahip oldukların için minnettarlığını ifade et. Hayatındaki iyi şeyleri takdir etmek hayatın hakkında daha iyi hissetmene yardımcı olur ve bu da olumlu düşünce yapısını destekler. Minnettar olduğun şeyleri sesli bir şekilde belirt veya bir minnet günlüğüne yaz. Ek olarak, insanlara hayatına kattıkları güzel şeyler için teşekkür et.[4]
    • Örneğin, her sabah yataktan kalkmadan önce minnettar olduğun 3 şeyi yaz. Bu, güne iyi bir ruh hâli içinde başlamana yardımcı olur.
  5. 5
    Stres seviyeni düşürmek için günde en az 5 dakika meditasyon yap. Stres hayatın normal bir parçasıdır, ancak fazlası bunaltabilir. Hem zihnini hem de bedenini rahatlatacak kısa bir meditasyon ile günlük stresinden kurtul. Basit bir meditasyon için rahat bir pozisyonda otur ve gözlerini kapat. Nefesine odaklanarak düşüncelerinin gelip gitmesine izin ver.[5]
    • Rehberli meditasyonları internetten veya Calm, Headspace veya Insight Timer gibi bir uygulamadan bulabilirsin.
    • Meditasyon ayrıca duygusal durumunun daha fazla farkına varmana yardımcı olabilir ki bu da duygularını daha etkili bir şekilde düzenlemene yardımcı olur.
    • Etkili bir şekilde meditasyon yapmak pratik gerektirir. Günlük olarak meditasyon yapmayı bir hedef hâline getir.
  6. 6
    Endişelerini, işlerin nasıl yolunda gidebileceğine dair düşüncelerle değiştir. Endişe, kaçınmaya çalıştığın şeyi evrene göndermene yol açabilir.[6] Endişeler ortaya çıktığında, bunların ne kadar olası olduğunu sorgulayarak onlara meydan oku. Sonra, geçmişte endişeli olduğunda neler olduğunu düşün. Ardından, endişeli düşüncelerinin gerçekleşmesi durumunda en kötü senaryonun ne kadar kötü olacağını düşün. Uzun vadede bunun o kadar da büyük bir sorun olmadığını fark edeceksin.[7]
    • Örneğin, bir sunum sırasında rezil olacağından endişeleniyorsun diyelim. Bunun olma olasılığı nedir? Bu daha önce oldu mu? Eğer işleri batırsan bu gerçekten sorun olur muydu? Bunu bir yıl sonra hâlâ düşünür müydün? Muhtemelen endişenin gerçekten önemli olmadığını anlayacaksın.
    • 5, 10 yıl sonra hayatının nasıl olacağını düşünmenin de faydası olabilir. Endişelendiğin şeyin o zaman hiç önemi olacak mı? Muhtemelen hayır. Örneğin, bir sınavda başarısız olma konusunda endişeleniyor olabilirsin ancak muhtemelen 5 yıl sonra sınavı hatırlamayacaksın bile.

    İpucu: Eğer endişelenmene engel olamıyorsan endişeli düşüncelerini bir günlüğe yaz. Sonra, düşünceleri zihninden uzaklaştırmak için günlüğü kaldır.

  7. 7
    Nasıl pozitif kalacağını öğrenmek için kendine zaman ver çünkü bu zor olabilir. İlk başta, düşüncelerini pozitif tutman zor olacaktır. Olumsuz düşüncelerin geri dönmesi doğaldır. Ancak, olumsuz düşüncelerle kasıtlı olarak yüzleşerek olumluya odaklanmana yardımcı olabilirsin. Varlıklarını kabul et, onları salıver ve sonra olumlu bir şeyle değiştir. Pratik yaparak zamanla daha pozitif olabilirsin.[8]
    • Örneğin, kendini, "Çok sıkı çalışmaya devam ediyorum ama yerimde sayıyor gibiyim." diye düşünürken yakalayabilirsin. Bir an için dur ve neden bu düşünceye sahip olduğunu düşün. Sonra, bu hedefe yönelik çalışırken deneyimlediğin, yeni şeyler öğrenmek veya yeni deneyimler yaşamak gibi olumlu şeyleri listele. Son olarak, durumun olumlu tarafını görmeyi seç. Kendine, "Zamanla daha iyi oluyorum ve ilerlememden gurur duyuyorum." diyebilirsin.
    • Bir süre sonra, bilinçli düzeyde sahip olmayı seçtiğin olumlu düşünceler bilinçaltı zihninin bir parçası olacak ve pozitif düşünme senin için daha otomatik hâle gelecektir.[9]
    Reklam

Yöntem 2 / 3:
Harekete Geçmek

  1. 1
    İstediğin yaşam için bir vizyon panosu oluştur. İstediğin şeyin bir kolajını oluşturmak için bir dergiden sözcükler ve resimler kes, resimlerin çıktısını al veya fotoğraflar kullan. Kolajını her gün görebilmen için onu yaşam alanına as. Ardından, hedefine ulaşmak için çabalarken her gün ilham almak amacıyla vizyon panona bak.[10]
    • Örneğin, beğendiğin bir evin, istediğin arabanın, istediğin iş unvanının ve âşık bir çiftin fotoğraflarını ekleyebilirsin.
    • Unutma, vizyon panosu sihirli değnek değildir. İstediğini elde etmek için bir şeyler yapman gerekecek.
  2. 2
    Hedeflerini yaz ve her gün bu listeye bak. Hayatta ulaşmak istediğin hedefleri düşün. Bunlar kısa vadeli veya uzun vadeli olabilir. Bunları bir kâğıda yaz ve bu listeyi banyo aynası veya buzdolabı gibi her gün göreceğin bir yere koy. Her gün bu hedefleri düşündüğünden emin ol, böylece onlara ulaşma yolunda odağını ve kararlılığını koruyabilirsin![11]
  3. 3
    Hedefine ulaşmak için çabalarken her gün küçük bir görev yap. Hedefini takip etmek için günde 15 dakika harcama hedefi belirleyerek başla. Ardından, bu süreyi arttırarak devam et. İlerlemeni takip etmek için hedefine doğru atman gereken küçük adımların bir listesini yap ve yaptıklarının yanına işaret koy. Bu küçük eylemler, büyük sonuçlar elde etmene yardımcı olacak![12]

    İpucu: Hedefin üzerinde her gün aynı saatte çalışmaya çalış. Örneğin, hedefin üzerinde çalışmak için her sabah 15 dakika erken kalkabilirsin. Benzer şekilde, her gün öğle yemeği saatinin yarısını hedefin uğrunda harcayabilirsin.

  4. 4
    Hedeflerin için ortaya koyduğun emekten kendini sorumlu tut. Kendinden beklentilerini belirle ve bunları karşılamadığında durumu tespit et. Ardından, beklentilerini karşılamakta neden zorlandığını incele ve değişiklik yapılması gerekip gerekmediğine karar ver. Benzer şekilde, hedeflerin için ortaya koyduğun sıkı çalışma için kendini ödüllendir.[13]
    • Örneğin, hedefine ulaşmak için her gün bir saat harcama hedefi belirlediğini, ancak yalnızca ilk gün bunu gerçekleşirebildiğini varsayalım. İşi yapmadığını kabul et, ancak bu süreyi azaltman gerekip gerekmediğini de düşün. Belki günde 15 dakikayı deneyip bu hedefe ulaşıp ulaşamadığına bakabilirsin.
  5. 5
    İhtiyacın olan ve istediğin şeyleri insanlardan iste. Onlardan ne beklediğini bilmelerinin tek yolu budur. Kimse aklını okuyamaz, bu yüzden insanlara ne düşündüğünü söylemelisin. Neye ihtiyacın olduğu ve ne istediğin konusunda net ve dürüst olursan belki de onu elde edebilirsin.[14]
    • Mesela arkadaşınla takılmak istiyor ol. “Keşke bu hafta sonu planlarım olsaydı.” demek yerine, “Cuma gecesi film izlemek ister misin?” de.
    • Ev arkadaşının ev işlerine daha fazla yardım etmesine ihtiyacın varsa “Keşke burası daha temiz olsaydı.” deme. “Kirli kıyafetlerini sepete koyup kişisel eşyalarını ortak alandan uzak tutar mısın?” de.
  6. 6
    Kendini harekete geçmeye motive etmek için pozitif içsel konuşmalar yap. Kendin hakkında olumsuz düşüncelere sahip olman normaldir, ancak bu sana ket vurabilir. Kendini olumsuz düşünürken yakaladığında, bu düşünceyi sorgula ve bunu olumlu bir düşünceyle değiştir. Ek olarak, kararlılığını sürdürmek için gün boyunca en sevdiğin sloganı veya pozitif olumlamayı tekrarla.[15]
    • Kendini, “Hiçbir zaman topluluk önünde konuşma konusunda bu kadar iyi olmayacağım.” diye düşünürken yakaladığını düşünelim. Herkesin bir yerden başladığını ve egzersizin geliştirdiğini düşünerek bu düşünceyi sorgula. Ardından kendine şunu söyle: “Her yaptığımda topluluk önünde konuşma konusunda gelişiyorum.”
    • Gün boyunca kendi kendine, “Hayallerimi yaşıyorum.” “Başarılıyım.” veya “Neşe saçıyorum.” gibi olumlu bir sloganı tekrarla.
    Reklam

Yöntem 3 / 3:
Aksiliklere Karşılık Vermek

  1. 1
    Kontrolün dışındaki kazalar, hastalıklar veya olaylarda sorumluluğun olmadığının farkında ol. Herkes bazen zorluklar yaşar. Bu, işini kaybetmeyi, tıbbi bir sorunla başa çıkmayı veya bir yaralanmayı içerebilir. Bu gibi şeyler olduğunda kendini suçlama, çünkü bunlar herkesin başına gelir.[16]
    • Seyir hâlindeyken birinin arabana çarptığını düşünelim. Bu bir kaza ve buna sen sebep olmadın. Kendini suçlama!
    • Hiç kimse çekim yasası gibi bir aracı kullanırken bile, sıkıntı çekmediği mükemmel bir hayata sahip olamaz.
  2. 2
    Zorluklardan kaçınmak yerine onlara karşı tepkini değiştirmeye odaklan. Tüm kötü şeylerin olmasını engelleyemezsin, bu mümkün olan bir şey değil. Ancak, onlara daha iyi bir tepki vermeyi seçebilirsin. Üzülmek yerine, sıkıntıları hayatın bir parçası olarak kabul et. Ardından, destek almak için seni önemseyen kişilere ulaş.[17]
    • Örneğin, gerçekten istediğin bir işi kaybettiğini varsayalım. Kaybın üzerinde durmak yerine "Olacağı yokmuş." de. Ardından, bir dahaki sefere daha iyisini yapmak için bu deneyimi nasıl kullanabileceğini düşün.
  3. 3
    Hazır olduğunda, karşılaştığın engellerden veya sıkıntılardan alabileceğin dersi veya şerdeki hayrı ara. Bu, sıkıntıların hayatına getirdiği iyi bir şeyi görmene yardımcı olur. Hazır olduğunda, insan olarak nasıl geliştiğini görmek için neler olduğunu derinlemesine düşün. Benzer şekilde, deneyiminin başkalarına yardım etmeni nasıl sağlayabileceğini düşün.[18]
    • Hazır olmadan önce kendini alacağın dersi veya şerdeki hayrı aramaya zorlama.
    • Mesela, bir dersten kalman sana nasıl daha iyi bir öğrenci olunacağını öğretmiş olabilir ve kötü bir ayrılık yaşamak sana bir ilişkide ne istediğini öğretebilir.
  4. 4
    Öz güvenini artırmak için bir aksilik veya sıkıntıdan sonra kontrolü eline al. Bir engelle karşılaşmak öz güvenini sarsabilir ve pozitif düşünce yapını bozabilir, ancak kontrolü yeniden ele geçirmek sana gücünü geri verir. İlerlemek için yapabileceğin şeyleri listeleyerek başla. Ardından, doğru yönde ilerlemene yardımcı olacak küçük bir şey yap.[19]
    • Örneğin, diyelim ki işini kaybettin. Bunun üzerinde durmak yerine öz geçmişini güncelle ve iş ilanlarına bak. Yeni işlere başvururken, iş becerilerini artırmana yardımcı olacak ücretsiz bir çevrim içi ders al.

    İpucu: Yardıma ihtiyacın varsa iste. Başkalarından destek almak kontrolü ele almanın bir parçası olabilir.

    Reklam

İpuçları

  • Çekim yasası, evrenden dilekte bulunmakla aynı şey değildir. Burada daha fazla pozitif enerji çekmek için dikkatini pozitif enerjiyi dışarı çıkarmaya odaklıyorsun.
  • En sevdiğin şarkıyı dinleyerek, hobilerinin keyfini çıkararak veya arkadaşlarınla takılarak iyi duyguları tetikle. Bu, pozitif kalmana yardımcı olacaktır.
  • Çekim yasasının nasıl çalıştığını görebilmen için küçük, ölçülmesi kolay hedeflere odaklanarak başla. Örneğin, dersinde iyi bir not almaya veya yeni bir evcil hayvan edinmeye odaklanabilirsin. Bu şekilde sonuçları ölçebileceksin.
  • Sabırlı ol, çünkü değişim zaman alır. Hüsrana uğramana izin verirsen evrene olumsuz düşünceler gönderirsin, bu da istediğini elde etmenin daha da uzun sürmesine neden olur.
Reklam

Uyarılar

  • Endişelenmekten kaçın, çünkü bu, evrene kötü şeylerin olmasını beklediğin mesajını gönderir. Bunun yerine, kendin için olumlu bir gelecek hayal et.
  • Yaşadığın sıkıntılar için kendini suçlama! Sağlık sorunları veya başkalarının davranışlarından sorumlu değilsin.
  • Belirli bir kişiye veya şeye odaklanma. Mesela, birini kendine âşık etmeye çalışma. Bunun yerine, birlikte olacağın kişiyle sağlıklı ve tatminkâr bir ilişki kur.
Reklam

Bununla İlgili wikiHow'lar

El Falı Nasıl BakılırEl Falı Nasıl Bakılır?
Spiritüel Çakralar Nasıl AçılırSpiritüel Çakralar Nasıl Açılır?
Telekinezi Nasıl GeliştirilirTelekinezi Nasıl Geliştirilir?
Nazar Nasıl GiderilirNazar Nasıl Giderilir?
Telepati Nasıl GeliştirilirTelepati Nasıl Geliştirilir?
Numerolojide Şanslı Sayılarını Nasıl BulursunNumerolojide Şanslı Sayılarını Nasıl Bulursun?
Geçmiş Yaşamlar Nasıl HatırlanırGeçmiş Yaşamlar Nasıl Hatırlanır?
El Falı Kullanarak Bir Kişinin Yaşı Nasıl HesaplanırEl Falı Kullanarak Bir Kişinin Yaşı Nasıl Hesaplanır?
Namaz Nasıl KılınırNamaz Nasıl Kılınır?
Nasıl Müslüman OlunurNasıl Müslüman Olunur?
Nasıl Dua EdilirNasıl Dua Edilir?
İslamda Nasıl Selamlaşılırİslamda Nasıl Selamlaşılır?
İstihare Namazı Nasıl Kılınırİstihare Namazı Nasıl Kılınır?
Astral Seyahat Nasıl YapılırAstral Seyahat Nasıl Yapılır?
Reklam

Bu wikiHow makalesi hakkında

Camber Hill
Ortak yazarlar :
Yaşam Koçu
Bu makaledeki ortak yazarlar Camber Hill. Camber Hill bir numerolog, yazar, konuşmacı ve Long Beach, Kaliforniya'da faaliyet gösteren Camber Hill Coaching'in sahibidir. Camber, 37 yılı aşkın bir süredir girişimcilere, yaratıcı kişilere, şirket yöneticilerine ve profesyonel spor şahsiyetlerine koçluk yapmaktadır. Ayrıca profesyonel yönetmenler, yazarlar, aktörler ve radyo dünyasındaki en iyi isimler gibi eğlence endüstrisindeki yaratıcı kişilere ilham vermiştir. Camber'in benzersiz numeroloji kullanımı, uzun vadeli çözümler ve ölçülebilir sonuçlar oluşturmak için müşterilerini yönlendiren gizli etkiyi anlamasına olanak tanır. Çalışmaları History Channel'ın "The Human Calculator", Los Angeles Times, Palm Springs Life Magazine ve California radyo programlarında yer almıştır. Kendisi aynı zamanda Uluslararası Koçluk Federasyonlarının bir üyesidir ve ICF Orange County'nin Yönetim Kurulu'nun yönetim kurulu üyesidir. Camber ek olarak, Ulusal Gay ve Lezbiyen Ticaret Odası tarafından sertifikalı bir işletme sahibi olarak öne çıkmaktadır. Bu makale 187.972 defa görüntülenmiştir.
Kategoriler: Felsefe ve Din
Bu sayfaya 187.972 defa erişilmiş.

Bu makale işine yaradı mı?

Reklam